[CS]Lag

Pagina: 1
Acties:

• s0nic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-11 21:41
yo Tweakers..!

Ik heb een tijdje geleden CS aangeschaft, leek me wel leuk spel ;)

maar het probleem is... Als ik niet online speel, maar practice mode, dan loopt ie helemaal soepel maar zodra ik online ga en bijvoorbeeld een drukke server in ga dan begint het traag te lopen! Mijn ping is wel in orde maar het lijkt alsof mijn pc het niet aankan maar dat hoort ie wel te kunnen! |:(

mn Specs:

Asus mobo (CUS-CL2 ofzo)
PIII 800mhz @ 900mhz
512mb geheugen
Geforce 2MX 32mb geheugen

dus het zou wel moeten kunnen.. maar blijkbaar niet, weet een van jullie wat het probleem is en hoe dit is op te lossen?

Alvast bedankt!!

mzzL :)

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:28
Ik neem aan dat je gewoon via steam speelt?

Je hebt maar 32 mb video geheugen dus zet de details heel laag ( vooral voor smoke ).

Al geprobeerd op europese servers te spelen ( NL heb je minste lag )

• s0nic
Ik speel gewoon onder steam ja..

De minimale benodigdheden liggen véél lager dan mijn 32mb video geheugen dus zou moeten kunnen... Maar dit had ik ook al bedacht en heb dus ook op 640*480 gespeeld met alles op low detail, en het ging nog steeds traag! echt heel raar! mijn systeem zou het moeten kunnen omdat ik van andere mensen hoor, met een zwakkere pc, dat ze het gewoon kunnen draaien.. :?

• s0nic
...Iemand..? :'( ;(

Verwijderd

Hoe izt het met je drivers?

Hoe heb je alles ingesteld> OPENGL of DirectX?

• s0nic
Heb maand geleden nieuwe drivers ge-installeerd, ben nu ook maar even bezig met nieuwe downloaden.

CS draait op OpenGL, is er nog meer in te stellen dan?

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-11 18:21

FlashBang

Hoi.

s0nic schreef op 02 september 2004 @ 20:14:
Heb maand geleden nieuwe drivers ge-installeerd, ben nu ook maar even bezig met nieuwe downloaden.

CS draait op OpenGL, is er nog meer in te stellen dan?
Bij options kun je nog DirectX kiezen, probeer dat maar eens (options, video geloof ik)

• s0nic
Ok heb het geprobeerd, heb het op Direct3D gezet (DirectX dus). Het lagged alleen nog maar erger met die instelling! Maar het is alleen in een server (online) en niet in practice mode (offline)

mn instellingen in CS zijn trouwens 1024*768*16, eerst op OpenGL nu op D3D, OpenGL werkt beter trouwens.

..Is er misschien nog een andere oplossing? :'(

[ Voor 4% gewijzigd door s0nic op 02-09-2004 23:18 ]

Verwijderd

Wat gebeurt er precies?

Heb je een lage FPS (frames per second, kun je zien door console te doen en dan 'show_fps 1' in te typen). Zit dat onder de 72?
Zo ja, moet je even 'fps_max 99' (maximale wat CS engine aankan) in console invoeren. Alhoewel ik betwijfel dat iemand het verschil kan zien tussen 72 of 99 fps :P

Is dat niet het probleem kun je nog 'net_graph 3' proberen, je ziet dan rechtsonderin een venstertje verschijnen met o.a. choke en loss gegevens. Dat moet altijd 0 zijn. Is dat zo? Zo niet, wil je dan even je verbinding gegevens hier neerzetten, er zijn commandos om je verbinding te optimaliseren voor cs, zoals rate en cmd_updaterate.

Iets meer info en misschien kan ik je helpen :)

• s0nic
ok ik heb het allemaal getest

in practice mode is mn fps rond de 60 de gehele tijd

in een server ook totdat de lag komt (als er bijvoorbeeld mannetjes ( :P ) voorbij lopen dan daalt de fps tot rond de 30-40 en gaat ie 'shocken'

Net graph 3 geeft aan dat de choke (in een server) tussen de 50 en 100 varieert en de loss word soms een 1

ook zie ik snelheden rond de 1-3kb/s, dit is erg laag, kzal mijn verbinding gegevens ff geven:

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Fri Sep 3 2004 om 08:21:14 UTC+0200)

Download : 253.9 KByte/sec
Upload : 36.9 KByte/sec
Connection : 315.0 Conn/min
Ping test Nederland : 13.0 ms

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-12 21:44
Ik vind je specs aardig laag voor dit spel.

Ook al is het spel aardig op leeftijd, het is redelijk zwaar voor je systeem.

