Toon posts:

[vb6] 2 .wav files strak achter elkaar spelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of het in vb6 mogelijk is om 2.wav files strak achter elkaar te spelen?
Kan je ergens monitoren of een bepaalde .wav klaar is met afspelen en dan direct een volgende instarten (dus zonder een stilte ertussen?)

k heb al iets gelezen over een soundbuffer, maar ik werk liever met losse bestanden (het zijn 400 losse bestanden namelijk)

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 14:59

pjvandesande

GC.Collect(head);

Werk gewoon met een buffer die 2 nummers overlapt. Lees onder het afspelen van #1 het begin van #2 al in, en begin overnieuw.

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 16:53
Je kunt aangeven dat er een event afgevuurd moet worden als een media bestand klaar is.
Als je de volgende dan al vast laadt lijkt me dit geen probleem.

( Dit alles aangenomen dat je de mci..... api calls gebruikt )

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

farlane schreef op 02 september 2004 @ 16:23:
Je kunt aangeven dat er een event afgevuurd moet worden als een media bestand klaar is.
Als je de volgende dan al vast laadt lijkt me dit geen probleem.

( Dit alles aangenomen dat je de mci..... api calls gebruikt )
Dit laden is natuurlijk niet strak achter elkaar, dit krijg je alleen voor elkaar met een buffer.

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 16:53
questa schreef op 02 september 2004 @ 16:37:
Dit laden is natuurlijk niet strak achter elkaar, dit krijg je alleen voor elkaar met een buffer.
Ik bedoelde ook eigenlijk dattie het laden al gedaan zou hebben op het moment dat je het event krijgt.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Verwijderd

Niet propere manier

2 mediaplayer componenten laden de totale tijd opvragen en als het eerste nummer op laatste seconde komt het tweede starten ...

Propere manier

Je voert een check of er nog vallue's komen van je volume panel metertje ... indien niet en op het einde van nummer start 2 de ...

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

Ik vind juist manier 1 wel proper, want bij manier 2 heb je nog vertraging. Je komt niet om een bufferheen. Wat nou als er in een nummer een stilte valt, dan zet jij nummer 2 in terwijl nummer 1 nog niet aan het einde is. Dit vind ik niet proper.

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 18:13
Je kunt in Windows audio met meerdere buffers werken. Je kunt er dus zo twee of drie toevoegen.

Vervolgens kun je een event krijgen als een buffer leeg is. Daarop moet je die vullen en weer opnieuw toevoegen. Of je het geluid uit je eerste bestand of tweede bestand haalt maakt niet echt uit, als het maar een beetje vlot gaat.

Overigens denk ik dat de TS een wat meer high-level oplossing in gedachten had.

[ Voor 35% gewijzigd door Soultaker op 03-09-2004 14:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
In deze tutorial wordt uitgelegd dat het wel met Direct X kan.

http://www.freevbcode.com/ShowCode.Asp?ID=1082

Nadeel is dat Direct x 7 geinstalleerd moet zijn. Ik denk dat dit voor mijn app. niet acceptabel is , maar dat moet ik navragen.
Heeft iemand positieve/negatieve ervaringen met deze manier van geluid afspelen?

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 16:33:
In deze tutorial wordt uitgelegd dat het wel met Direct X kan.

http://www.freevbcode.com/ShowCode.Asp?ID=1082

Nadeel is dat Direct x 7 geinstalleerd moet zijn. Ik denk dat dit voor mijn app. niet acceptabel is , maar dat moet ik navragen.
Heeft iemand positieve/negatieve ervaringen met deze manier van geluid afspelen?
Waarom is dit een probleem voor je app?

Verwijderd

Topicstarter
Weet ik nog niet zeker hoor, maar vanuit een klantenoogpunt....
De app in namelijk bedoelt voor mensen met zeer weinig technische achtergrond.
Volgens mij stond in de eisen dat het het liefst op elke PC moet draaien zonder dat er veel extra dingen vereist zijn.
Maar ik ga het volgende week even navragen.

Heb je toevallig ervaringen met deze manier van afspelen?

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 16:44:
Weet ik nog niet zeker hoor, maar vanuit een klantenoogpunt....
De app in namelijk bedoelt voor mensen met zeer weinig technische achtergrond.
Volgens mij stond in de eisen dat het het liefst op elke PC moet draaien zonder dat er veel extra dingen vereist zijn.
Maar ik ga het volgende week even navragen.
Je kan directx gewoon meeleveren op je installatie CD, directx heeft voor de gebruiker niets met kennis te maken.

Jij moet er voor zorgen dat bij de installatie gewoon alles word geinstalleerd en versies controleren.
Het valt mij op dat er veel meer devvers zijn die zich laten afschrikken door directx, terwijl je er juist zoveel mogelijkheden mee hebt.
Heb je toevallig ervaringen met deze manier van afspelen?
Alleen in .NET, ik heb er in VB6 wel is mee gespeeld, maar nooit echt veel gebruik van gemaakt. Pas toen ik de vele mogelijkheden laat ondekte ben ik het steeds meer gaan gebruiken.

[ Voor 18% gewijzigd door pjvandesande op 04-09-2004 09:55 . Reden: Toevoegin van info ]

Pagina: 1