Mijn squirrelmail opent de bijlages niet goed. Ik kan de bijlage wel openen of opslaan op mn HD, maar dan krijg ik te horen dat het bestand niet te openen valt... Wie kent dit probleem en weet een oplossing?
Wat staat er in de logfiles ?
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Ik vermoed dat php niet genoeg geheugen mag gebruiken, daar had ik ook last van met bijlages die ik via squirrelmail wilde openen.
Om wat voor bijlage gaat het? En is de bijlage wel in orde?
En welke versie squirrelmail gebruik je? Ik heb zelf 1.50 gehad, en die was ruk. Heb nu 1.43 a er op gegooid (die zelfs recenter is dan de 1.50), en die doet bij mij alles gewoon goed.
En welke versie squirrelmail gebruik je? Ik heb zelf 1.50 gehad, en die was ruk. Heb nu 1.43 a er op gegooid (die zelfs recenter is dan de 1.50), en die doet bij mij alles gewoon goed.
Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25
er zijn geloof 2 parameters in php.ini van belangJelmer schreef op 02 september 2004 @ 19:37:
Ik vermoed dat php niet genoeg geheugen mag gebruiken, daar had ik ook last van met bijlages die ik via squirrelmail wilde openen.
post_max_size en upload_max_filesize, is misschien alleen voor uploaden maar het lijkt idd op een geheugen probleem binnen php.
maar kijk natuurlijk eerst eens in de weblog files : httpd-error enzo.
[ Voor 8% gewijzigd door arikkert op 02-09-2004 23:31 ]
arikkert, wat dacht je van memory_limit? Die staat standaard op 8MB en kreeg al problemen met attachments van 500KB. Nadat ik de memory_limit verhoogd had (heb m meteen maar op 32MB gezet) ging het pas goed.
Als je ik de TS goed begrepen heb, krijgt hij wel data van squirrelmail welke hij opslaat. Echter, bij het openen van de file, wat bijv een word document was, gaat het mis. Dit komt omdat er helemaal geen word document is opgeslagen, maar de error van php dat er geen geheugen meer beschikbaar was. Open voor de gein maar eens zo'n bestand in een ascii editor
Als je ik de TS goed begrepen heb, krijgt hij wel data van squirrelmail welke hij opslaat. Echter, bij het openen van de file, wat bijv een word document was, gaat het mis. Dit komt omdat er helemaal geen word document is opgeslagen, maar de error van php dat er geen geheugen meer beschikbaar was. Open voor de gein maar eens zo'n bestand in een ascii editor
[ Voor 57% gewijzigd door Jelmer op 03-09-2004 00:08 ]
Dit probleem heb ik pas ook ondervonden, maakt niet uit welke squirrelmail je gebruikt maar ligt denk aan de PHP versie. Ik zag dat bij het attachment na het uploaden van de server al niet meer goed was. De grootte van de bestanden verdubbeld bijna (een word bestand lokaal 21Kb, op de server opeens 41kb). Hetzelfde geldt voor bijv. pdf.
Zal eens die memory limit proberen te verhogen en kijken hoe het dan gaat.
//edit: die memory limit verhogen werkt helaas ook niet (PHP 4.2.2)
Zal eens die memory limit proberen te verhogen en kijken hoe het dan gaat.
//edit: die memory limit verhogen werkt helaas ook niet (PHP 4.2.2)
[ Voor 8% gewijzigd door FendtVario op 03-09-2004 10:16 ]
www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5
Dat is normaal, bijlagen worden encoded zodat ze zonder problemen over internet kunnen. Hierdoor kunnen ze tot 2* zo groot worden.FendtVario schreef op 03 september 2004 @ 10:13:
De grootte van de bestanden verdubbeld bijna (een word bestand lokaal 21Kb, op de server opeens 41kb). Hetzelfde geldt voor bijv. pdf.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
het lijkt idd op dat memory probleem, het klinkt precies hetzelfde als jullie aandragen. ik ga het meteen proberen!
de error bovenaan het .doc document is overigens:
Warning: set_time_limit(): Cannot set time limit in secure mode in /home/virtual/site51/fst/var/www/squirrelmail/functions/mime.php on line 165
de error bovenaan het .doc document is overigens:
Warning: set_time_limit(): Cannot set time limit in secure mode in /home/virtual/site51/fst/var/www/squirrelmail/functions/mime.php on line 165
lijkt me duidelijk he. Jouw colo-boer/hoster heeft in php.ini safe_mode op on gezet.
Zie http://www.squirrelmail.org/wiki/en_US/SafeMode voor een mogelijke oplossing.
Zie http://www.squirrelmail.org/wiki/en_US/SafeMode voor een mogelijke oplossing.
- ik heb overal de memory settings hoger gezet dan de standaard 8M
- de safe mode stond gewoon op 'off'
en nog doet ie t niet...
- de safe mode stond gewoon op 'off'
en nog doet ie t niet...
Pagina: 1