Hoe kom je op het idee om nu nog CS te gaan spelen ? Zeker als beginner zijnde :D
CS heeft ook erg veel instellingen die je kunt tweaken. Allerlei cfg files die aangepast kunnen worden. Dat kan ook erg veel uitmaken.

[ Voor 25% gewijzigd door Hoyden op 03-09-2004 08:51 ]

• s0nic
Je moet tog ergens beginnen he ;)

Minimum PC Requirements:
Pentium 200MHz with Direct 3D accelerator card or Pentium® II 233MHz without Direct 3D accelerator card
Windows® 95/98
32MB RAM
400MB hard drive space
4MB video card or better
Windows-compatible sound device
4x CD-ROM
Additional Requirements: DirectX® 7.0a
Mouse
Keyboard

dit is echt VÉÉL lager dan mijn pc, het zou dus moeten kunnen!

En een vriend van mij, heeft echt een crappy computer en speelt wel goed CS :(

PlOpLePeL, ik wacht op je reactie :*)

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-12 21:44
s0nic schreef op 03 september 2004 @ 08:51:
Je moet tog ergens beginnen he ;)

Minimum PC Requirements:
Pentium 200MHz with Direct 3D accelerator card or Pentium® II 233MHz without Direct 3D accelerator card
Windows® 95/98
32MB RAM
400MB hard drive space
4MB video card or better
Windows-compatible sound device
4x CD-ROM
Additional Requirements: DirectX® 7.0a
Mouse
Keyboard

dit is echt VÉÉL lager dan mijn pc, het zou dus moeten kunnen!

En een vriend van mij, heeft echt een crappy computer en speelt wel goed CS :(

PlOpLePeL, ik wacht op je reactie :*)
Die specs zijn meer uit de tijd van cs 1.0, de allereerste versie.
Die kon je spelen met een 233 + voodoo kaartje.

De nieuwste versies van CS zijn echt veel zwaarder. Ik zou het spel iig niet kunnen spelen op een pc lager dan 1000Mhz en zo'n soort kaartje als jij hebt.

Maar tis ook alweer een jaar geleden dat ik ooit cs speelde.

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11 07:52
Gooi dit ff in je autoexec.cfg of config.cfg

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
rate 15000
cl_cmdrate 75
cl_updaterate 75
gl_cull "1"
gl_affinemodels "1" 
gl_keeptjunctions "0"
gl_max_size "128"
gl_texsort "0"
gl_clear "0"
d_spriteskip "0"
r_dynamic "1"
r_mirroralpha "0"
gl_palette_tex "1"
r_norefresh "0"
gl_round_down "3"
gl_picmip "0"
cl_weather "0"
max_shells "0"
cl_minmodels "1"

Verwijderd

en als je dit in je config.cfg zet, zet dan dit bestand ook op alleen lezen of het wordt telkens gereset :/

• SouLmaN
of je zit dit in bijvoorbeeld bla.cfg en onderin je config "exec bla.cfg" :P

• s0nic
waar precies moet ik die code zetten in config.cfg? heb het maar onderaan gezet maar dat gaf geen effect :9

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
cl_cmdrate 60
cl_updaterate 60
rate 25000

zet dit in je autoexec.cfg (als die nie bestaad maak je 'm aan :P) dat zou moete werken :D

[ Voor 4% gewijzigd door Wussie op 03-09-2004 14:43 ]

• s0nic
ok heb ik gedaan, geen effect :(

hij shocked als er veel spelers in het scherm lopen, en vooral als er een tegenstander op me schiet :X

help!? ;(

Verwijderd

Face it. Je pc kan het gewoon niet aan. De minimale eisen voor dit spel mogen dan wel lager zijn dan jou config, maar dit was bij de eerste versie's, met de huidige versies zal je toch echt wel wat beters moeten hebben. Alle mogelijke instellingen zijn voorgesteld en deze werken niet. Dus helaas....

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:35
Sja waarschijnlijk is je PC gewoon te traag. Ik heb hier een P3-600 met GF2MX-400 en heb ook framedrops naar 20fps op 640x480x16 en alles uit/low :(.

1.5 liep beter op 1024x768 met alles op high :X.

Toch raar want 1.6 ziet er nou niet echt mooier uit ofzo.

[ Voor 14% gewijzigd door iets op 03-09-2004 15:32 ]

tvw

• s0nic
:'( :'( :'(

naja.... jammer dan he! Bedankt voor jullie replies/hulp :)

dan moet ik maar op pappies 2.6 PIV spelen ;(

• TrickShot
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-12-2023

TrickShot

Veel shots... weinig tricks.

