Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Automod] probleem met beplating auto

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RoBBS
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-10 22:42
Ok,. het is niet geheel [CM] maar omdat het opgelost moet worden voor ik verder kan gaan met mijn carmod zou ik graag een oplossing willen.

Ik heb een tijdje geleden mijn auto in Amsterdam geparkeerd, en helaas vond iemand het leuk om mijn antenne de nek om te draaien, letterlijk.
Nu moest er toch een andere antenne opkomen dus ik heb gisteren maar een antenne gehaald en erop gezet, tot zover geen probleem omdat ik meteen ruimte kon maken voor de nog in te bouwen WiFi antenne.

Toen begon ik de originele afdekking van de antenne te verwijderen. dit heb ik gedaan en daaronder bleken vrij grote gaten te zitten. het grootste gat is ongeveer 3 cm lang. Ik kan dit niet zomaar dichtkrijgen en kan er ook niet bij om er een plaatje op te lassen. ik heb even een tekening gemaakt om een en ander toe te lichten.

Afbeeldingslocatie: http://www.swingstar.com/hosted/GoT/antenne.bmp

het is hierop ook te zien dat er een stuk verroest is en dus vervangen moet worden. Nu gaat deze auto spoedig overgespoten worden en heb tijdelijk de originele afdekking weer terug gezet. maar nu komt het. Wie weet hoe ik deze gaten goed kan afdichten voor dat hij overgespoten gaat worden? Me wagen moet namelijk wel waterdicht zijn voor ik verder kan met mijn auto.

Verder nog een 2e meer [CME] vraag. welke WiFi antenne is goed en betaalbaar voor dit project. en hoe valt deze mooi in het geheel weg te modden?

I said I'd be back...

Verwijderd

Waar op de auto "staat" die antenne?

Je kan natuurlijk de roest eruit zagen, een metalen plaatje prcies pas maken en met een sterke magneet (ring van een speaker) het plaatje vasthouden terwijl je het voorzichtig vast "takt" met je lastoorts.

Daarna kan je rondom alles dichtlassen, in de primer zetten en afplamuren..

De binnenkant als je er slecht bij kan, met een speciale spuitbus met een hele lange "snuit" spuiten met een roestwerende laag..

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2004 13:54 ]

Verwijderd

Heb een keertje op discovery gezien bij het herbouwen van een jaguar E type adt ze gebruik maken van lood. Plaatje lood erop leggen, verwaremen met een brander totdat het zacht begint te worden en dan uitspreiden. Hierna ruwe afwerking met een schaaf en dan steeds fijner schuren.

• RoBBS
Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 13:48:
Waar op de auto "staat" die antenne?
{knip}
links boven het linker portier, precies in een ronding van het dak. :S de nieuwe staat in het midden bij de achterruit

I said I'd be back...

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-11 21:50
het mooist vind ik altijd om het roest uit te slijpen (met dremel), en van binnen uit een matje glasvezel te plakken. aan de buitenkant het gat opvullen met plamuur/epoxy en met een stukje karton uitvegen, hiermee neemt het de ronding over van je auto.

Verwijderd

RoBBS schreef op 02 september 2004 @ 14:06:
[...]

links boven het linker portier, precies in een ronding van het dak. :S de nieuwe staat in het midden bij de achterruit
Dan kan je er redelijk bij denk ik.. Je moet alleen de dakvoering "even" demonteren.. (pokkewerk, maar als je het goed wil doen..)

Zo doen de plaatwerkers van het schadebedrijf het ook..

Wat voor merk en model moet ik aan denken?
Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 13:54:
Heb een keertje op discovery gezien bij het herbouwen van een jaguar E type adt ze gebruik maken van lood. Plaatje lood erop leggen, verwaremen met een brander totdat het zacht begint te worden en dan uitspreiden. Hierna ruwe afwerking met een schaaf en dan steeds fijner schuren.
Als je er geen ervarinng mee hebt, niet aan beginnen.. Dat geeft dan alleen maar teleurstelling en verbrande vingers mee.. Overigens gebruiken ze daar een plankje om de boel uit te smeren.
Mijn ervaring is dat een stukje veloers met kaarsvet (parafine) het beste werkt..

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2004 14:27 ]

• RoBBS
Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 14:18:
[...]

Dan kan je er redelijk bij denk ik.. Je moet alleen de dakvoering "even" demonteren.. (pokkewerk, maar als je het goed wil doen..)

Zo doen de plaatwerkers van het schadebedrijf het ook..

Wat voor merk en model moet ik aan denken?
voering demonteren helpt niet,. zit precies boven de A stijl. dus zou die ook open moeten zagen dan :)
Het is een Scoupe (hyundai) uit '92
Afbeeldingslocatie: http://www.swingstar.com/hosted/dashboard/fptp86.jpg
En een close-upje
Afbeeldingslocatie: http://www.swingstar.com/hosted/GoT/antenneclose.bmp

[ Voor 22% gewijzigd door RoBBS op 02-09-2004 15:28 ]

I said I'd be back...

Verwijderd

RoBBS schreef op 02 september 2004 @ 15:23:
[...]

voering demonteren helpt niet,. zit precies boven de A stijl. dus zou die ook open moeten zagen dan :)
Het is een Scoupe (hyundai) uit '92
[afbeelding]
En een close-upje
[afbeelding]
Hey, aan hetzelfde model heb ik ook eens met mijn vingers aan mogen zitten..

Ook toen ging het om de antenne die mijn zwager ook in het midden bij de achteruit wou hebben.. (jeweetwel.. zo'n BMW haaievin geval)

Maargoed.. Ik had toen alle roest weggeslepen en er een plaatje op pas gemaakt en vast gelast.

