Athlon 64 Boxed Coolers

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• Arion Rufus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-04-2025
Hi,
Vriend van me wil een Athlon 64 3500+ Socket 939 kopen, maar nou zit hier een boxed cooler bij. Die van Intel zijn altijd zo slecht, maar is het wat of zal ik toch maar een Zalman adviseren?

Greetz :P

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 12:37
Arion Rufus schreef op 02 september 2004 @ 18:13:
Hi,
Die van Intel zijn altijd zo slecht,

Greetz :P
wat is er slecht aan een intel koeler ?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als die cooler er bij zit, kan je hem ook gewoon uit proberen. Kan je altijd nog een grote Zalman erop zetten.

Beetje testen mag best zelf hoor. :)

{signature}

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Hier haal ik met een 3200+ 2550 mhz op boxed koeler, dus daar is niks mis mee :) (zonder koelpasta zelfs op het moment :P)

• Arion Rufus
thankz guys! beetje testen kan inderdaad geen kwaad :)
->Ik heb slechte ervaring met intel coolers, maken altijd zo'n takke herrie 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Arion Rufus op 02-09-2004 18:28 ]

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:22

Deathchant

Don't intend. Do!

ze koelen wel goed: 36 graden. later ging ik van 36 graden naar 26 met mijn zalman toen. dus ik ben blij dat ik die boxed cooler niet meer heb

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Arion Rufus
Deathchant schreef op 02 september 2004 @ 18:43:
ze koelen wel goed: 36 graden. later ging ik van 36 graden naar 26 met mijn zalman toen. dus ik ben blij dat ik die boxed cooler niet meer heb
Ik ben zelf ook big fan van Zalman. :7

Verwijderd

Waarom praat je altijd over een Intel koeler als hij een AMD 3500+ gaat kopen? :?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ze koelen wel redelijk tot goed, maar ik vind het wel lawaaidingen. In theorie zou je met cool and quiet enzo de fan vaak op lage toerentallen moeten hebben draaien, maar in de praktijk is dat vaak anders.
Ik heb nu een zalman en die hoor je onder alle omstandigheden bijna niet :)

Verwijderd

Ik draai nu een maandje een AMD 64 3000+ met de stock cooler en hij koelt goed, maar die teringherrie is niet te harden! Nu kan ik met Corecenter de fanspeed constant op 3600 rpm laten staan, maar dan is hij nog alles behalve stil. Als ik lager ga (3000 rpm) is de koeler zelf redelijk stil, maar zit er een heel irritante piep in het lager, dus dat wil ik wel laten.

Heb vandaag dus maar een Zalman CNPS 7000-B CU besteld. Kost (en weegt 8)7) wat, maar hij schijnt tenminste erg stil te zijn en ook geschikt voor overklokken. Voordeel is dat er een redelijk grote fan in zit en je hem dus standaard op een laag toerental kan laten draaien, op silent mode schijnt hij ook goed genoeg te coolen, zelfs als je redelijk aan het OC-en bent.

Kortom: de boxed cooler is kwalitatief prima, maar erg lawaaiig.

Verwijderd

Palomar schreef op 02 september 2004 @ 21:36:
Ze koelen wel redelijk tot goed, maar ik vind het wel lawaaidingen. In theorie zou je met cool and quiet enzo de fan vaak op lage toerentallen moeten hebben draaien, maar in de praktijk is dat vaak anders.
Ik heb zelf ook een Zalman CNPS7000A - CU op mijn Athlon 64 zitten :Y) , en in de praktijk werkt Cool N' Quiet echt perfect, gewoon onder windows, een beetje internetten of mailen staat dat ding bijna altijd stil, en als ie eens een keer aanspringt dan hoor je em nog niet, dan moet ik aan de fan monitor zien dat ie draait ! :*)

Kortom : Voor de TS, zet die zalman er maar op, het werkt zoveel fijner en rustiger als menigeen boxed koeler ( die ook vast wel redelijk koelen ) maar meestal is het koelvermogen van die dingen net te weinig om helemaal stil te kunnen staan...

Geloof me, het is een goeie investering zo'n Zalman blokkie !

_/-\o_ aan zalman

Verwijderd

Ik zou zeggen zet eerst die box koeler erop, werkt hij niet goed naar behoren volgens jou dus of te warm of wat al genoemd is te veel herrie zet je er een andere op.

