[ADSL]Netwerkverbinding OK, internet valt steeds weg

Pagina: 1
Acties:
  • 1.108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-08 12:45
Beste mensen,

We hebben hier op de zaak een Speedlinq X-tra 8182 (BBned) ADSL lijn liggen, met een Draytek Vigor 2600 om de boel te routeren. Alles heeft altijd perfect gewerkt tot een paar dagen geleden. Vanaf dat moment valt de internet verbinding elke 5 minuten een tijdje weg. De netwerkverbindingen doen het allemaal goed, en volgens het modem is de lijn al 51 uur up. Toch valt er steeds een stilte in mijn internetradio, en moet ik soms een halve minuut wachten voordat ik weer verder kan surfen. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Speedlinq en Draytek weten beide van nix :S

Alvast bedankt!

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Verwijderd

onderzoeken dus !
dat de lijn up is wil niet zeggen dat je Internet verbinding er ook is .
Een ping uitzetten en eens kijken of die soms weigerd ??? Doen alle systemen het niet op hetzelfde moment ?

Laatste firmware in de Vigor ? Zit er niet iemand aan de buitenkant te hacken ?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2004 15:07 ]

• pimsaint
Ik heb flink onderzocht. Op het moment dat de internetverbinding wegvalt, krijg ik gewoon een ping terug van de router, en kan ik ook bestanden tussen de pc's uitwisselen. Na een tijdje komt de internetverbinding weer terug en kan ik weer verder surfen. Het vreemde is dat het altijd heeft gewerkt, en dat het (volgensmij) zo ineens is gekomen. Volgens de router is de verbinding toch constant op. Zou het aan de router liggen? Of kan het zijn dat de internetverbinding vanaf BBned toch steeds wegvalt?

Weer bedankt!

Verwijderd

ping naar de router gaat goed , maar ping naar iets op het Internet ? (bv de eerste router naar de ISP toe?). Als die wel wegvalt en de ping naar je eigen router niet ben je al wat verder !

• pimsaint
De ping naar mijn router doet het altijd, maar zogauw de verbinding is weggevallen, krijg ik geen response van welke ping buiten ons netwerk dan ook. Ook de 1e router (gateway) van mn provider reageerd dan niet. Na een halve minuut is mn verbinding weer terug en werkt alles weer. Op zich niet om dood van te gaan, maar toch zwaar irritant bij P2P programma's die steeds opnieuw moeten connecten, en webradio die nog erger stoort dan de AM frequenties opde radio...

Verwijderd

Lijkt me toch een probleem in de verbinding. Dat wordt de helpdesk bellen. Laat ze maar eens een nivo meting doen en zo !

• pimsaint
En wat zou ik dan zoal moeten vragen aan die lui? Want die beweren natuurlijk meteen dat er niets aan de hand is. Hoe kan ik er voor zorgen dat ze me niet meteen de deur wijzen?

• pimsaint
Op zo'n meting zit ik nu dus al 3 dagen te wachten. Nog steeds nix gehoord en als ik bel moet ik natuurlijk nog even geduld hebben.
Vreemd dat alles het netjes doet, de kabels naar de router ook allemaal goed zitten aangesloten, want de router is continu bereikbaar. Volgens de router is de verbinding inmiddels 45:58:50 up, maar toch viel mn webradio net weer uit, net als DC++ die ineens moest reconnecten naar al z'n hubs.

Zou een computer in het netwerk de verbinding misschien kunnen verstoren?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 15:12:
ping naar de router gaat goed , maar ping naar iets op het Internet ? (bv de eerste router naar de ISP toe?). Als die wel wegvalt en de ping naar je eigen router niet ben je al wat verder !
nooit! een interface van een router pingen ter test! Die dingen zijn zo geconfigged dat dat de laatste prioriteit heeft voor dat apparaat en daarnaast een beveiliging tegen flooden dus geeft soms geen reply als de queue 'vol' is bijvoorbeeld.

Pak een (web)server binnen het netwerk van je ISP ipv een router.

En heb je al bij je ISP navraag gedaan wat er loos is met je verbinding?
pimsaint schreef op 09 september 2004 @ 10:14:
Op zo'n meting zit ik nu dus al 3 dagen te wachten. Nog steeds nix gehoord en als ik bel moet ik natuurlijk nog even geduld hebben.
Vreemd dat alles het netjes doet, de kabels naar de router ook allemaal goed zitten aangesloten, want de router is continu bereikbaar. Volgens de router is de verbinding inmiddels 45:58:50 up, maar toch viel mn webradio net weer uit, net als DC++ die ineens moest reconnecten naar al z'n hubs.

