_SouLmaN_ schreef op 03 september 2004 @ 08:56:
Gooi dit ff in je autoexec.cfg of config.cfg
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| rate 15000
cl_cmdrate 75
cl_updaterate 75
gl_cull "1"
gl_affinemodels "1"
gl_keeptjunctions "0"
gl_max_size "128"
gl_texsort "0"
gl_clear "0"
d_spriteskip "0"
r_dynamic "1"
r_mirroralpha "0"
gl_palette_tex "1"
r_norefresh "0"
gl_round_down "3"
gl_picmip "0"
cl_weather "0"
max_shells "0"
cl_minmodels "1" |
um allemaal leuk en aardig, maar wat heb je aan een updaterate van 75?
die jongen heeft lag wat ie kwijt wil, niet andersom
updaterate is hoe vaak jij de positie van mannetjes enzo doorkrijgt van de server PER SECONDE
dus 75 is daar echt absoluut niet nodig, bij mij staat ie op 20, en de ventjes lopen vloeiend. (film is immers ook maar 25fps)
cmdrate is hoe vaak jij info verstuurd over of je schiet, loopt etc, NAAR de server, dus dat kan ook wat lager, bij mij staat ie op 60, maar als je geen pro ben, is 50 ook al veel. vroeger stond ie bij mij op 30, en het speelde prima.
trouwens mag je cl_cmdbackup er ook wel bij zetten, diemoet dan op 1 of 2 staan ofzo (als je goede verbinding heb)
dit is hoe vaak HL dezelfde informatie nog eens stuurt per seconde
dus als die 60 is en je cmdrate is 60, dan heb je dus 120 berichtjes per seconde..
compleet nutteloos dus
rate heb ik op 20000 staan, maar dat is afhankelijk van je verbinding. als je adsl heb (ik heb lite) is 20000 wel goed, voor sneller adsl zou je eventueel tot 30000 kunnen, daarboven heeft het amper zin meer om te veranderen.
het is vooral een setting voor modems, en inbelverbindingen, en als je bijv isdn heb is 10000 wel een mooie setting.
56k heeft 8000 ofzo en zo verder naar beneden.
trouwens is de rest van die config idd wel goed je hebt dan minst grafishe effecten enzo
s0nic schreef op 03 september 2004 @ 08:22:
in een server ook totdat de lag komt (als er bijvoorbeeld mannetjes (

) voorbij lopen dan daalt de fps tot rond de 30-40 en gaat ie 'shocken'
Net graph 3 geeft aan dat de choke (in een server) tussen de 50 en 100 varieert en de loss word soms een 1
choke betekend dat je computer (cpu / geheugen enzo) te druk is met andere dingen, en zo een buffer opbouwd van informatie die hij aan de server wil versturen, maar dit niet kan.
zo heb je bijvoorbeeld als server mp_freeztime aan hebben (datje stilstaat aan begin van de ronde, en niet kan lopen) dat je client niet kan sturen, dit heeft iedereen, en dan heeft iedereen choke.
jij hebt choke als spelers in je buurt komen. dit houd dus in dat je computer het dan druk heeft met andere dingen, en niet op de snelheid die jij met je rates (cl_updaterate, en cl_cmdrate) heb ingesteld zijn informatie kan versturen naar de server.
loss is, als je informatie naar de server stuurt, en daar geen bevestiging van terug krijgt. dit kan gebeuren door slecht internet (meestal het geval) of doordat je veel loss heb.
als je choke te hoog word, krijg je vaak ook loss (al is het vaak weinig)
probeer eens met net_Graph 3 te testen.
je krijgt dan een grafiekje.
als je een rechte groene lijn krijgt is je verbinding goed.
als je van die 'golfjes' krijgt die opeens inzakken en weer opnieuw beginnen in het geel dan moet je met je rates gaan prutsen. (rate hoger, of updaterate lager ofzo)
hier is een uitgebreide howto:
http://forums.jolt.co.uk/showthread.php?t=165416
lees ook de tweede post maar, daar staat ook dat je kan opstarten met -bpp16 (dus 16 bit kleur) dan heb je weer meer fps, terwijl je amper verschil ziet
[
Voor 42% gewijzigd door
BasieP op 03-09-2004 20:35
]
This message was sent on 100% recyclable electrons.