Je kunt altijd nog een zalman kopen, die box koeler zit er nou eenmaal bij.

Ik zelf heb ook een zalman een CNPS6000-Cu op mijn AMD XP zitten en ben er dik te vreden over. Laats heb ik ook een nieuwe zalman voeding gekoch en muis stil dat hij is eindelijk rust in men pc _/-\o_

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 22:06:
[...]

Ik heb zelf ook een Zalman CNPS7000A - CU op mijn Athlon 64 zitten :Y) , en in de praktijk werkt Cool N' Quiet echt perfect, gewoon onder windows, een beetje internetten of mailen staat dat ding bijna altijd stil, en als ie eens een keer aanspringt dan hoor je em nog niet, dan moet ik aan de fan monitor zien dat ie draait ! :*)
[Off-topic] Als ik jou goed begrijp kan Corecenter ook gewoon het toerental van zo'n Zalman koeler regelen? Je sluit hem dus gewoon aan op de CPU fan-aansluiting van het mobo?

Ik gebruik CnC zelf trouwens niet voor de fan, aangezien MSI die nasty temperatuurbug nog steeds niet verholpen heeft. |:( Voor het terugschakelen van de kloksnelheid vind ik het wel een ideale functie! (al schakelt hij nooit terug naar 800 mhz, maar naar 1000... iemand een idee hoe dat komt?)[/off-topic]

• Arion Rufus
Thankz iedereen. Ik denk dat we toch voor de Zalman gaan, dit in combinatie met een CnC is dit denk ik de ideale combinatie.
Die vriend van me zit in een warm hok dus extra cooling van die Zalman zal de proc zeker goed doen. Teven een paar case-fans erin.
_/-\o_

Verwijderd

Als je het spul hebt laat dan ook ff weten hoe je temps en bevindingen zijn ;)

• Big Joe
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-08 19:34
Ja inderdaad, ik krijg binnenkort ook een AMD64 en zou de resultaten graag willen weten

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 22:27:
[...]

[Off-topic] Als ik jou goed begrijp kan Corecenter ook gewoon het toerental van zo'n Zalman koeler regelen? Je sluit hem dus gewoon aan op de CPU fan-aansluiting van het mobo?

Ik gebruik CnC zelf trouwens niet voor de fan, aangezien MSI die nasty temperatuurbug nog steeds niet verholpen heeft. |:( Voor het terugschakelen van de kloksnelheid vind ik het wel een ideale functie! (al schakelt hij nooit terug naar 800 mhz, maar naar 1000... iemand een idee hoe dat komt?)[/off-topic]
cg stepping gaat nooit terug naar 800 maar naar 1000 ;)
heb ik ook, en je moet je bios flashen naar de nieuwste versie, heb ik ook gedaan ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 19:50:
[...]
cg stepping gaat nooit terug naar 800 maar naar 1000 ;)
ah oke, dawissiknie ;), bedankt!
heb ik ook, en je moet je bios flashen naar de nieuwste versie, heb ik ook gedaan ;)
Ik draaide de laatste officiele MSI bios (1.8) maar heb hem net geflashed naar 1.92b en nog altijd merk ik helemaal geen verbetering. MSI schijnt eraan te werken maar dit is al de derde bios die het probleem op zou lossen terwijl er niks gebeurt. :r
(ik ga trouwens wel heel erg offtopic... excuus!)

Aan de TS: Welke Zalman hadden jullie op het oog?

Verwijderd

volgens mij de 7000

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:17
Palomar schreef op 02 september 2004 @ 21:36:
Toen ik 2 jaar geleden me p4 1.8A kocht heb ik een test gelezen over de Intel koeler, die werd tegen een Zalman oa gezet. De Intel won het qua koeling en verloor het met niet erg grote achterstand op geluid. Erg goede koeler vond men. Ik koop altijd een Asus mobo , die hebben Q-fan optie in de bios (alleen de duurdere hebben dat), het mobo gooit dan de toerental naar 2000 ofzo als er niet wordt gestresst, onhoorbaar dan hoor die Intel, pas als die boven 3000 gaat wordt die echt hoorbaar, en boven 4000 wordt het echt luidruchtig.

