Ik zit met het volgende probleem: ik wil graag LifeArea compilen in mijn homedirectory op de servers van de uni. Nu heb ik hem gewoon geuntarred en probeer ik te compilen met een prefix, zodat hij fijn in mn homedir komt en ik geen rechten-probleem heb.
De environmentvariabele PKG_CONFIG_PATH wordt doormiddel van mijn .cshrc ingesteld op /usr/lib/pkgconfig/, waar ook daarwerkelijk .pc bestanden in staan. De pkg-config binary staat in /usr/bin/.
Nu staat er wel dit:
En toch krijg ik de volgende error, waarvan ik niet snap waarom hij komt:
Ook het bestand /usr/lib/pkg-config/lib-gtkhtml2.0.pc bestaat, waar ook netjes informatie instaat. Wat doe ik hier verkeerd, en waarom? De error in google stoppen heeft niet veel nut, dat levert me alleen maar mailinglists en fora op waar mensen hun directory niet kunnen vinden.
Het instellen van PKG_CONFIG_PATH op /usr/bin/pkg-config haalt overigens ook niets uit.
De environmentvariabele PKG_CONFIG_PATH wordt doormiddel van mijn .cshrc ingesteld op /usr/lib/pkgconfig/, waar ook daarwerkelijk .pc bestanden in staan. De pkg-config binary staat in /usr/bin/.
Nu staat er wel dit:
code:
1
2
| pkg-config --version 0.14.0 |
En toch krijg ik de volgende error, waarvan ik niet snap waarom hij komt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| checking for GtkHTML2 support... yes ./configure: /usr/lib/pkgconfig: is a directory *** Your version of pkg-config is too old. You need version 0.9.0 or newer. *** See http://www.freedesktop.org/software/pkgconfig configure: error: Library requirements (libgtkhtml-2.0 >= 2.0.0) not met; consider adjusting the PKG_CONFIG_PATH environment variable if your libraries are in a nonstandard prefix so pkg-config can find them. |
Ook het bestand /usr/lib/pkg-config/lib-gtkhtml2.0.pc bestaat, waar ook netjes informatie instaat. Wat doe ik hier verkeerd, en waarom? De error in google stoppen heeft niet veel nut, dat levert me alleen maar mailinglists en fora op waar mensen hun directory niet kunnen vinden.
Het instellen van PKG_CONFIG_PATH op /usr/bin/pkg-config haalt overigens ook niets uit.
[ Voor 5% gewijzigd door G33rt op 02-09-2004 19:37 ]