Toon posts:

[Access] row source van listbox werkt niet goed bij report

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben niet een echte expert in access maar zit even met een probleem.

Ik heb een formulier gemaakt waarin een listbox staat.Mijn listbox heeft 5 kolommen en de row source van die 5 kolommen word opgeslagen in een tabel.
dus stel dat ik in elke kolom een cijfer zet van 1/tm 5 komt dit in de row source te staan als 1;2;3;4;5

die reeks word opgeslagen in een tabel. nou heb ik dus een report aangemaakt met daarin ook een listbox als ik dan via een query die reeks weer in die tabel wil invoegen stopt hij die hele reeks leuk in 1 kolom. Dit is dus niet echt de bedoeling.

Kan iemand mij uitleggen wat ik fout doe? of misschien hoe ik het anders moet doen?

Alvast bedankt

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:23

Boss

+1 Overgewaardeerd

Op het eerste tabblad opgeven dat de box uit 2 kolommen bestaat. Voer bij kolombreedte een 0 in, dan wordt de eerste kolom (met het getal) niet zichtbaar.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij vertel ik het niet helemaal goed stel ik heb op dat formulier dit staan:

| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |

dan staat bij de rowsource : 1;2;3;4;5

dat sla ik op in een tabel. Nou wil ik dat bovenstaande weer precies zo op die report hebben in eenzelfde listbox maar nou komt het zegmaar zo te staan:

|1;2;3;4;5| | | | |

die listbox ziet die waarde niet als rowsource maar gewoon als gegevens.

ik hoop dat het zo wat beter te begrijpen is

Verwijderd

Type van de RowSource op List zetten!

Verwijderd

Topicstarter
had ik al gedaan, control source ook al ingesteld maar dan laat hij helemaal niks zien