Verwijderd

Als je het goed wil doen, doe het dan ook goed, mits je de pleuro's er voor heb :)

Zalman Reserator 1

http://www.mycom.nl/f2/images/products/67782mcl.jpg

Kheb deze Zalman nu en het is gewoon zo...... heerlijk rustig :) Buiten het feit om dat het er qua design ook in mijn straatje ligt. Tuurlijk, het is duurder dan een koelblokje met vin, maar hier krijg je waar voor je geld ! Ik zit eigenlijk te wachten op het model dat de hardware in zo een paal zit, water all around :) Is geen planning, maar denk dat we die kant wel op gaan.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:17
Is een heel mooie oplossing, maar vergeet even niet dat het best wat ruimte inneemt, je wilt zo een ding toch een beetje vrij hebben staan aangezien die zo mooi si. Ik heb die ruimte wel, maar ervoor over.... :?

Verwijderd

ik heb ook de 3500+ athlon 64 met boxed koeler maar hier staat die na ff eeen spelleke spelen op 52 graden? en daar blijft die dan de rest van de tijd op hangen en wordt niet koeler.

• Arion Rufus
Thankz mensen, het volgende zouden we willen aanschaffen: (Voor een vriend van me!)

AMD Athlon64 3500+ socket 939 (boxed) € 399,50
Asus MB A8V Deluxe 939 AMD Athlon € 142,50
Crucial 512Mb DDR PC3200 400MHz € 97,50
Crucial 512Mb DDR PC3200 400MHz € 97,50
Zalman CNPS 7000A-CU AMD/Intel cooler € 49,50
Chieftec Bigtower (zwart) € 109,00
DVD ROM 16x Speler (zwart) € 29,50
NEC 2510 DVD +/- Rewriter 8 speed (zwart) € 87,50
HDD 160Gb 7200rpm SATA € 113,00
Creative SB Audigy 2 (oem) € 83,50

Bij Norrod in Enschede

-->Hij heeft zelf nog een Geforce FX 5700 Ultra. (monitor nog niet over uit, tft of crt)

Nu heeft hij op dit moment een Athlon 1600+, 512 ddr pc2100, 40gb 7200 2mb cache, msi mobo met via kt333.

Is het nu verstandig om te wachten ivm pci-express of niet?

Verwijderd

Nee.

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Let wel op dat als je een zalman 7000 alcu erop zet dat je dat wel van te voren moet doen.

Bij Athlon-64 moederboarden moet er een soort bevestiging vastgemaakt worden achter het moederboard en is het dan niet mogelijk om het weg te halen.

Maak gewoon de keuze (verstandigste) om direct de 7000 erop te monteren, scheelt je en geld (hoeft geen stock-cooler op) en frustratie (jezus, wat maken die dingen herrie).

Moet wel toegeven dat de coolers van intel P4 wel een stuk meer herrie maken dan die van AMD. (ik assembleer die dingen (werk bij een pc-zaak) bij vlagen en heb dus veel ervaring ermee)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Eichii schreef op 04 september 2004 @ 18:00:
Maak gewoon de keuze (verstandigste) om direct de 7000 erop te monteren, scheelt je en geld (hoeft geen stock-cooler op) en frustratie (jezus, wat maken die dingen herrie).
De CPU-boxed versie heeft drie jaar garantie terwijl je zonder boxed-cooler maar een jaar had. Had omdat volgens mij AMD alleen nog maar boxed-versies wil gaan verkopen.

De boxed versie kopen maar evt. een andere cooler erop zitten is dus wel heel erg verstandig.

Overigens heb ik al 9 maanden een boxedcooler probleem- en vrijwel geluidloos draaien.

[ Voor 18% gewijzigd door Guardian Angel op 04-09-2004 18:06 ]

ARME AOW’er

• Arion Rufus
Maar het systeem ziet er goed uit?

[ Voor 6% gewijzigd door Arion Rufus op 06-09-2004 13:27 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ik zou er zelf geen andere cooler opzetten, gaan voor een wat lager geprijsde Athlon XP en MB met de 754 socket er geen double-layer DVD-brander en de standaard o.b. geluidskaart/chip nemen. Scheelt enorm veel geld.

Het is echter de keus van iemand anders met een eigen mening en daarnaast, niet van mijn geld. Kortom, zelf beslissen.

