Toon posts:

PC start niet meer op

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteravond start mijn pc helemaal niet meer op.

Ik heb alles uit elkaar geschroefd en weer in elkaar gezet, heb zelfs een nieuwe voeding gekocht, aangezien er een weerstandje lek was in de oude.

Ik heb een 300 Watt voeding (Model: LC-B300ATX)

Met de oude voeding deed de pc helemaal niets meer, nu brand er alleen een groen lampje (standby) op het moederbord (al een zeer geringe vooruitgang geboekt ;) ). Maargoed, daar is dan ook alles mee gezegt...

Verder heb ik ongeveer 10 maanden geleden een nieuw moederbord, een processor, geheugen en videokaart aangeschaft.

Moederbord: ASUS A7V8X-X
Processor: 2600 MHz AMD Athlon
Videokaart: ABIT Siluro FX 5200 DT

Ook zit er een nieuwe hardeschijf in: Seagate 80 GB 7200 RPM

Verder nog:

Cd-Writer
Cd-Rom
Floppydrive
oude hardeschijf 20 GB

Is er iemand die mij kan helpen?
Alvast bedankt!

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-05 15:09

maontje

better off Playing

HEb je al eens een ander mobo geprobeert.
Geeft hij piep geluidjes of iets dergelijks

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

• MelvinvdC
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-04 15:22
Tja, het kan zoveel zijn. Ik heb het ook een keer gehad en toen was mijn geheugen kapot nieuwe erin en voila hij deed het weer, maar het zou net zo goed je moederbord, videokaart of processor kunnen zijn. Zoals Maontje al zij als je moederbord piepjes geeft kan je op de site van je moederbord fabrikant opzoeken waar zich het probleem bevind.

ps. heb je je systeem soms overgeklokt?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen ander moederbord geprobeerd en het geheel maakt ook geen geluidjes. De ventilatoren gaan niet draaien. Verder zie je alleen dat de 2 ledjes (HDD LED en POWER LED) heel even aan gaan en daarna doet het geheel helemaal niets meer. Behalve dan de standbyled op het moederbord.

• maontje

maontje

better off Playing

lijkt me iets van sluiting in je connectoren.
Ik zou zeggen haal alle hardware er even uit en reset je bios en begin stap voor stap je systeem weer op te bouwen en kijk dan wat er gebeurt.

Verwijderd

Topicstarter
Systeem is niet overgeklockt, eerder onder :-). Aangezien het geheel alleen werkte bij 1600 MHz (oude voeding was maar 230 Watt en die kon waarschijnlijk niet meer aan).

Verwijderd

Topicstarter
@ Maontje

Ik heb er verder niet heel veel verstand van. Ik zal eerst eens even kijken of ik de BIOS kan resetten, hoe doe ik dit?

• MelvinvdC
Haal het batterijtje uit je moederbord

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-05 10:26

Salandur

Software Engineer

Het zou ook kunnen zijn dat je voeding het niet meer aan kan. Hoeveel watt kan die aan? Ik heb nl hetzelfde gehad en een nieuwe voeding deed wonderen

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

• MelvinvdC
Als het allemaal niet helpt kan je nog een vriendje/vriendinnetje opzoeken met een computer en onderdelen over gaan zetten. Kom je er vanzelf achter wat stuk is

• MelvinvdC
Salandur schreef op 02 september 2004 @ 14:02:
Het zou ook kunnen zijn dat je voeding het niet meer aan kan. Hoeveel watt kan die aan? Ik heb nl hetzelfde gehad en een nieuwe voeding deed wonderen
Nou een 300 Watt voeding moet voor zijn systeem in ieder geval genoeg zijn, hij zou zowieso moeten opstarten.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn oude voeding deed het prima bij de instellingen die ik toen had, deze was 230 W, de nieuwe is 300 W, dus die zou het in principe ook moeten doen.

(Ik ga ff het batterijtje eruit halen) Daarna gewoon alle onderdelen weer aansluiten en kijken wat er gebeurd?