Ik weet het niet meer zeker, maar ik geloof dat je voor choke je cl_updaterate moet verlagen. Probeer eens op 15 ofzo en bekijk het resultaat, probeer deze updaterate zo hoog mogelijk te krijgen zonder dat je lag hebt. (probeer ook eens met de instellingen van cl_cmdrate).

Je kan deze waardes gewoon in je console aanpassen, dus je hoeft niet steeds de config files te gaan aanpassen.

Veel succes.

[ Voor 17% gewijzigd door TrickShot op 03-09-2004 16:36 ]

Athlon 2500+ @ 2230 MHz, 512 MB 3200 kingston, 2 x sata maxtor 120 GB, 1 WD 80 GB, Ti4200, Antec Sonata

Verwijderd

Hmm, die framedrops horen er niet te zijn, aangezien je je rate e.d. al hebt ingesteld zou ik verder zoeken naar het probleem dan in CS.

Hoe zit het met de drivers van je Mobo/video kaart?
Beetje up-to-date?
Als je de nieuwste hebt gedownload kun je proberen om wat oudere te pakken, cs is een vaag spel met vage bugs, dus doe je gewoon vaag terug :)

Het kan trouwens niet aan je pc liggen, zelfs 1.6 draait op zo een config. Check echt ff je drivers, want je loop dikke pret mis als je cs et niet doet :P

• s0nic
:(

ik heb nu alles geprobeerd... nix werkte naar mijn mening..

máár nog ff iets.... Het lagged/shocked alleen zodra er een andere speler in beeld komt, raar :?

[ Voor 3% gewijzigd door s0nic op 03-09-2004 19:05 ]

• SouLmaN
High fps models proberen ?

http://www.clanbase.com/miscdl.php?did=998

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
_SouLmaN_ schreef op 03 september 2004 @ 08:56:
Gooi dit ff in je autoexec.cfg of config.cfg

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
rate 15000
cl_cmdrate 75
cl_updaterate 75
gl_cull "1"
gl_affinemodels "1" 
gl_keeptjunctions "0"
gl_max_size "128"
gl_texsort "0"
gl_clear "0"
d_spriteskip "0"
r_dynamic "1"
r_mirroralpha "0"
gl_palette_tex "1"
r_norefresh "0"
gl_round_down "3"
gl_picmip "0"
cl_weather "0"
max_shells "0"
cl_minmodels "1"
um allemaal leuk en aardig, maar wat heb je aan een updaterate van 75?
die jongen heeft lag wat ie kwijt wil, niet andersom ;)

updaterate is hoe vaak jij de positie van mannetjes enzo doorkrijgt van de server PER SECONDE
dus 75 is daar echt absoluut niet nodig, bij mij staat ie op 20, en de ventjes lopen vloeiend. (film is immers ook maar 25fps)
cmdrate is hoe vaak jij info verstuurd over of je schiet, loopt etc, NAAR de server, dus dat kan ook wat lager, bij mij staat ie op 60, maar als je geen pro ben, is 50 ook al veel. vroeger stond ie bij mij op 30, en het speelde prima.

trouwens mag je cl_cmdbackup er ook wel bij zetten, diemoet dan op 1 of 2 staan ofzo (als je goede verbinding heb)
dit is hoe vaak HL dezelfde informatie nog eens stuurt per seconde
dus als die 60 is en je cmdrate is 60, dan heb je dus 120 berichtjes per seconde..
compleet nutteloos dus ;)

rate heb ik op 20000 staan, maar dat is afhankelijk van je verbinding. als je adsl heb (ik heb lite) is 20000 wel goed, voor sneller adsl zou je eventueel tot 30000 kunnen, daarboven heeft het amper zin meer om te veranderen.
het is vooral een setting voor modems, en inbelverbindingen, en als je bijv isdn heb is 10000 wel een mooie setting.
56k heeft 8000 ofzo en zo verder naar beneden.

trouwens is de rest van die config idd wel goed je hebt dan minst grafishe effecten enzo

s0nic schreef op 03 september 2004 @ 08:22:
in een server ook totdat de lag komt (als er bijvoorbeeld mannetjes ( :P ) voorbij lopen dan daalt de fps tot rond de 30-40 en gaat ie 'shocken'

Net graph 3 geeft aan dat de choke (in een server) tussen de 50 en 100 varieert en de loss word soms een 1
choke betekend dat je computer (cpu / geheugen enzo) te druk is met andere dingen, en zo een buffer opbouwd van informatie die hij aan de server wil versturen, maar dit niet kan.
zo heb je bijvoorbeeld als server mp_freeztime aan hebben (datje stilstaat aan begin van de ronde, en niet kan lopen) dat je client niet kan sturen, dit heeft iedereen, en dan heeft iedereen choke.
jij hebt choke als spelers in je buurt komen. dit houd dus in dat je computer het dan druk heeft met andere dingen, en niet op de snelheid die jij met je rates (cl_updaterate, en cl_cmdrate) heb ingesteld zijn informatie kan versturen naar de server.

