Toon posts:

low profile kast met zware procesor, cooling probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan imand mij helpen?

ik heb een lage palo alto 270 kast. hierin wil ik een pittig systeem draaien.
ik heb een p4p800 vm mainboard van asus met een 3,2 Ghz cpu 1mb cash.
nu heb ik een aantal cpu koelers geprobeerd maar bij allemaal word de cpu temp en de kast temp te hoog. (in de bios loopt hij al naar 65 graden.)

nu ben ik al enige tijd op zoek naar een lage cooler maar kan eigenlijk niets vinden.
de hoogte die ik heb voor de koeler is 70 mm maar dan zit de fan wel tegen het dak en krijgt hij dus geen lucht meer.

heeft iemand hier ervaring mee? cooler die opzij blaast ipv boven?

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Je kan een airduct maken of maak anders gewoon een gat aan de boven kant met een fangaurd ervoor. Dan weet je zeker dat hij genoeg lucht krijgt. :)

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:04

AcouSE

Swedish Chef

Verwijderd

Topicstarter
wat ik nog niet gemeld heb is dat het om meer pc gaat.
ik ga dus niet bij alle pc`s een gat boren :P

zijn er lage coolers die ik nog niet gevonden heb?

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:00
Thermaltake heeft een productreeks, de tiny fin reeks. Deze is bedoelt voor 1u kasten en is daardoor dus ook erg laag maar wel compleet van koper. Ik heb er mijn duron 800 mhz mee gekoelt echter toen ik hem net had geinstalleerd stond ik versteld van de HERRIE die dat ding maakt.

Heb toen geprobeerd de koeler op 5 voltt e laten draaien maar per ongeluk verkeerd aangesloten waardoor er rook uit de ventilator kwam ( en ja als de rook eruit is doet ie het niet meer) Heb er maar een 60 mm ventilator (titan) bij gekocht in de plaatselijke techboer en hij is nu lekker stil en koelt goed. de tiny fin die ik heb is deze:

Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/918-956G.JPG
Dit is dus de socket a ( dus ook 462 ) versie en er is er ook een voor p4 systemen kijk anders even hier . Ik ben zelf zeer tevreden over deze koeler (nadat ik hem dus gemod had)

Origineel is deze koeler zo'n 14 mm hoog alleen door het gemod van mij is hij nu dus 3cm hoog. Dit is voor mij geen probleem omdat ik dus van de herrie af ben maar ik kan me voorstellen dat dat voor jou wel een probleem zou kunnen zijn?

[ Voor 13% gewijzigd door Webgnome op 02-09-2004 14:41 ]

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

http://english.aopen.com.tw/products/cooler/
Daar staan zijwaartse koelers voor de aopen h340 en h360 cases.
Uitermate stil en koelen prima.
We hebben ze op het werk nadat vanaf p4 2.6 de oem koelers te luid werden en te dicht tegen de kast kap zaten en dus niet koelde.
Nog geen idee wat betreft levensduur maar ze maken een zeer stabiele indruk en montage is lekker makkelijk.

ik weet alleen niet zeker of ze laag genoeg zijn, op de aopen site zie ik alles van 70-85mm hoogte.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ja erg leuk, maar je hebt niks aan een goede koeler als de warmte niet wegkan.
http://www.crazypc.nl/view_product.php?product=686
De enige koeling die erin zit is de fan van de voeding. Als je nou op de een of andere manier van voren koude lucht naar binnen zou kunnen krijgen..
Afbeeldingslocatie: http://www.crazypc.nl/images/pa-270.jpg

[ Voor 63% gewijzigd door KillerAce_NL op 02-09-2004 19:17 ]

• Webgnome
Ik ken die kast en die heeft , als ik het toendertijd goed heb gezien, aan de voorkant gaatjes (zoals je ook ziet op hetplaatje) waardoor lucht naar binnen wordt gezogen. Tuurlijk het zal niet zo snel gaan dan wanneer je er een koelerbij zet die de lucht naar binnen trekt maar het is meer als helemaal niks. (en alser maar genoeg luchtstroming is komt de koude lucht vanzelf naar binnen)

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

de aopen koelers zijn gemaakt om naar de aopen voeding te blazen, die voert dan de warme lucht af.
In een aopen kast zitten de processor en voeding pal naast elkaar namelijk.
Geen idee hoe de kast in wkestie er van binnen uit ziet maar het is maar een ideetje.

• Webgnome
die h340 heb ik zelf en het klopt dat de fan van de voeding pal naast die van de proc koeler zit. Maar als je een snel draaiende ventilator hebt op je proc en een langzaamdraaiende in je voeding ( wat aan de hand is in die aopen) zal zich altijd wel warme lucht blijven ophopen omdat die niet snel genoeg wordt afgevoerd dan kan de lucht nog wel naar die koeler worden geblazen, dat heeft dan bijna geen niet :)

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Een prescott in zo een kast duwen is vragen om problemen..

• Wyckse_witte
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08-2025
Die kleine kastjes zijn heel leuk, maar ik vind ze ook erg onpraktisch. Ik heb zelf alleen ervaring met de H340 van AOpen. Het probleem is dat de voeding sowieso al zwak is (meestal 180W o.i.d.) en daarnaast is de fan in de voeding de enige die voor koeling zorgt. CPU en vooral ook de harde schijf wordt daardoor nogal warm.
Die Prescott zou ik maar rustig vergeten. Dat ding krijg je volgens mij niet of nauwelijks gekoeld, tenzij je echt met een gatenzaag aan de slag gaat.

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 14:01
Ik sluit me aan bij de laatste 2 berichten... Die cpu wordt gewoon veel te warm, zelfs in een normale midi tower is die cpu bijna niet te koelen, een rustige pc met die cpu kun je dan ook zo goed als vergeten. (waterkoeling en andere niet standaard koelers even niet meegerekend)

Echt goede low profile koelers die de prescot koel kunnen houden zijn er naar mijn weten niet. En al helemaal niet als de airflow sowieso al wat slechter is.

Ik zou oftewel overstappen op een Athlon64 systeem, of als je bij Intel wilt blijven een tragere, niet prescot variant van de P4 aanschaffen.
Derde optie is niet meer naar temperaturen te kijken en testen of ie stabiel draait.
Of de cpu zo lang meegaat is afwachten, maar daar kom je dan snel genoeg achter. Je kunt nog altijd garantie claimen.
Pagina: 1