• maontje

maontje

better off Playing

in de handleiding van je mobo staat vermeld hoe je dat doet

• thegve
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-05 23:53
Videokaart een beetje heen en weer schuiven in zn sleuf, en uiteindelijk stevig aandrukken, hier wil bij mij nog wel eens een connectie probleem zijn waardoor de boel niet wil starten, geheugen kun je hetzelfde proberen. Controleer ook of je de system draadjes (bedoel dus powerknop, resetknop, hdd led etc) goed hebt aangesloten. (aangezien je de processor 2600mhz noemt en geen 2600+ neem ik aan dat je niet een erg ervaren assembleur bent, no offence)

• maontje

maontje

better off Playing

Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 14:04:
Mijn oude voeding deed het prima bij de instellingen die ik toen had, deze was 230 W, de nieuwe is 300 W, dus die zou het in principe ook moeten doen.

(Ik ga ff het batterijtje eruit halen) Daarna gewoon alle onderdelen weer aansluiten en kijken wat er gebeurd?
Als je begint.
Gewoon alles eruit halen dus videoplank, hd,fd,uitbrijdingskaarten etc
en je geheugen ook.
daarna gewoon beginnen met je geheugen en dan aanzetten dan moet je piepjes horen(geen videokaart)
en zo na elke uitbreiding weer ff starten en als het dan goed is, kom je ervanzelf achter op welk onderdeel het fout gaat.

• Ste7en
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05-2024
Videokaart kan het wel eens zijn. Dus probeer eens een andere. Heb namelijk ook wel eens meegemaakt dat de videokaart het niet goed deed waardoor het mobo helemaal niks aangaf qua piepjes, terwijl er wel zo'n diagnostic systeem opzat.

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-05 10:26

Salandur

Software Engineer

MelvinvdC schreef op 02 september 2004 @ 14:03:
[...]

Nou een 300 Watt voeding moet voor zijn systeem in ieder geval genoeg zijn, hij zou zowieso moeten opstarten.
Of deze voeding doet het ook niet goed.

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:25
Salandur schreef op 02 september 2004 @ 14:12:
[...]

Of deze voeding doet het ook niet goed.
idd, dit lijkt typisch een voeding probleem, alleen die is dus net vervangen... Het zou een geval van extreem bad luck kunnen zijn..

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik zal eerst alle onderdelen eens loshalen en dan 1 voor 1 aansluiten. Dan moet deze dus piepjes gaan geven. :)

• maontje

maontje

better off Playing

Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 14:29:
Ok, ik zal eerst alle onderdelen eens loshalen en dan 1 voor 1 aansluiten. Dan moet deze dus piepjes gaan geven. :)
Normaal gesproken wel ja.

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet al meer dan dat ie vandaag heeft gedaan.

Ik heb geheugen ingeplugt en hem daarna aangezet.

Hij geeft 1 lange en 3 korte piepjes. Waar kan ik zien wat dit betekend?

Verwijderd

Topicstarter
Met videokaart erbij doet hij hetzelfde.

• maontje

maontje

better off Playing

kijk hier eens.

Piepjes betekenis lijst?

• maontje

maontje

better off Playing

lijkt op je videokaart

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:25
Wat voor een merk Bios hebje? Met dat merk kan je op google opzoeken wat die beepjes betekenen... Ik weet het effe niet uit m'n hoofd, maar ik denk dat het betekend dat er geen videokaart inzit..
Maar zoek het even op dus, of post je merk bios, dan zoekt iemand anders het wel even op..

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• yukov
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-05 15:50
lijkt me een videokaart probleem, probeer een andere kaart

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 13:57:
Systeem is niet overgeklockt, eerder onder :-). Aangezien het geheel alleen werkte bij 1600 MHz (oude voeding was maar 230 Watt en die kon waarschijnlijk niet meer aan).
Kan best zijn dat je geheugen al brak was, en nu finaal kapot is. Ken iemand die most onderclocken met zijn P4 van 3Ghz naar 1.8Ghz om hem zo stabiel te maken.

Dus, advies en check je geheugen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 13:57:
Het kan zijn dat je geheugen al brak was, maar dat het nu helemaal dood is. Ik ken iemand die zijn nieuwe P4 van 3Ghz moest underclocken naar 1.8Ghz, anders kreeg die overclockings verschijnselen. Dus het klinkt me bekend.

Dus test je geheugen

• maontje

maontje

better off Playing

Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 14:51:
[...]

Het kan zijn dat je geheugen al brak was, maar dat het nu helemaal dood is. Ik ken iemand die zijn nieuwe P4 van 3Ghz moest underclocken naar 1.8Ghz, anders kreeg die overclockings verschijnselen. Dus het klinkt me bekend.

