[EPoX ED-DR02P3 UATA/100 PCI RAID Card] CD/DVD-brander probs

Pagina: 1
Acties:

• Sebbo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-12-2025
Ik heb wat problemen met een Dual Channel UltraDMA100 EIDE Controller met RAID functie, namelijk de EPoX EP-DR02P3.

Ik heb mijn pc compleet nieuw opgebouwd en wilde naast de standaard IDE-slots op mijn moederbord, er nog twee extra nemen, zodat ik snellere datatransfers kan realiseren. Het idee is als volgt:

Moederbord (ASUS K8V SE Deluxe):
IDE 0,1 HDD 40 GB met hoofdpartitie
IDE 1,1 HDD 160 GB met overige partities.

EPoX PCI-RAIDkaart:
IDE 0,1: Lite-On 52x CD-R brander
IDE 1,1: NED ND-3500 DVD R+- brander

De PCI-kaart heeft zijn eigen bios en controleert bij het opstarten van de PC wat er aan hangt. Het vreemde is, dat hij (ondanks dat de makers garanderen dat hij met alle ATAPI-apparaten zou moeten werken), geen van de beide branders kan ontdekken. Toen ik testte met twee oude HDD's, werden deze wel gevonden.

De foutmelding:
-------------------

"COPYRIGHT 2001-2002. Aralion Technology, Inc. All Rights Reserved.
UltimaRAID - ULTRA ATA/100 RAID Controller BIOS ver BV1.13T

Detection HDDs. Please , Wait a minute...
Press <Ctrl + U> to Setup
--------
Configuration: There are no discs!
--------
IDE1 Master HDD: None
Slave HDD: None
IDE2 Mater HDD: None
Slave HDD: None
--------

BIOS is NOT installed
Press <Enter> key to continue"

Vooral dat laatste lijkt me vreemd. Ik heb de kaart nieuw (dwz uit de verpakking, de kaart is al 2 jaar oud) gekocht, en in het boekje staat inderdaad dat het mogelijk is om in de BIOS te komen. Echter, met Ctrl+U kom ik in de bios van mijn moederbord (terwijl je daarvoor normaal alleen F8 kan gebruiken!

Kan iemand me verder helpen?

Verwijderd

noem mij nu niet direct debiel, maar kan je op een raid kaart niet enkel HD's aansluiten?

Sluit de optische stations op de IDE van het moederbord aan en de schijven op de raid

• Sebbo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-12-2025
volgens de makers van de kaart moeten alle ATAPI-drives het doen op die kaart. Niets is minder waar. Maar je hebt gelijk, ik heb gewoon de HDD's op die kaart gezet en de CD en DVD-fikkers op het moederbord.