Zou een computer in het netwerk de verbinding misschien kunnen verstoren?
Kan zijn dat je teveel connecties tegelijk maakt waardoor je router even 'stalled'. Heb je de laatste (of door bbned gecertificeerde) firmware al in je draytek zitten?

En misschien is je draytek al zolang up maar de linesync die toch steeds onderbreekt. Kan je toevallig zien of je sync lampje uit gaat of knippert op het moment van onderbreking?

[ Voor 55% gewijzigd door bjck op 09-09-2004 10:20 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:06

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Reset het ADSL-modem en de router eens een keer. Kan zijn dat er wat problemen zijn met de interne DNS-cache van dat ding. Heb ik zelf thuis met mijn sitecom ook wel eens last van. Nou staat draytek wel als een goed merk bekend - maar ook die verslikken zich wel eens ;)
Verder moet ik eerlijk zeggen dat het een zakelijke lijn is - dus dat P2p, webradio etc daar eigenlijk helemaal niet op thuishoren. Als jij de enige bent die er last van heeft zou ik het eerder in mijn eigen werkstation of in de bekabeling / netwerkapparatuur gaan zoeken. Als de rest er ook last van heeft is er iets anders aan de hand, en zit het dus waarschijnlijk wel in de lijn.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• pimsaint
nooit! een interface van een router pingen ter test! Die dingen zijn zo geconfigged dat dat de laatste prioriteit heeft voor dat apparaat en daarnaast een beveiliging tegen flooden dus geeft soms geen reply als de queue 'vol' is bijvoorbeeld.
Pak een (web)server binnen het netwerk van je ISP ipv een router.
En heb je al bij je ISP navraag gedaan wat er loos is met je verbinding?
Ik heb geprobeerd te pingen naar webservers/gateways van mijn provider op het moment dat de verbinding weer even dood is. En helaas, van beide geen response, terwijl ik normaal gesproken wel krijg.
Kan zijn dat je teveel connecties tegelijk maakt waardoor je router even 'stalled'. Heb je de laatste (of door bbned gecertificeerde) firmware al in je draytek zitten?
Dat zou misschien wel kunnen, maar hoe weet ik of dat zo is? Kan dit komen door virussen oid?
En misschien is je draytek al zolang up maar de linesync die toch steeds onderbreekt. Kan je toevallig zien of je sync lampje uit gaat of knippert op het moment van onderbreking?
Met de uptime bedoel ik echt de uptime van de verbinding. Het vreemde is ook dat de linesync continu blijft branden, ook op het moment van wegvallen.

Ook de bekabeling is verder in orde, en ik heb ondekt dat dit probleem geldt voor alle pc's in ons netwerk. P2P en Webradio horen inderdaad niet thuis op een zakelijk netwerk. Ik heb ook alles dichtgetimmerd vanuit andere werkplekken, maar ik kan nou eenmaal zelf niet zonder muziek ;) Bovendien gebruik ik die webradio om te kijken wanneer mn verbinding weer wegvalt

• pimsaint
Na draytek weer eens aan de lijn te hebben gehad blijkt dat mijn SNR margin slechts 9.5 bedraagt, en mijn Loop exact 0.0 is. Internetten op het randje. Wel nu, wie heeft er een oplossing voor dit probleem?

Bedankt

[ Voor 148% gewijzigd door pimsaint op 09-09-2004 14:18 . Reden: Ben achter het probleem gekomen ]

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-07 12:56
Ik heb sinds een paar dagen exact hetzelfde probleem.
Internet valt heel even weg. Tijdens het browsen merk je het eigenlijk niet. Maar downloads e.d. vallen allemaal weg, msn vlieg eruit. Heel irri :(

Ik zou graag willen weten of je al een oplossing hebt :)

• pimsaint
Nope, nog steeds geen oplossing. Wel heb ik ondertussen een rekening van tientallen euro's (gelukkig voor mn BV), omdat ze bij speedlinq "niet naar buiten kunnen bellen". Dit is echt te belachelijk voor woorden, en al helemaal omdat ze mij een aantal x beloofd hebben ZELF terug te bellen. Nou niet dus!

Volgens ene "Remco" zou het profiel van mijn lijn al aangepast zijn, iets wat totaal geen nut gehad heeft (áls het gebeurt is). Nu is er een mailtje naar elke servicedesk mederwerker gestuurd, om te vragen wat er in godsnaam aan de hand is met mijn lijn en om iedereen te infrormeren, adus Remco.

