[ADSL] super modem-router?

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03:47
Beste lui,

Wij zijn de trotse eigenaar van de 8Mbit ADSL lijn (BBned) van speedlinq, en delen ze verbinding met het hele bedrijf. Dit dmv een draytek vigor 2600, en kastje met nogal wat mogelijkheden, waarvan wij er een paar benutten. Dit zijn:

- Mulit-Nat (Open ports)
- DMZ
- VPN server (Lan-Lan)
- firewall

Nou hebben we regelmatig problemen met dit kastje. We hebben het aangeschaft toen het budget voor ict hier nog niet erg hoog was. Daar is inmiddels verandering in gekomen, en ik ben nu opzoek naar een vergelijkbaar ADSL modem van een A-merk, dat dus de functies heeft die wij nodig hebben, niet afknijpt (en dus echt 8192/1024 routeerd), goed beveiligde VPN tunnels kan serveren en het als het kan ook nog een goede firewall heeft. Iemand suggesties?

Alvast bedankt!

P.S. Ik kan iedereen speedlinq over BBned aanraden!!

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:56
kijk hier eens http://www.routershop.nl/
ik heb een draytek 2900 mischien is dat wat die draait hier supper stabiel.
maar mischien moet je het inet verkeer regelen via een server met bv linux erop

en dat een 8mbit lijn aan teraden is dat geloof ik direct :)

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik zou in dit soort situaties toch voor een Cisco gaan, deze trainen super en natuurlijk zijn de mogelijkheden wel wat beter als een standaard dsl modempje.

Cisco
827/837 = pots
826/836 = Isdn

Of je kan een modem in bridge zetten met een linux doos erachter en met ip-tables gaan werken.

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-02 20:33

SambalBij

We're all MAD here

Wil je een echt DMZ of wil je datgene wat soho routertjes DMZ noemen?
Bij een echt DMZ heeft de router een extra ethernet poort voor een afgescheiden netwerk voor bijv. een webserver. Bij zo'n 'soho DMZ' worden gewoon alle poorten en protocollen naar een interne host geforward.

Als je geen echt DMZ nodig hebt kijk dan inderdaad eens naar de Cisco 836 of 837.
Wil je wel een echt DMZ denk dan aan een Cisco 1721 met een ADSL WIC en een tweede ethernet kaart, of aan een simpele modem/bridge met daarachter een Cisco PIX (model 515 met extra ethernetkaart - dure grap maar wel goed spul)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:16

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Gelieve niet te crossposten Super-ADSL-modem needed

Tijd voor een nieuwe sig..

Dit topic is gesloten.