[XP pro] Systeem hangt compleet, en nog meer problemen

Pagina: 1
Acties:

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:15
beste gotters

ik heb hier een enorm probleem, nml het volgende: eergister heb ik dus me neiuwe componenten aangeschaft, voor me pc. Deze zijn gister door ieamnd in me pc gezet, so far so good. Toen ik alles eenmaal ff wou installeren, toen ging het al fout: Windows xp kwam met verschillende fouten tijdens de installaties, dikke spyware en virusse op me pc, en zo traag als de nete..

Specs
a7n8x-x van asus
3000xp van amd
2x256 pc3200 van corsair
Geforce 4 ti 4200, 128 mb versie

Toen de windows setup eenmaal klaar was, kreeg ik 1 of andere rundll error, dat het beschadigd was, klonk al niet al te best. Ik meteen wat handige proggies geinstalled: eerst die asus cd er maar ingegooid, en daar alles van geinstalled wat nodig was: chipset drivers enzow...

Toen ik later ad-aware installeerde, maarliefst 1200 entries van spyware, en met panda antivirus software ruim 40 verschillende virussen, en totaal geinfecteerde bestanden rond de 700. Na dit alles verwijderd te hebben liep ie een stuk soepeler, en ging ff DUmeter installeren, hierbij zag ik ook dat me pc CONSTANT 15 kb/sec download, en 20 kb/sec upload... (geen lan)
hmm :|

dit alles namen we maar voor lief, maar we zijn er nog niet...
Vanmorgen zet ik me pc aan, 2 min in windows, bam, hangt... zo vast als een muur! ik speedfan geinstalleerd, en getjekt of het met de temps te maken kon hadden: 39 grade idletime...
als me pc dus vast loopt, nu dus zowat elke 10 min, dan stijgt de temp van 39 naar 52, binnen een seconde of 10.

Wat ik allemaal al geprobeerd heb:

1) gesearched, complex probleem, is niet te vinden... :|
2) windows overnieuw geinstalleerd, alle problemen blijven terugkomen... na 4x de hoop maar opgegeven.
3) voor het dataverkeerprobleem: me onboard lan uitgezet, en NICje erin gezet, mocht niet baten

Wat ik nog kan doen:

1) me sb live ff eruit halen, en gebruik maken van onboard sound, kijke of ie dan nog hangt
2) memtest86 runnen, kan atm niet, heb nog geen floppydrive...

Conclusie (van mij)
ik denk dat het dus wel met me heatsink te maken heeft, maar deze is wel aan de hete kant, dus lijkt mij dat ie er goed opzit... maar toch zo aan die persoon te horen dacht ie van niet. maar voor het ook zit ie ook geod vast, en hij is niet beweegbaar... dus nu weet ik ook nie meer hoe en wat...

iemand een ideetje?

Twitch: Phyloni1

Verwijderd

Hoe kun je nou tijdens de installatie al zo veel rommel er op hebben ? Opnieuw installeren zou ik zeggen. Dan AV erop en ook de laatste update (kun je vooraf downloaden vanaf een schone PC). Dan Service Pack erop (misschien ook apart downloaden).
Dan moet ie schoon zijn ! Pas dan kun je (mijn inziens) kijken of er verder nog wat fout zit !

• enira
Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 15:09:
Hoe kun je nou tijdens de installatie al zo veel rommel er op hebben ? Opnieuw installeren zou ik zeggen. Dan AV erop en ook de laatste update (kun je vooraf downloaden vanaf een schone PC). Dan Service Pack erop (misschien ook apart downloaden).
Dan moet ie schoon zijn ! Pas dan kun je (mijn inziens) kijken of er verder nog wat fout zit !
Dat installeren is allang gedaan 5x opnieuw gedaan, :|

ik heb alles al een keer gedaan maaarjah probleem blijft...
ik weet echt niet waar het probleem zit...

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Volgensmij installeer je Windows elke keer eroverheen. Het beste kan je de partitie waar Windows op komt te staan formateren en daarna een reinstall doen, zodat je ook van alle spyware afkomt.

Verwijderd

dus iedere keer als je XP installeerd is je PC daarna vergeven van de malware ?
En Speedfan doet het nog wel ? Je kunt immers je temperaturen uitlezen ? Zou die temperatuur niet gewoon stijgen omdat je processor 100% werkt ?
Hmm ,Securman ging er vanuit dat er iedere keer een clean install werd gedaan , goede opmerking !

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2004 15:29 ]

• enira
RO: ik formatteer telkes de partitie gewoon, helemaal leeg.... En toch blijft het terugkomen...

secureman: speedfan doet het gewoon nog, idletime 39 graden, en me cpu usage is idd 100% dan als de temp stijgt....

Verwijderd

Ro schreef op 02 september 2004 @ 15:27:
Volgensmij installeer je Windows elke keer eroverheen. Het beste kan je de partitie waar Windows op komt te staan formateren en daarna een reinstall doen, zodat je ook van alle spyware afkomt.
Hier ben ik het mee eens. Hoeveel hd's heb je dr in zitten? En heb je misschien meerdere partities? Dus dat je windows op C: installt en ook nog bijvoorbeeld een D: hebt? Misschien komt al die zooi wel van een niet goed schone schijf/partitie waarop je win installt of dus van een andere schijf/partitie?

• enira
ik zal eens alles weer helemaal leeg gooien en ovenieuw beginne, doe ik vanavond, nu ff hele grote blunder gemaakt wat eerst opgelost moet worden...

Verwijderd

Is het wel een legale copy wat je hebt van het os?
Het lijkt me, dat als je je hele schijf formateerd, hij dus ook helemaal leeg is, dus waar zou dat virus dan vandaan moeten komen?

• enira
Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 16:39:
Is het wel een legale copy wat je hebt van het os?
Het lijkt me, dat als je je hele schijf formateerd, hij dus ook helemaal leeg is, dus waar zou dat virus dan vandaan moeten komen?
maakt geen ene r**t uit of het OS legaal is

net een ander pc ermee geinstalled, me ouwe pc dus, en die doet het wel gewoon goed :)
ligt echt aan dat heatsink ding, of aan me ram, dat zal ik strax nog eens testen....

• enira
sorry voor de bump maar:

ik had ff een andere xp cd bij iemand geleend, plus de rescue disks van pm8, zodat ik alles ff kon verwijderen en weer opnieuw toe kon voegen...

heb dat inmiddels gedaan en het loopt als een zonnetje: Geen spyware entries meer, geen hang-ups, geen virussen :)

ik ga dalijk doom 3 eens installen, kijken wat die dan doet :)

thnx voor jullie hulp allemaal(voor zover nodig)

als er problemen voordoen dan post ik nog wel in dit topic, mits het niet te oud is..
thnx

Pagina: 1