loss is, als je informatie naar de server stuurt, en daar geen bevestiging van terug krijgt. dit kan gebeuren door slecht internet (meestal het geval) of doordat je veel loss heb.
als je choke te hoog word, krijg je vaak ook loss (al is het vaak weinig)

probeer eens met net_Graph 3 te testen.
je krijgt dan een grafiekje.
als je een rechte groene lijn krijgt is je verbinding goed.
als je van die 'golfjes' krijgt die opeens inzakken en weer opnieuw beginnen in het geel dan moet je met je rates gaan prutsen. (rate hoger, of updaterate lager ofzo)

hier is een uitgebreide howto:
http://forums.jolt.co.uk/showthread.php?t=165416

lees ook de tweede post maar, daar staat ook dat je kan opstarten met -bpp16 (dus 16 bit kleur) dan heb je weer meer fps, terwijl je amper verschil ziet

[ Voor 42% gewijzigd door BasieP op 03-09-2004 20:35 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• s0nic
Dat is het dus!!!!! mn lag is veel minder geworden met die high fps models! TNX MAN! :>

Maar als er 6 man in beeld loopt, gaat het soms tog nog een beetje traag ;)

bedankt man! en de rest ook bedankt voor jullie hulp! :*)

• s0nic
BasieP schreef op 03 september 2004 @ 20:25:
[...]

choke betekend dat je computer (cpu / geheugen enzo) te druk is met andere dingen, en zo een buffer opbouwd van informatie die hij aan de server wil versturen, maar dit niet kan.
zo heb je bijvoorbeeld als server mp_freeztime aan hebben (datje stilstaat aan begin van de ronde, en niet kan lopen) dat je client niet kan sturen, dit heeft iedereen, en dan heeft iedereen choke.
jij hebt choke als spelers in je buurt komen. dit houd dus in dat je computer het dan druk heeft met andere dingen, en niet op de snelheid die jij met je rates (cl_updaterate, en cl_cmdrate) heb ingesteld zijn informatie kan versturen naar de server.

loss is, als je informatie naar de server stuurt, en daar geen bevestiging van terug krijgt. dit kan gebeuren door slecht internet (meestal het geval) of doordat je veel loss heb.
als je choke te hoog word, krijg je vaak ook loss (al is het vaak weinig)

probeer eens met net_Graph 3 te testen.
je krijgt dan een grafiekje.
als je een rechte groene lijn krijgt is je verbinding goed.
als je van die 'golfjes' krijgt die opeens inzakken en weer opnieuw beginnen in het geel dan moet je met je rates gaan prutsen. (rate hoger, of updaterate lager ofzo)

hier is een uitgebreide howto:
http://forums.jolt.co.uk/showthread.php?t=165416

lees ook de tweede post maar, daar staat ook dat je kan opstarten met -bpp16 (dus 16 bit kleur) dan heb je weer meer fps, terwijl je amper verschil ziet
ehhm.... Ik heb dus dat net graph gedaan (is trouwens 'net_graph 1' ;) ) en ik zie een groen lijntje en een rood/blauw lijntje. dat groene lijntje heeft kleine golfjes en als ie gaat shocken word ie dus idd rood/geel en grotere golfjes. Ik weet dus niet hoe ik dit moet 'tweaken' tot ie goed word... Zou je dit misschien kunnen uitleggen..?

• SouLmaN
Je kan beter net_graph 3 doen, net_graph 1 kan/krijg je ook lag/mindere fps door.

Verwijderd

1 tot 3 werkt allemaal :)

Anyway, mooi dat het opgelost is. Veel plezier met CS :P

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
s0nic schreef op 04 september 2004 @ 00:49:
[...]

ehhm.... Ik heb dus dat net graph gedaan (is trouwens 'net_graph 1' ;) ) en ik zie een groen lijntje en een rood/blauw lijntje. dat groene lijntje heeft kleine golfjes en als ie gaat shocken word ie dus idd rood/geel en grotere golfjes. Ik weet dus niet hoe ik dit moet 'tweaken' tot ie goed word... Zou je dit misschien kunnen uitleggen..?
staat op die site uitgelegt hoe je dat moet gebruiken (onder net_Graph kopje)

verder is het idd net_graph 1 voor het laten zien van die grafiek.
als alles goed is zou ik het idd op '3' zetten, want dan zie je je choke/loss en net_graph 1 lagt idd een beetje.. (zorgt voor meer fps drops, aangezien grafiekje getekent moet worden)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Pagina: 1