Tot op heden dus nog steeds geen oplossing, en een oplopende rekening. Mag ondertussen in geen enkele community meer komen (DC++, etc) omdat ik te veel Online/Offline ga...

Speedlinq bedankt!

• pimsaint
BTW Flint, kan jij bij je Diagnostics van je modem (als hij die heeft) zien of de waardes SNR en Loop Att. ook zo dicht bij de 0 liggen?

• clements
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:22
ik ben ook erg benieuwd wat het is, want de afgelopen week hebben wij in ons studentenhuis (5 pc achter een linux-server) hetzelfde probleem. Het netwerk doet het prima, alleen naar buiten toe valt de verbinding weg.
providers is Infopact (tiscali)

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:58
klinkt gewoon als een slechte lijn. is het niet gewoon een BBNED probleem?
Of is je adsl modem/router niet direct na het ISRA punt aangesloten? Heb je de splitter als eens ertussenuit gehaald?

• pimsaint
Yup, zonder splitter gaat de SNR zelfs van 10.5 naar 10.0
Weet iemand wat de lengte van de kabel van ISRA tot de splitter mag zijn?
De line is overgens niet meer geshared, het NT-1 kastje wordt niet meer gebruikt. De lijn is dus puur en alleen voor ADSL

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-07 12:56
pimsaint schreef op 22 september 2004 @ 14:37:
BTW Flint, kan jij bij je Diagnostics van je modem (als hij die heeft) zien of de waardes SNR en Loop Att. ook zo dicht bij de 0 liggen?
Ik heb geen id wat het betekend, maar dit geeft m'n modem aan:
Local Tx Power: 10.31 dB
Remote Tx Power: 19.81 dB
Local Line Atten.: 27.5 dB
Remote Line Atten.: 15.0 dB
Local SNR Margin: 10.0 dB
Remote SNR Margin: 7.0 dB

Ik heb vandaag ff naar Telebyte gebelt. Ze konden nix raars aan m'n verbinding zien (Alleen dat er veel dataverkeer was :P )
En, wat helemaal raar is... sinds mijn telefoontje doet ie het weer gewoon :? (na 3 dagen problemen)
Blijkbaar hebben ze toch iets gedaan ofzo...

Verwijderd

gewoon je splitter vervangen die staat op sterven
heb het ok gehad precies het zelfde probleem
over enkele dagen werkt het gewoon helemaal niet meer

• pimsaint
Tijgertje, als het topic goed door had gelezen wist je dat er momenteel niet eens een splitter tussen zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 14:50
Bij mij valt hij ook met regelmaat weg. Het leek opgelost met oudere firmware in mijn router maar helaas. Ik heb eerst een edimax router en dan de zyxel modem.

Ik heb het idee dat het aan oDC bij mij ligt en teveel connecties misschien. (wel poort in router geNAT natuurlijk).
Het lijkt minder (of niet) te gebeuren wanneer ik internet explorer open heb met een refresh script dat elke 5 min een pagina opvraagt. Misschien zet mijn computer dus de verbinding ' uit' omdat ik geen pagina opvraag??? oDC loopt dan wel ondertusssen (10 ups en 5 downs gemiddeld) dus echt logich is het niet

[ Voor 6% gewijzigd door tatata op 26-09-2004 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Nee het licht absoluut niet aan mijn modem/router, en ook niet aan het netwerkverkeer intern of naar buiten. Met een andere router (linksys) blijf ik het probleem houden... Ik weet zeker dat dit aan speedlinq ligt, en probeer dit de helpdesk al twee weken uit te leggen.

"Belt u deze week nog maar even terug, meneer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeie avond allemaal,

Ik heb dit probleem ook, en ik weet ook de oorzaak van dit rot probleem, niet helemaal natuurlijk anders zou ik ook niet met mijn probleem hier komen, samen zijn we sterk :) maar dit wegvallen van de verbinding iedere zoveel tijd komt weldegelijk door de ROUTER!! raar ding, want als ik zeg maar gewoon op de hoofkabel download heb ik dit niet, steek ik de hooftkabel in de router, ben ik na zoveel tijd even een aantal minuten mijn verbinding weg, gezoch gezocht en gezocht maar ik kom er niet uit wat daar de oorzaak van kan zijn, ik weet wel zeker dat het aan de router ligt, maar ik heb 2 verbindingen nodig, en daarbij heb ik de router nodig, weet iemand hoe ik dit oplossss???????

ik heb tweakdsl, verbonden op het bbnet, en heb een sitecom DC-202 versie v6 router

alvast bedankt allemaal groetjessss
Pagina: 1