Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL] pc voeding ombouw naar projectvoeding probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had vanmiddag niks te doen dus ben ik maar een oude at voeding gaan ombouwen naar een projectvoeding aan de hand van dit topic.

alles lukt. nu het probleem:
ik ging toenet testen. eerst met originele schakelaar. alles werkt perfect.
nu had ik mijn vers aangeschafte schakelaar aangesloten. ik testen....
Bamm klapt een stop eruit.

nu mijn vraag op welke manier moet ik mijn schakelaar aansluiten zodat alles goed werkt?

detailinfo: de schakelaar is een Wipschakelaar 230V 2 polig 4pins
aan/uit met verlichting.
Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/cme/voeding/700092.jpg

op mijn oude schakelaar (die dus origineel bij de voeding zat) was de pinout als volgt:

code:
1
2
3
4
5
         -------------------
   zwart |   /    |    \   |  wit
         |        |        |
  bruin  |  |     |     |  |   blauw
         ------------------

de zwarte en witte kabels gaan naar het printplaatje in de voeding toe
en de bruine en blauwe kabels komen vanuit het " stopcontact"

ik hoop dat iemand mij de juiste pinout kan geven voor de wip schakelaar.

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:50
Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 16:04:
Ik had vanmiddag niks te doen dus ben ik maar een oude at voeding gaan ombouwen naar een projectvoeding aan de hand van dit topic.

alles lukt. nu het probleem:
ik ging toenet testen. eerst met originele schakelaar. alles werkt perfect.
nu had ik mijn vers aangeschafte schakelaar aangesloten. ik testen....
Bamm klapt een stop eruit.

nu mijn vraag op welke manier moet ik mijn schakelaar aansluiten zodat alles goed werkt?

detailinfo: de schakelaar is een Wipschakelaar 230V 2 polig 4pins
aan/uit met verlichting.
[afbeelding]

op mijn oude schakelaar (die dus origineel bij de voeding zat) was de pinout als volgt:

code:
1
2
3
4
5
         -------------------
   zwart |   /    |    \   |  wit
         |        |        |
  bruin  |  |     |     |  |   blauw
         ------------------

de zwarte en witte kabels gaan naar het printplaatje in de voeding toe
en de bruine en blauwe kabels komen vanuit het " stopcontact"

ik hoop dat iemand mij de juiste pinout kan geven voor de wip schakelaar.
Als het goed is (en dat is ook op plaatje te zien) dan moet er een zwart schtoje zitten tussen de pooltjes in.
dan moet je zwart en bruin aan de ene kant aansluiten en blauw en wit aan de andere kant.
dan moet ie het doen...

They who buy the dip, deserves the rip.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:00
Meet het eens uit, de 2 draden die toekomen van het stopcontact moeten elk aan een van de kanten van een schakelaar komen, anders maak je kortsluiting.
Normaal als je de schakelaar recht houd (dus je kan naar beneden en naar boven klikken) moet je rechts en links toekomen van je stopcontact. Of je dit aan de pinnen boven of onder doet doet er niet toe, het ene zal het ingebouwde lampje altijd branden, anders brand het maar als ie aanligt, tis wat je wil...

[ Voor 51% gewijzigd door naftebakje op 02-09-2004 16:12 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Topicstarter
naftebakje schreef op 02 september 2004 @ 16:09:
Meet het eens uit, de 2 draden die toekomen van het stopcontact moeten elk aan een van de kanten van een schakelaar komen, anders maak je kortsluiting.
ik heb het met een multimeter gemeten maar dat lukt niet.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:00
Als je meet met je multimeter moet je kijken tussen welke 2 draden de schakelaar contact maakt als ie aan staat. Bij de nieuwe schakelaar moet je de draden er zo aan verbinden dat er contact wordt gemaakt tussen dezelfde draden, als die ook aanligt.
En kijk eens bij mijn vorige post als het lampje niet werkt zoals je wil.

[ Voor 18% gewijzigd door naftebakje op 02-09-2004 16:16 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Topicstarter
naftebakje schreef op 02 september 2004 @ 16:15:
Als je meet met je multimeter moet je kijken tussen welke 2 draden de schakelaar contact maakt als ie aan staat. Bij de nieuwe schakelaar moet je de draden er zo aan verbinden dat er contact wordt gemaakt tussen dezelfde draden, als die ook aanligt.
En kijk eens bij mijn vorige post als het lampje niet werkt zoals je wil.
ik ben net nog eens aan het proberen geweest en met behulp van jou aanwijzingen is het met gelukt!!!! bedankt naftebakje
Pagina: 1