Waarom is deze PC goed?

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

• Balkz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-12-2025
ik ben dit jaar begonnen met een opleiding IB op HBO, we beginnen lekker makkelijk :p

zo moet ik in een opdracht voor de volgende onderdelen (in leken taal) uitleggen wat er nu zo fantastisch aan is, nu zou ik natuurlijk zelf een hele lijst met info gaan tiepen met informatie over HT, PEG en de hele zooi, maar het leek me wel wat om eens op GoT te kijken naar wat mijn mede tweakers zo zouden opschrijven...

... het gaat er dus om dat je de features ervan zo toelicht dat je ze zonder problemen aan een leek verkopen kunt (ook mr. megasloom X300 is te verkopen aan office-fan's), zo zou je bij de audigy 2 bijvoorbeeld kunnen vertellen dat hij THX-gecertificeerd is een met Dolby Surround om kan gaan, wat de termen precies inhouden en waarom het dus voor een home user ideaal is:

Processor:
Intel Pentium 4 540 processor met HyperThreading (3.20GHz, 1MB L2 cache, 800MHz FSP)

Mobo:
8x USB 2.0, 2x IEEE1394, 4x PCI, 1x PCI-E x1, 1x PEG x16, 1x 10/100/1000Mbit NIC

Microsoft Windows XP Home, Microsoft Works 7.0

RAM:
512MB DDR2 RAM (200MHz DDR400)

HD:
160GB (7,200rpm) Serial ATA

Grafische kaart:
128MB PEG ATi Radeon X300 met TV-Out en DVI

Geluidskaart:
Creative Labs Audigy 2 5.1 geluidskaart, met FireWire

Stations:
DVD-ROM 16x

Service:
1 jaar Next Business Day On-Site Service

ik ben dus niet van plan deze PC te KOPEN, maar te "VERKOPEN" 8)7

Balkz

Was nichts kostet, ist auch *NIX.

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
Dit klinkt als huiswerk :)
Lees even de FAQ

Quote uit de FAQ:
Huiswerkvragen gaan we ook sluiten, tenzij er een interessante discussie uit voort kan vloeien. We zijn niet je huiswerkhulp.

[ Voor 43% gewijzigd door Piels op 02-09-2004 14:17 ]

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
zoek per onderdeel ff op internet; dan vind je bijv dit:
De audio-oplossing voor games, films en entertainment op de pc.

De Sound Blaster® Audigy™ 2 ZS met THX-certificering is de perfecte keuze voor superkrachtig 7.1 surround-geluid. De 24-bits ADVANCED HD-processor biedt een verbijsterende 7.1 surround-geluidskwaliteit bij games en films en ondersteunt Dolby Digital EX en DTS-ES. Bovendien is een exclusieve THX-console meegeleverd voor nauwkeurige kalibratie van de luidsprekers. Muziekliefhebbers zullen waardering hebben voor de compatibiliteit van dit product met DVD-Audio op 24 bits/192kHz in stereo en 24 bits/96kHz bij 5.1, met een signaal/ruisverhouding van 108dB op alle kanalen, voor de ondersteuning van Windows Media 9 en voor CMSS 3D, waarmee stereogeluid kan worden opgewaardeerd tot 7.1. De Sound Blaster Audigy 2 ZS is uitgerust met Creative MediaSource 2 voor digitale audioweergave, het genereren van bibliotheken en het uitvoeren van beheerfuncties. Musici kunnen daarnaast profiteren van de opnamecapaciteit van 24 bits/96kHz en de ASIO 2.0-ondersteuning met lage latentietijd.

