[php] ftp-resource variabele in sessie opslaan

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Zynth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 16:56
Ik wil graag een "persistent" connectie naar ftp hebben, die meerdere php-aanroepen overleeft zegmaar. Ik dacht, leuk idee, om de resource die ftp_connect oplevert in een sessie op te slaan, zodat ik bij een volgende aanroep vrolijk verder kon ftp'en.

Na wat testen kwam ik erachter dat het niet zomaar mogelijk is om de variabele $resource = ftp_connect(blaat); op te slaan in een sessievariabele, en dan later weer verder te werken met die ftpsessie.

Is er een work-around of andere manier waarop ik via php een ftpsessie kan aanleggen die ik kan bewaren zodat ik niet steeds hoef in te loggen?

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:43
Leuk bedacht, maar helaas (in dit geval) sluit PHP alle resources af na het uitvoeren van het script. Als je PHP via CGI gebruikt werkt het toch al niet, aangezien de open file handles dan door het besturingssysteem vrijgegeven zouden worden.

Als je dit puur met PHP wil doen, moet je er dus voor zorgen dat er een PHP proces actief blijft zolang de FTP sessie actief is. Je zou dit kunnen doen door een stand-alone PHP script te schrijven dat permanent blijft draaien (of tenminste zolang de FTP-connectie geldig is) en daar mee te communiceren vanuit je PHP scripts (denk bijvoorbeeld aan message queues). Dit is wel redelijk complex, dus voor je hier aan begint moet je overwegen of het echt de moeite waard is.

• Zynth
dat is dan niet de moeite waard ben ik bang. het nadeel is gewoon dat inloggen via ftp soms zo lang duurd.
Op de ene server 10 seconden, op de andere 1.

Trouwens, hoe kan het dat sommige ftp-servers er zo lang over
om te connecten?? Als ik dat fatsoenlijk kan krijgen (onze server duurt iets
van 10 seconden :/) dan is het ook wel goed :)

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:43
Dat ligt aan die servers, ben ik bang. Is niet echt sneller te maken.

• Zynth
[edit]
ik heb mijn post hier verwijderd.
check in non-windows operating systems voor mijn vraag over de timeout bij het inloggen op een ftp-server.

[ Voor 109% gewijzigd door Zynth op 02-09-2004 16:46 ]