Dus test je geheugen
offtopic:
Hey das lache een dubbele post

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het een en ander uitgeprobeerd, maar ik blijf die piepjes horen. Mijn beeldscherm is zwart (deze is op de videokaart aangesloten). Dit lijkt er dus op dat mijn videokaart kapot is. Verder doet het hele systeem niets meer als ik er mijn 80 GB seagate disk op aan sluit. Betekend dat dat deze ook stuk is, of heb ik er bepaalde instellingen voor nodig om deze te laten werken?

• maontje

maontje

better off Playing

je blijft 1 lange en 3 korte piepjes horen.
Kijk eens of je bij een kennis ff een andere videoplank kan lenen.
Kijk dat de rest het niet doet ligt waarschijnlijk aan het feit dat je geen beeld kunt produceren.

Zit er geen sluiting in die connectoren van je molex(en)

Verwijderd

Topicstarter
wat is een molex(en)? :?

• maontje

maontje

better off Playing

Een molex is een stekkertje waar je bijv. eenharddisk mee aansluit of een cd/dvd rom/brander

Verwijderd

Topicstarter
hmm, ik heb mijn oude videokaart ergens teruggevonden. Nu doet de pc het weer, maar is er nog een manier om mijn goede (bijna nieuwe) videokaart weer aan de praat te krijgen?

• maontje

maontje

better off Playing

Misschien nog garantie.
Maar als ik het goed begrijp loopt je pc nu weer.

Verwijderd

Topicstarter
Ow, mijn pc doet het nog steeds niet met mijn nieuwe hardeschijf van 80 GB (seagate). ;(

Verwijderd

Topicstarter
@ maontje

Mijn pc loopt wel als ik er mijn oude videokaart in stop, maar alle belangrijke data staat op mijn andere hardeschijf van 80 GB. In principe kan ik nu waarschijnlijk wel weer windows installeren op die schijf van 20 GB, maar dan kan ik nog steeds niet bij alle andere data die op de andere schijf staat. :|

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:38
Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 15:34:
Ow, mijn pc doet het nog steeds niet met mijn nieuwe hardeschijf van 80 GB (seagate). ;(
Check even of je HD connector wel goed aansluit, verkeerd om is geen beeld ;).

Verder effe andere voeding (molex) in je hd proberen te drukken, misschien dat daar iets mis gaat ?

• maontje

maontje

better off Playing

Wellicht dat die 80gieg is overleden. Heb je daar nog garantie op.
Zoja zouik hem iig terug brengen naar de winkel of desnoods bij de fabrikant een Rma formulier halen. Misschien dat ze daar nog data kunne redden.

Verwijderd

Topicstarter
@ Depl0y

Alles is goed aangesloten, maar hij doet het gewoon niet...

• maontje

maontje

better off Playing

DAn vrees ik otch voor je 80Gieg schijf

• asing
  • Laatst online: 23:17
Als je wilt weten of je HDD nog in orde is.... sluit alleen de Molex aan. Dan moet hij bij het aanzetten van de PC starten en initialiseren. Doet hij dat niet, dan is de HDD waarschijnlijk stuk. Doet hij het wel, dan master/slave/cable select controleren, de HDD kabel vervangen en controleren of je geen kromme pootjes hebt.

Een defecte voeding kan overigens alles in je PC vernielen. Dus beter niet op besparen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Verwijderd

Ik had dit 5 min geleden ook, todat ik dus net een berichtje las over de bios resetten; that dit the job, thanks! :D

Verwijderd

Topicstarter
Wat kan er eigenlijk stuk zijn in mijn harde schijf?

Ik heb hem uitgeprobeerd in een andere pc, waar hij het ook niet doet.
Verder start de pc gewoon goed op als 1 van de stekkers (voeding of molex?) niet aangesloten is op de andere hardeschijf. Dus die contactjes zijn nog wel intact.

• maontje

maontje

better off Playing

Denk dat hij gewoon sluiting heeft gehad of zoiets.
Als je nog garantie hebt gewoon terug naar de winkel en anders ff nar seagate.com surfen en daar een rma halen. Je kan ook naar seagate bellen in A'dam

Pagina: 1