ARME AOW’er

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-07 07:33

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Tjah. Het is natuurlijk ook wat je met de pc wilt gaan doen heh... Met het oog op eventuele upgrades in de toekomst zou socket 939 misschien handiger kunnen zijn, hoewel socket 754 ook nog wel een tijdje meegaat. Maar die is dus eigenlijk alleen nog maar geschikt voor de "budget" processors.

Ik zit zelf de laatste tijd ook al naar een nieuw systeem te kijken en dat van mij zou dicht in de buurt liggen van wawt Arion Rufus hier heeft neergezet. Lijkt me wat mij betreft wel een goed systeem.

[ Voor 16% gewijzigd door Bubbles op 06-09-2004 14:02 ]

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8

Verwijderd

Zelf heb ik de boxed cooler samen met de athlon64 3000+ gekocht. Deze draait nu op een ASUS K8V moederbord. Ik ben zelf erg goed te spreken over deze cooler. Hij is vrij stil, maar pas als t echt heet wordt gaat hij herrie maken, maargoed wat wil je... De cooler draait dan op 6600 toeren, zodat in de volle zomerdagen na een paar uur doom3 de temperatuur nogaltijd op 45 graden ligt. Als je niet veel bijzonders aan het doen bent is het een stille koeler, maargoed de keuze blijft aan jezelf... zorg wel voor een goeie koele kast met een paar regelbare casefans.. Dit zorgt ervoor dat de processorkoeler niet telkens op max hoeft te draaien!

• Arion Rufus
Bedankt voor alle reacties tot dusver. 8)
Ik hoorde ook dat het misschien beter was om een nForce chipset te nemen ipv dit moederbord met de Via? :+

[ Voor 18% gewijzigd door Arion Rufus op 06-09-2004 14:18 ]

Verwijderd

Koop GEEN Asus A8V, krijg je heel erg veel spijt van! Ik ga de mijne morgen terugbrengen want ik kots op dat ding. Als ik ook maar iets in het bios aanpas crashed het geval :r Niet doen!

Kan je beter voor de MSI of Abit gaan.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 15:20:
Koop GEEN Asus A8V, krijg je heel erg veel spijt van! Ik ga de mijne morgen terugbrengen want ik kots op dat ding. Als ik ook maar iets in het bios aanpas crashed het geval :r Niet doen!

Kan je beter voor de MSI of Abit gaan.
Prima motivatie! Omdat iets bij jou niet lukt (wat een geheel andere oorzaak kan hebben dan het moederbord) zou men een ander moederbord moeten kiezen?

Ikzelf heb een K8V Deluxe en kwaliteits Corsair-geheugen en kan veranderen/aanpassen in het BIOS wat ik wil dat aangepast wordt.

Alles is instelbaar tot aan een bepaalde grens. Ga je die grens over, ja dan zal het e.e.a. niet willen lukken. Het ligt dan aan de gebruiker en NIET aan het merk en type moederbord.

Zie ook het door mij gestarte [rml][ MISKOOP]Ik koop nóóit meer een..... omdat.... [ deel 2][/rml]/ topic

[ Voor 12% gewijzigd door Guardian Angel op 06-09-2004 15:44 . Reden: Ergerlijke typo's ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Arion Rufus schreef op 04 september 2004 @ 14:01:Is het nu verstandig om te wachten ivm pci-express of niet?
Ik heb niet gewacht en krijg er vast ook geen spijt van.. Tegen de tijd dat PCI-express mainstream is, koop ik wel een nieuw bordje, met de op dat moment weer nieuwste chipsets en dergelijke..

Je kan wel proberen rekening te houden met toekomst, maar ik heb zelf ervaren dat het helemaal geen zin heeft.

Voorbeeld: mijn vorige computer was een athlon 2100+ en ik hield met het moederbord rekening dat er later nog een snelle barthon op zou kunnen, maar dat is er nooit van gekomen want de eerst volgende upgrade werd een Athlon64.. dus ook een ander bordje.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Voor koelervragen kun je in Die-Hard Overclocking & Cooling terecht :) Neem de FAQ aldaar door wat betreft "de beste koeler". En neem eventueel ook de Athlon64 OC topics door welke koeling de Tweaker gebruikt. Verder zie ik totaal geen insteek van jouw kant bij al jouw vragen en dat is niet de manier om van GoT gebruik te maken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.