[ftpserver] inloggen duurt te lang (timeout?)

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• Zynth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-02 15:35
Ik heb een vraag.
Op een bepaalde ftpserver, als ik daar in wil loggen, is dat in een krappe seconde gebeurt. Maar...
maar bij mijn server (P4 2,8GHz, 1024mb RAM, ProFTPD 1.2.9) blijft hij even hangen voordat hij inlogt (10 seconden). Mijn client zegt dan: Socket connected waiting for login sequence.
Ik neem toch aan dat mijn server niet 10 seconden lang doet over het versturen van "please login" ofzo. zit er mischien een of andere time-out tussen zitten om bijvoorbeeld hammering tegen te gaan?? Het is namelijk erg irritant zo :/

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:50
Reverse DNS goed staan? ident lookup (tcp poort 113) waar op gewacht wordt?

[ Voor 19% gewijzigd door Jelmer op 02-09-2004 16:51 ]

Verwijderd

Zynth schreef op 02 september 2004 @ 16:49:
Ik heb een vraag.
Op een bepaalde ftpserver, als ik daar in wil loggen, is dat in een krappe seconde gebeurt. Maar...
maar bij mijn server (P4 2,8GHz, 1024mb RAM, ProFTPD 1.2.9) blijft hij even hangen voordat hij inlogt (10 seconden). Mijn client zegt dan: Socket connected waiting for login sequence.
Ik neem toch aan dat mijn server niet 10 seconden lang doet over het versturen van "please login" ofzo. zit er mischien een of andere time-out tussen zitten om bijvoorbeeld hammering tegen te gaan?? Het is namelijk erg irritant zo :/
als je me de ftp gegevens geeft kijk ik hoe lang het bij mij duurt ;)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Deze gezien:
This is probably caused by a firewall or DNS timeout. By default ProFTPD will try to do both DNS and ident lookups against the incoming connection. If these are blocked or excessively delayed a slower than normal login will result. To turn off DNS and ident use:

code:
1
2
  UseReverseDNS off
  IdentLookups                    off
:?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Probeer eens pasive mode aan/uit...

• Zynth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-02 15:35
bedankt!
de ident en reversedns zal ik eens proberen. :)

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Lijkt mij aan de reverselookup/ident liggen inderdaad, zoals ook in de FAQ te lezen valt, ik wil je dan ook vragen in het vervolg iets meer moeite te doen (de faq lezen bijvoorbeeld) voor je hier je vraag dumpt, het is hier geen helpdesk, zie ook NOS policy - updated 01/04/03
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.