Toon posts:

[alg] Zoekmachine project

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben gisteren begonnen met het starten van een project. Waarschijnlijk gaan we een zoekmachine maken, maar dit is nog niet zeker. Ik zoek mensen die willen meehelpen aan dit project. Ik zal hieronder uitleggen wat het precies inhoud:

1. Probeer je Google in te halen?
Nee, het is zeker geen poging om Google in te halen. Het is dus niet de bedoeling om een zoveelste Google kloon op te zetten.

2. Wat levert het op?
Dit project is non-profit, het levert je dus geen geld op. Als het een echt goede zoekmachine wordt kan natuurlijk overal over nagedacht worden ;)

3. Waarom een zoekmachine?
Een zoekmachine lijkt mij een project wat makkelijk te starten is en dan verder uit te breiden is. Het hoeft niet perse een internet zoekmachine te zijn. Misschien wel een een compleet nieuw idee?

4. Waarom zou ik meedoen?
Omdat het leuk is om eens een groot project samen te maken. Doormiddel van forum's, chatbox etc kunnen de makers met elkaar in contact blijven en bij problemen elkaar helpen.

5. Open source?
Ik denk er over na om de broncode open source te maken, hierdoor kunnen mensen dus deze zoekmachine op hun eigen site gebruiken. Maar hierover beslissen de mensen die gaan meedoen aan het project.

6. Waarom is de website nu zo simpel?
De website zal heel snel worden uitgebreid als er genoeg aanmeldingen zijn. We bespreken eerst op deze website wat we precies gaan doen. Daarna wordt een projectwebsite gemaakt om zo precies te kunnen zien wat er nog moet gebeuren, en om informatie uit te wisselen met elkaar.

7. Er is nog geen naam?
Ik heb zelf al wat namen in gedachte. Maar ik vind dat de meerderheid moet kiezen. Ik wacht daarom nog even tot dat er wat meer mensen ingeschreven staan. Iedereen kan een naam opgeven.

8. Een zoekmachine lijkt mij niks, misschien iets anders?
Het project is nog nauwelijks gestart. Als veel mensen niks zien in een zoekmachine kan het ook een ander project worden....

9. Wat moet ik doen?
Je hoeft niet een van de beste programmeurs op internet te zijn om mee te doen aan het project. Als je al enige kennis van websites hebt kun al hier aan meedoen. Zowel designers, scripters, en programmeurs.

10. Hoe doe ik mee?
Meld je hiervoor aan op het volgende phpBB forum:
*poef*

Ik hoop dat er genoeg mensen mee doen aan dit project. Samen maken we er wat moois van... :)

[ Voor 1% gewijzigd door moto-moi op 02-09-2004 13:52 ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

werving != de bedoeling

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Dit topic is gesloten.