Toon posts:

toshiba tecra 8200 boot probleem met cd driver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke, topic zegt het bijna helemaal ... Ik zit hier met een tecra 8200 van toshiba naast mij. De cd speler was kapot dus heb ik daar een andere ingestoken en deze werkt, hij herkent hem in de bios + hij herkent hem in windows. In windows herkent hij hem wel pas als ik eens cd speler eruit en er terug in steek , op zich geen groot probleem tot vandaag. Ik wou namelijk de computer eens onderleggen aan een grote schoonmaak en dus een format C:/ doen . Maar nu komt het grote probleem, ik steek de windows xp cd in de cd speler en hij vindt geen boot disk op de cd driver. Ik heb al geprobeerd met een oudere versie ( lees windows 98 - 95 ) en hij herkent ze ook niet. Weet iemand wat ik er kan aan doen ? zoja ik zou het op prijs stellen. Owja, de diskette driver is verdwenen dus dat zal niet gaan:) De laptop zit wel in een netwerk maar ik heb geen ervaring met windows installaties over het netwerk.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem waar je tegen aan loopt is het master/slave verhaal.
Ik heb zelf ook een Tecra 8200 en heb de cd er uit gehaald en een Toshiba dvd/cdrw
ingezet.
En wilde dus ook niet booten hiervan.
Na wat zoekwerk op het net over master/slave blijkt dat je e.a moet doorverbinden
of de drive moet flashen.
Ik heb zelf gekozen voor een doorverbinding op het printje wat je over zet naar de nieuwe drive.
Wat ik zo uit mijn hoofd nog weet was het iets met massa en pin 47 of 48 ?

Dus eerst even uitzoeken wat de oude drive was en de nieuwe dus aanpassen

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat kenwood5000 zegt kan idd werken .

Jij hoeft alleen niet te gaan solderen , je aansluiting zou je gewoon om
kunnen zeten om dat je van cd naar cd gaat

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2004 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hm, lijkt verdacht moeilijk ... MAar bedankt , ik zal er me eens mee bezig houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hm, heb dit weekend een diskette speler gekocht (extern usb dingie). Maar hij boot er ook niet van ? Bah , ik wil echt mijn pc formatten maar ik zou niet weten hoe nu :(
Pagina: 1