Toon posts:

vsftpd zorgt voor conflict bij installatie van proftpd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel al zegt krijg ik de melding bij de installatie van proftpd dat vsftpd een conflict geeft met proftpd.

Dus probeerde ik met rpm -e vsftpd te verwijderen. maar dat wil niet echt lukken:
[root@192 root]# rpm -ivh vsftpd-1.2.1-5.i386.rpm
warning: vsftpd-1.2.1-5.i386.rpm: V3 DSA signature: NOKEY, key ID 4f2a6fd2
Preparing... ########################################### [100%]
package vsftpd-1.2.1-5 is already installed
[root@192 root]# rpm -e vsftpd-1.2.1-5.i386.rpm
error: package vsftpd-1.2.1-5.i386.rpm is not installed
Nu heb ik geprobeerd om alle mappen en bestanden van vsftpd te verwijderen, dit mocht ook niet baten.

Later heb ik het volgende nog geprobeerd:
[root@192 root]# rpm -e vsftpd-1.2.1-5
fout bij lezen informatie over service vsftpd: Onbekend bestand of map
error: %preun(vsftpd-1.2.1-5) scriptlet failed, exit status 1
[root@192 root]#
Ook dit lukte dus niet

Heeft iemand een idee hoe ik van vsftpd af kan kom, zodat ik proftpd kan installeren?

Distro: fedora2

• raswic
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-02 16:27

raswic

It is I

Probeer eens vsftpd te (her)installeren over de "oude" heen en daarna weer te deinstalleren.
Als vsftpd niet wil installeren kan je misschien de "force" optie van rpm te gebruiken.

Na het deinstalleren kan je proftpd proberen te installeren.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:23
Je moet ook niet de complete naam van de RPM opgeven, maar alleen de naam van het pakket en waarschijnlijk de versie. Met rpm -qa kan je opzoeken welke pakketjes er op je systeem staan, dat zijn de namen die je kunt gebruiken bij rpm -e.

Verwijderd

Topicstarter
Geweldig,

Toen ik jou reactie las dacht ik dat ik het al met force gebrobeerd te hebben door -f er bij te zetten. Nu bleek dit voor file te staan bij rpm, maar --force zorgte voor een succesvolle installatie van vsftpd. Waardoor ik het ook succesvol kon verwijderen.

Thx!

Verwijderd

Topicstarter
_JGC_ schreef op 02 september 2004 @ 16:02:
Je moet ook niet de complete naam van de RPM opgeven, maar alleen de naam van het pakket en waarschijnlijk de versie. Met rpm -qa kan je opzoeken welke pakketjes er op je systeem staan, dat zijn de namen die je kunt gebruiken bij rpm -e.
Ik weet het, kwam er pas achter toen ik al wat bestanden had weg gegooid.

Was eerste keer dat ik een pakket wou verwijderen via de shell