[XP] PC Boot niet meer?! KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR

Pagina: 1
Acties:

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
De pc van m'n schoonvader heeft sinds gisteren een eigenaardig probleem:

tijdens het rippen van een DVD kwam er een blauw scherm, en sindsdien start de computer niet meer op.

Specs:

AMD 64+ 3200
1024 MB CORSAIR
MAXTOR S-ATA 160 GB HD

De computer zit op een soort stekkerdoos aangesloten, met een knop voor de power. Als je deze knop op 'aan' zet, gaat de computer ook al aan! (dus voordat je op de powerknop van de pc gedrukt hebt!)

Je kan dan op gegeven moment kiezen uit een aantal dingen; veilige modus met opdrachtprompt, veilige modus met netwerkmodus ofzo, windows normaal starten en laatste instellingen die werkten.

Kies gewoon 'windows normaal starten en dan, bij het scherm van WIN XP (met dat lopende balkje), start hij niet door.

Als ik een van de veilige modussen kies, krijg ik na eventjes een zwart scherm, met in iedere hoek 'veilige modus', evenals een muis. Verder niks. Na nog even gewacht te hebben, krijg ik een blauw scherm te zien met KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR

en de pc start opnieuw op.

Dit heb ik al geprobeerd:
* Als ik vanaf de WINXP-cd boot, zegt hij dat ie geen vaste schijfstations kan vinden
* Als ik met de win98 bootdisk opstart, maakt ie van de C:\schijf een RAMDRIVE, dus kan ik hem nog niet benaderen.

Het belangrijkste is dat de data die op die schijf staat, niet verloren gaat. Is er misschien een manier om deze te redden?!

De schijf kan ik ook niet in een andere computer hangen, aangezien ik geen mensen verder ken (zo snel) die een moederbord met S-ATA mogelijkheid hebben...

Bedankt iig alvast! (hoop dat iemand t weet ;( )

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

Verwijderd

Dit heb ik ook. Ik heb het vermoeden dat dit met SP2 te maken heeft.
ik ga van het weekend ff experimenteren met een andere bak.

Wat ook vreemd is : bij poging tot herinstallatie krijg ik geen optie om te formateren als ik een partitie gedelete en opnieuw aangemaakt heb

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

http://www.microsoft.com/...t/en-us/prmd_stp_fvlq.asp

mischien dat hier wat zinvols in staat?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 18:52:
Dit heb ik ook. Ik heb het vermoeden dat dit met SP2 te maken heeft.
ik ga van het weekend ff experimenteren met een andere bak.

Wat ook vreemd is : bij poging tot herinstallatie krijg ik geen optie om te formateren als ik een partitie gedelete en opnieuw aangemaakt heb
Er staat op deze pc volgens mij alleen SP1 geïnstalleerd :?

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Toch zou BringDa69 wel eens gelijk kunnen hebben.
De laatste dagen heb ik een zelfde probleem: een fout inde kernel, en afsluiten van de PC (geheugendump); de PC is tot herstart niét te bedienen.
Wat las ik bij de zoveelste keer de foutmelding op het scherm: fout in Atapi.sys.
En dat klopt met het geluid dat ik hoor: zonder dat er een CD of DVD in een drive zit, gaat deze op-spinnen. Een moment daarna is er sprake van de kernel-fout en geheugendump.
In mijn PC: Samsung SD-616Q DVD-rom, en een Toshiba SD-R 5112 DVD-brander.

Nu houd ik mijn besturingssysteem - Windows XP Home Edition - bijgewerkt. Dus het zou zeer wel een foutje in een update kunnen zijn en/of iets dat voorbij is na installatie van SP2.
In ieder geval heb ik even een update gemaakt van de belangrijkste data, om straks alles opnieuw te installeren.

Update:
De desbetreffende PC is een Targa Visionary 2800 WL.
De Harddisk in kwestie is een WD2000B. Ik heb de PC zelfs zó gehad, dat er geen POST kwam: de IDE-drives werden niet "detected".
Dit was bij een herstart, nadat ik de PC ten einde raad maar had uitgezet, omdat CHKDSK bleef hangen op 39%; m.a.w. er lijkt sprake te zijn van een hard-disk beschadiging.
WD's Lifeguard software wil niet opstarten vanaf HD - de PC heeft geen floppy-drive - dus ik zal het zo eens proberen met een CD.
Het grappige is wel, dat ik de PC nu gebruik om dit bericht in te tikken. Na de WD in een andere PC te hebben geprobeerd - waarin deze werd "herkend" als 8Gb, heb ik de WD weer teruggeplaatst, en een 45Gb IBM DTLA er naast geplaatst: nú worden alle IDE-drives wél herkend, en start de PC wél op.

Update 2.
Data Lifeguard versie 11 voor Windows draait nu zonder problemen: HD komt zonder problemen door de tests.
Het lijkt dan een Windows probleem te zijn.

[ Voor 41% gewijzigd door Brothar op 03-09-2004 00:09 ]

eagle