gratis text editor

Pagina: 1
Acties:

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een gratis text editor waarin ik in kolommen kan werken.
Oftewel waar ik meerdere regels tekst achter andere regels kan plakken.
En over meerdere regels tegelijk kan typen.

Eigenlijk dus wat bijvoorbeeld Ultraedit kan (die dus niet gratis is).
Ik ben het programma ConTEXT tegengekomen en deze kan het eerste punt prima, maar tegelijk over meerdere regels typen niet.

Iemand een suggestie?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:26

Outerspace

Admin General Chat

Wauw, een sig!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:49

André

Analytics dude

OpenOffice?

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

OpenOffice. :)
Ik geef er tenminste een link bij :P
edit:
outerspace :(

[ Voor 12% gewijzigd door pasta op 02-09-2004 15:52 ]

Signature

• thegve
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-05 23:53
Ik ben op de hoogte van een boel editors, als je wat beter zou kunnen uitleggen wat je precies wilt dan kan ik je misschien wel helpen.
Crimson editor is een tabbed editor bijvoorbeeld, hier kan je met verschillende bestanden in hetzelfde venster geopend werken. Of bedoel je zoiets als kolommen in word. Wat bedoel je precies.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

vim :)

• thegve
nog een mooie "notepad, in een cmd venster gaan en edit gebruiken"... VIM is nou niet bepaald wat de TS bedoelt volgens mij...

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Tjah.. met zo'n generieke omschrijving kunnen we niet veel natuurlijk. Textpad heeft ook een shareware versie volgens mij (die om de zoveel tijd om registratie verzoekt); alleen begrijp ik nou niet of dat nou is wat je zoekt. Had je zelf al met Google gezocht; en wat was je precies tegengekomen (en waarom voldeed dat wellicht niet) :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

thegve schreef op 02 september 2004 @ 15:56:
nog een mooie "notepad, in een cmd venster gaan en edit gebruiken"... VIM is nou niet bepaald wat de TS bedoelt volgens mij...
pardon?
vim kan alles (en meer) wat de TS wil, en dat kan jouw notepad of "edit" niet ;)

• thegve
Erkens schreef op 02 september 2004 @ 16:15:
[...]

pardon?
vim kan alles (en meer) wat de TS wil, en dat kan jouw notepad of "edit" niet ;)
Dan zal het zijn dat jij en ik de TS anders begrijpen. :)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

thegve schreef op 02 september 2004 @ 16:25:
[...]

Dan zal het zijn dat jij en ik de TS anders begrijpen. :)
Ik begrijp de TS echt wel, maar volgens mij onderschat jij vim (of gvim als je "grafisch" wilt ;) )

• ken536
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-08 11:10
ik gebruik nu sind kort openoffice. Dit vind ik echt een fijn en GRATIS programma.
Ik raad je dit dan ook echt aan!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ken536 schreef op 02 september 2004 @ 23:56:
ik gebruik nu sind kort openoffice. Dit vind ik echt een fijn en GRATIS programma.
Ik raad je dit dan ook echt aan!
openoffice != text editor,

Dat is een office pakket met een tekstverwerker.
Tuurlijk kan je zo'n log ding voor een simpele text file gebruiken, maar dat is gewoon overkill, en daarnaast moet je enorm opletten dat je geen opmaak "mee saved".
Je gaat toch ook niet steeds naar de drukker als je 1 a4tje moet uitprinten :?

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

_/-\o_ Mijn held!

Voor wat meer gebruiksgemak is GVIM trouwens geen overbodige luxe. Die heeft wat fancy dingetjes als mouse-support ;)

Gezien je anekdote over UltraEdit, ga ik er van uit dat je Windows gebruikt, daarom even een linkje naar de Windows Build: ftp://ftp.vim.org/pub/vim/pc/gvim63.exe

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Zelf gebruik ik hiervoor gewoon Crimson Editor. De optie voor kolommen kan je gewoon via de menu's aan/uit zetten. En zoals de andere ook melden VIM is hier ook uitstekend voor...

• sniklaas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-02-2019

sniklaas

asjemenou

weet er iemand ook een tekst editor waarin je zo zonder overtollige code een excell tabel kunt plakken.

Ik had er vroeger wel een , maar weet niet meer hoe dat heette en het draaide absoluut alleen maar onder win95.

Ik zou er graag wel weer een terug willen hebben, aangezien ik nogal vaak een excell tabel omzet naar html. En in excell opslaan als html , dat is geen optie, want je krijgt me toch een partij overtollige code mee, daar wordt je niet vrolijk van.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

sniklaas schreef op 03 september 2004 @ 10:00:
weet er iemand ook een tekst editor waarin je zo zonder overtollige code een excell tabel kunt plakken.

Ik had er vroeger wel een , maar weet niet meer hoe dat heette en het draaide absoluut alleen maar onder win95.

Ik zou er graag wel weer een terug willen hebben, aangezien ik nogal vaak een excell tabel omzet naar html. En in excell opslaan als html , dat is geen optie, want je krijgt me toch een partij overtollige code mee, daar wordt je niet vrolijk van.
kan je in excel niet exporteren naar een csv file? dit is plain text, welke je heel eenvoudig kan laten parsen met een scriptje zodat je een mooie html page krijgt :)

• sniklaas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-02-2019

sniklaas

asjemenou

wat is er nu makkelijker dan knippen en plakken, het is ongeveer een jaar of 4 geleden dat ik dat programma gebruikt heb.

Na die 4 jaar zal er vast nog wel zoiets bestaan

toch ?????????

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

sniklaas schreef op 03 september 2004 @ 10:26:
wat is er nu makkelijker dan knippen en plakken, het is ongeveer een jaar of 4 geleden dat ik dat programma gebruikt heb.

Na die 4 jaar zal er vast nog wel zoiets bestaan

toch ?????????
Je vergeet alleen wat, excel is iets anders dan een texteditor, werkt ook met andere data. Ik kan toch ook geen foto uit photoshop plakken in een texteditor? ;)
Exporteren, dat wil je, en daar is die functie ook voor.

Verwijderd

Woudloper schreef op 03 september 2004 @ 00:07:
Zelf gebruik ik hiervoor gewoon Crimson Editor. De optie voor kolommen kan je gewoon via de menu's aan/uit zetten. En zoals de andere ook melden VIM is hier ook uitstekend voor...
Hier ben ik het mee eens... dit is imho een perfecte editor (windows) gratis...
tevens ook een ideale HTML editor.

Verwijderd

Context, freeware text/code editor. ook erg makkelijk en met tabs voor open txt's aanrader ook.

nvm, lees net dat ie die al geprobeerd heeft.. duh..ben nog niet echt wakker :p

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2004 10:41 ]

Verwijderd

jedit?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Laat ik het dan maar weer even zeggen; posts met alleen een naam erin zijn nutteloos. Beargumenteer je keus even of reageer gewoon niet :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1