Geheugensloten van Asus A7V8X-X

Pagina: 1
Acties:

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

Topicstarter
(overleden)
Ik zit hier met het volgende probleem:

Ik heb het moederbord en processor van een pc geupgraded naar een
Asus A7V8X-X moederbord (rev. 1.01) met een AMD Athlon XP2400+, 266 fsb, 256 kb l2.
Het vorige moederbord en processor waren een Asus A7V8X-MX en een AMD XP1600+.
Er zat 256 mb PC2100 geheugen in van het merk PQI.

Nu is het probleem dat ik geen windows XP Pro kan installeren (ander OS is geen optie). Tijdens de installatie krijg ik fouten als de installatie bestanden van de cd naar de hdd schrijft. Die error luidt dan ongeveer: "The following file failed to copy correctly. Do you want to retry, skip or quit?" Ik heb al diverse cd's en cdspelers/branders geprobeerd dus daar ligt het probleem niet. Ook heb ik de bios geflashed naar de nieuwste versie. Uiteindelijk heb ik alles los op tafel gelegd, zo weinig mogelijk rotzooi erachter en zoveel mogelijk devices (serieel, parallel, usb e.d.) uitgeschakeld. Dat hielp voor een beetje. Verder heb ik ook de geheugentimings wat losser gezet, alles op manual (ras, cas, frequentie van cpu, geheugen enzo, voltages). Dit omdat dat zou helpen bij een MSI moederbord. Bij mij hielp het iiv niet echt veel. echter ben ik nu al in het 2e gedeelte van de installatie, dus als de pc herstart. Ik kan de naam/bedrijfsgegevens, serial, tijd en plaats, netwerk en werkgroep invoeren. Daarna gaat ie weer aan't pruttelen en krijg ik de volgende error:
*** STOP: 0x0000008E (0x0000001D, 0X804DBB23, 0xF8E64CF0, 0x00000000)
Googlen leverde een link naar de site van ons geliefde MS op. De volgende beschrijving hoord bij deze error: PAGEFAULT_IN_NONPAGED_AREA
De oorzaak zouden kapotte geheugenmodules zijn. Na een tip in de PMG FAQ heb ik MemTest86+ V1.20 gerund. Na 4 uur en 30 minuten heb ik al 80 errors. Ik heb het geheugen eruit gehaald; er ander geheugen uit mijn p4 in gezet (Corsair TWINX512-3700PT). Weer windows setup uitgevoerd, weer dezelfde error. Daarna dus ook MemTest86+ gedraait met die module uit mijn p4, weer een heleboel errors. Het geheugen van mijn p4 is 100% in orde, dus dat kan het niet zijn. Ik heb dus het geheugenbankje van mijn p4 EN het geheugenbankje wat origineel in de amd zat, getest in mijn p4 met als resultaat: 0 errors na 5 uur. :'( Hoe kan dit???

Volgd iedereen het nog??? >:) Het probleem is dus het volgende: Ik kan geen windows XP Pro installeren omdat het geheugen kapot zou zijn. Testen van het geheugen in het Asus A7V8X-X moederbord geeft bij alle modules een heleboel fouten op. De modules passen op het moederbord en voor zover ik kan zien zit er geen stof o.i.d. in de weg. Als ik dezelfde modules test op mijn p4 heb ik zelfs na 5 uur nog geen enkele error. Wat kan het probleem nog zijn?? nog tips???

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

Verwijderd

De slotjes waar je je geheugen indoet misschien corrupt/defect? Dat lijkt me de enige open optie na het lezen van je verhaal.

- edit: ja, als je hem eventjes omruilt weet je het zeker. -

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2004 18:57 ]

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:05

AzzKickah

06-CENSORED

Ik zou ook meteen dat mobo gaan omruilen. Die bankjes zijn gewoon niet goed. Suc6!

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

Topicstarter
(overleden)
Thanx voor de tips over omruiling en defecte geheugenbankjes, maar het moederbord en processor heb ik geruild tegen mijn oude mobo + cpu + nog 30 euro extra. Dat leek me wel een deal a la okee. Ik weet niet of degene het moederbord en/of processor terug wil nemen, dus. Maar iiv bedankt.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome