Toon posts:

Firefox op linux & letterproblemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 problemen...

Als ik Firefox installeer op Mandrake 10.0 dan kan ik em via de installatie gewoon opstarten. Maar op het moment dat ik hem heb weggeklikt krijg ik em niet meer te pakken. Bij dat startmenu kan ik hem ook niet meer vinden. Ik installeerde hem gewoon bij desktop...

Mn andere probleem is het lettertype. In de browser, op het bureaublad, en in het startmenu zijn de letters slecht leesbaar. Ze zijn alsvolgt weergegeven: G o t - i n s e r t t o p i c... enz. Hoe kan ik dit veranderen? Ik weet niet waardoor het gekomen is...

Topic hierover zoeken wordt ook lastig want het duurt vrij lang om de topicnaam te ontcijferen...

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

je kan toch gewoon een snelkoppeling naar de executable toevoegen in het 'start menuutje'. Zoek met which, find of locate naar de firefox binary en maak daar een link naartoe die je op je desktop plaatst ofzo. Wat de lettertype problemen; pak desnoods even een andere browser om te zoeken op GoT of Google hoe je dit kunt aanpassen :) Ik begrijp zo niet namelijk wat er fout gaat bij je browser.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 18:05

DeMoN

Pastafari

De topictitle lettertype's kan je iig veranderen mbv het configuratiescherm van de door jouw gebruikte desktop evoirment. (iig bij XFce, KDE, Gnome...)

[ Voor 14% gewijzigd door DeMoN op 02-09-2004 16:03 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet wat ik gedaan heb, maar dat find ding blijft hangen.. Ik heb mandrake wel met 1cd geinstalleerd, ipv 3. Als ik wist hoe ik een screenshot moest maken zou ik kunnen laten zien wat ik bedoel...

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 18:05

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 16:04:
Ik weet niet wat ik gedaan heb, maar dat find ding blijft hangen.. Ik heb mandrake wel met 1cd geinstalleerd, ipv 3. Als ik wist hoe ik een screenshot moest maken zou ik kunnen laten zien wat ik bedoel...
CTRL+C kan je find beeindigen. Hij laat niets zien omdat hij nog aan het zoeken is waarschijnlijk. Ook heeft find wat parameters nodig om iets op te kunnen sporen. Je zou misschien beter locate kunnen draaien. Dit werkt op het principe van een database. Je moet eerst als root updatedb draaien en daarna locate [bestandsnaam].

Screenshot kan je vanaf de console maken maar ik weet dat KDE (WAT GEBRUIK JE NOU??) ksnapshot heeft. Probeer dus eens het commando ksnapshot uit te voeren.
Anders kan je import gebruiken vanaf de console.

code:
1
import -window root bestandsnaam.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door DeMoN op 02-09-2004 16:12 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein