Toon posts:

[Excel2k3] Datumformaat afdwingen bij importeren CSV?*

Pagina: 1
Acties:
  • 424 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een .csv bestand openen met excel dit gaat verder goed, alleen niet met tabellen met een datum.

De datum notatie is in het .csv bestand is dd-mm-yyyy, nu weet excel niet wat voor datum notitie er moet worden gehanteerd bij 12-1-204 neemt hij de " 1" als dag.
Bij een 13-01-2004 ziet hij wel dat het om een dd-mm-yyyy notering gaat en past hij het alleen voor die desbetreffende regel aan..

Nu is de vraag van waar kan ik de datum notatie aanpassen zodat excel automatisch (ALTIJD) dd-mm-yyyy hanteerd.

Ik neem aan dat dit ergens in excel (2003) of windows (xp prof) aangepast moet kunnen worden.

Het .csv bestand wordt overigens vanuit een applicatie met een mysql database gegenereerd.

Verwijderd

Als je nadat je de csv hebt ingelezen het formaat van de cellen aanpast naar "dd-mm-yyyy" of "dd-mm-jjjj" bij een NL-versie dan gaat het volgens mij goed.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-08 21:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Kun je hier niks mee?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:58

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

In principe gaat jouw vraag over het omgaan met MS Excel :) Dit soort vragen hoort thuis inSoftware Algemeen. Immers, je geeft niet aan dat je zelf wilt programmeren. :)

Vandaar dat ik hem verplaats :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel even aan zodat deze wat duidelijker weergeeft wat je probleem is :)

datum in excel > [Excel2k3] Datumformaat afdwingen bij importeren CSV?*

[ Voor 38% gewijzigd door Spider.007 op 02-09-2004 20:31 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Puur in Excel (of de CSV zelf) kan dat AFAIK niet. De site die NME84 noemt lijkt hier plat maar ik denk idd dat je aan scripting toekomt.

Edit: ah, nu komt 'ie binnendruppelen: http://msdn.microsoft.com...l/vsfctFormatDateTime.asp dus. Dat is VBScript, maar mbv. VBA kan dat natuurlijk ook.

[ Voor 46% gewijzigd door F_J_K op 02-09-2004 21:54 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1