24-bits ADVANCED HD, voor kwalitatieve weergave met hoge resolutie
Ondersteuning voor Dolby Digital EX en DTS-ES, voor een optimale 7.1 weergave.
Exclusieve THX-console voor nauwkeurige kalibratie van de luidsprekers.
Weergave van DVD-Audio Advanced Resolution
Spectaculaire opname- en afspeelmogelijkheden, met 24-bits omzetting van digitaal naar analoog en ondersteuning voor ASIO 2.0.
Geavanceerde EAX-technologieën voor optimalisatie van de audiokwaliteit, met inbegrip van SVM™ voor volumeafstemming, Time Scaling™ en Cross Fading.
voor je geluidskaart, en hoef ik niks te bedenken ;)

bron: http://be.europe.creative.com/products/product.asp?prod=510

[ Voor 5% gewijzigd door the_stickie op 02-09-2004 14:19 ]

Verwijderd

ik zou zeggen kijk ff op de sites van dell/compaq/packard bell/etc. die slagen er nog in om de grootste rotzooi goed te praten, dus met echt goede hw moet het je ook wel lukken :P

• Balkz
Dit klinkt als huiswerk :)
is het niet (echt), ik heb de opdracht net zelf afgemaakt, maar ik ben gewoon benieuwd hoe goed jullie iets verkopen kunnen, en MISSCHIEN vul ik het verslag er dan nog iets mee aan...

... volgende opdracht: Linux installeren en backups maken :X

pfff, ach ja beter als meteen op het niveau van het 4e jaar beginnen _/-\o_

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Ik zou proberen een andere PC te verkopen... Want deze is nou niet echt in evenwicht... Een 3,2 GHz CPU met een lullig X300 kaartje???

Volgens mij is ook niet echt de bedoeling van GoT en als je toch dingen wil overtypen, gebruik dan goole.nl als orakel!!!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:21

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Die pc die je probeert te verkopen hangt aan elkaar met plakband.
Snelle proc, langzaam geheugen (in vergelijking met de proc). Grafische kaart is een budget kaart, dat is zonde van de proc.

Moederbordinfo is vrij ehhhhhhhh sumier. Heeft het S-ATA poorten bijvoorbeeld?

Waarom kies je voor PCI Express? Wat is PEG voor afkorting trouwens? 8)7

OS: Leuk.... XP Home met works 7.0. Zet er op z'n minst iets fatsoenlijks op! Office 2003 standaard bijvoorbeeld, eventueel aangevult met DVD software etc etc.

Geen cd/dvd brander?

Geluidskaart: misschien een beetje overkill?

Waarom geen 2 S-ATA HD's enzo?

Enneh....... je huiswerk mag je zelf maken, ook de linux installatie en backup.

Hier kon uw advertentie staan

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:21

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

En om nog te antwoorden op je topictitel:

De pc is NIET GOED!

Hier kon uw advertentie staan

• Balkz
nog even voor de duidelijkheid: deze beschrijving is precies hetzelfde als die uit mijn blokboek, dus vraag me niet over wat voor mobo het gaat, maar aangezien de HD S-ATA is kun je er van uitgaan dat het moederbord dit ook ondersteund, PEG staat voor PCI-Express Graphics (tweakers gebruikt de term inmiddels ook al, lekker kort)...

... dit systeem is in mijn ogen bedoeld als office PC waar je als je wilt een film mee kunt kijken met surround sound (ALS je er een 5.1 setje bijkoopt), en is niet primar gedacht als game-systeem
leg aan een niet PC-deskundige (denk aan je ouders of andere familieleden) uit, waarom de PC uit bijgaande advertentie een heel goede is. Bespreek alle eigenschappen. Natuurlijk doe je dat in een voor hem haar begrijpelijke taal
DUS:
ik moet hem niet verkopen maar "verkopen" B) (lekker omslachtig)

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Voor een office-pc is een een 3.2 Ghz cpu juist weer aan de extreem overdreven kant. Voor dat gebruik heb je genoeg aan een P3 met 800mhz.

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-01 14:33

janklp

FortyTwo Capital

Beetje veel werk om dat voor de lol even allemaal voor je te typen he, als het nou een serieus probleem was!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
zo moet ik in een opdracht voor de volgende onderdelen (in leken taal) uitleggen wat er nu zo fantastisch aan is, nu zou ik natuurlijk
Juist... jij moet in een opdracht dat doen, wij niet. ;) Huiswerkvragen horen dan ook niet op GoT.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.