Harde Schijf kapot

Pagina: 1
Acties:

• Deikke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:55
Ik heb een oud harde schijfje waar nog wat informatie op staat die ik graag terug zou willen zien.

Op 1 of andere manier is (denk ik) de Filetable kapot gegaan en daardoor heeft windows het noodzakelijk gevonden alle clusters te doorlopen en te gaan repairen enzo, nu is het resultaat een disk vol met dirs genaamd _$╝╣╔á9.÷#º etc.

Nu heb ik al op interner geloerd om een recovery prog, maar daar moet je voor betalen, weet iemand nog een gratis prog en is er nog enige hoop voor dit schijfje?

owja, voor ik het vergeet, ik heb geporbeerd Maxtor Powermax te draaien, maar die wou niet opstarten (bleef hangen bij het zoeken naar drives)

[ Voor 14% gewijzigd door Deikke op 02-09-2004 18:50 ]

Verwijderd

er was volgens mij een gratis programma: handy recovery oid

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Cryonist

- Something clever -

Alle recovery programma's die van een beetje kwaliteit zijn moet je voor betalen. Wat ook iets is om op te letten is dat scandisc de oude data weleens overschrijft.

Kijk even naar de grote van de dirs die scandisc aangemaakt heeft, als die bijna de hele schijf vullen dan is de kans groot dat je oude data niet meer terug te halen is.

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

• Deikke
Heb het geprobeerd, hij kan maar 1 file per dag recoveren.

Na een analyse ben ik erachter gekomen dat het te laat is, ik denk dat windhoos heeft lopen te f****** met de data. g**

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:57
Heb je de diverse tooltjes uit de FAQ al geprobeerd? Heeft weleens gewerkt voor mij. :)

Verwijderd

Probeer Getdataback for ntfs / fat! De versie kan je downloaden van de website (ff googlen) hij gaat eerst kijken of hij wat terug kan vinden en wat hij dan vind! Voor het restoren moet je wel betalen maar dan weet je tenminste wel of je het daadwerkelijk kan terughalen! 8)

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:02
je zou kunnen proberen om met partition magic je hdd te kunnen inzien, en daarmee dan proberen je data te kopieren/herstellen.

bij mij, werkte dit altijd, ik heb vaker zulke probs gehad(niet allemaal van mij hoor, die problemen)

• Deikke
ben met getdataback bezig om te zien wat er nog op staat, heb maar volledige schijf gedaan just in case. (Dat duurt lang zeg).

Volgens mij ziet Partition Magic gewoon wat windhoos ook ziet, geen ene f*** dus.

EDIT: Sorry voor mijn rare woorden, ik ben nogal pissed op dit moment.

[ Voor 17% gewijzigd door Deikke op 02-09-2004 19:41 . Reden: Ontoepasselijk Woordgebruik ]

Pagina: 1