Je krijgt dan een "plat" stukje.. Wat je weer kan wegwerken met 2componenten plamuur..

Is wel ff werk maar het resultaat is er wel naar..

De binnenzijde heb ik toen bespoten met een spuitbus met lange snuit.. dmv een gaatje te boren

• tj33rd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-10 09:49
Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 13:54:
Dat is geen lood maar tin. Dit werkt alleen maar als alles blank is. Kweetniet of het hele dak overgespoten gaat worden; dan is het nog wel het overwegen waard (wel moet dan ook de hemel worden verwijderd).
Makkelijker is zorgvuldig lassen en plamuren.

• RoBBS
De hele auto gaat overgespoten worden (Als het goed is :)) wat is dan verstandiger. het spuiten gaan 300 Eurie kosten en ik kan hem laten schuren voor 100. is het slim om zelf te schuren en dan roestvrij te maken?? neem aan dat ik hem dan compleet moet demonteren?

Bedoel dan ramen eruit rubbers weg enzo. (zit op 1 plek onder een rubber wat roest)

I said I'd be back...

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 13:28

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Gewoon zelf schuren, etc..etc...etc...

Enne, nog een tip om dit soort dingen mooi weg te werken ----> gewoon fillen met kunststof :) dat kan je bijv. bij brezan halen en bij nog andere auto onderdeel zaken......

dat kunstof sheit kan je gewoon modelleren met de hand en schaar/mes, zolang je alle roest maar weg geschuurd hebt en coating of tektiel op de plaatsen gespoten hebt waar de roest zat, zodat het niet verder "uitlekt" ;)

mocht je nog hulp nodig hebben, stuur maar mailtje naar mijn mail adres

katirzan@security.nu

suc6!

Wabbawabbawabbawabba

• RoBBS

I said I'd be back...

• RoBBS
Even niet helemaal naar het topic maar KatirZan wees mij op een "zwart" adresje om mijn auto te laten spuiten. Ik heb dit ook al in de huiskamer gevraagd maar omdat niet iedereen daar in kan hier ook nog even. Wie o Wie weet er nog een goed & goedkoop adresje om mijn auto te spuiten & Eventueel een motorrivisie uit te voeren?

offtopic:
Ben nog steeds blij met je tip hoor KatirZan

I said I'd be back...

Verwijderd

Ik weet niet hoeveel je uit wil geven voor je revisie. Maar je kan natuurlijk gaan voor een omruilmotor.

Deze is dan compleet gereviseerd en eventueel getuned naar wens.. en is helemaal niet duur in vergelijking met een nieuwe motor. Het is zelfs beter om een compleet gereviseerde motor te kopen dan een nieuwe.

Het spuiten kan je beter door een "vakman" laten doen met een droogoven.. Dus let daar wel op met zoeken.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2004 12:58 ]

• RoBBS
Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 12:57:
Ik weet niet hoeveel je uit wil geven voor je revisie. Maar je kan natuurlijk gaan voor een omruilmotor.

Deze is dan compleet gereviseerd en eventueel getuned naar wens.. en is helemaal niet duur in vergelijking met een nieuwe motor. Het is zelfs beter om een compleet gereviseerde motor te kopen dan een nieuwe.

Het spuiten kan je beter door een "vakman" laten doen met een droogoven.. Dus let daar wel op met zoeken.
Heb geinformeerd naar een ongetunede ruilmotor en dan komt het tussen de 2500 en 3500 Euro incl. inbouw. excl BTW. Beetje prijzig voor een 12 jaar oude auto

I said I'd be back...

Verwijderd

RoBBS schreef op 03 september 2004 @ 13:02:
[...]

Heb geinformeerd naar een ongetunede ruilmotor en dan komt het tussen de 2500 en 3500 Euro incl. inbouw. excl BTW. Beetje prijzig voor een 12 jaar oude auto
Dat is dan zo duur omdat ze het arbeidloon erbij rekenen.. Het ligt ook aan de reviseur.. Enne het inbouwen van een motor kan je met een beetje sleutelervaring zelf doen..

Kost je alleen €35,- voor de daghuur van een motorblok takel.

check deze eens op prijzen http://www.nmb-motoren.nl/

Ik weet niet welk type jij int vooronder hebt liggen maar een algemene inruilmotor komt neer op een euro of 800 tot 1500, je moet je oude motor wel inleveren dan he.

check deze site ook ff http://robinfo.jouwpagina.nl/

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2004 13:59 ]

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:46
kun je dat gat niet dichtspuiten met bouwschuim ofso en dan afwerken met een laagje epoxy

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-11 18:41

klaaz

it's me!

DaNiEl KuNsT schreef op 03 september 2004 @ 16:53:
kun je dat gat niet dichtspuiten met bouwschuim ofso en dan afwerken met een laagje epoxy
Dat is dus helemaal NIKS. Al je goede bedoelingen ter spijt.

Je moet je zo voorstellen dat het plaatwerk na het weghalen van de geroeste delen erg dun is van structuur. opvullen met kranten of bouwschuim geeft totaal geen houvast, en dan heb ik het nog niet over de gevolgen van het uitzetten van het schuim (Zie je het al voor je, een enorme bobbel in je hemelbekleding?).

Als je persé niet wilt lassen of vertinnen dan moet je in ieder geval zorgen dat je houvast hebt voor je plamuur/vulmiddel. Dit kun je bereiken door rondom de reparatie het plaatwerk naar binnen te slaan, zodanig dat er een 'dal' in ontstaat. Het reparatie middel 'steunt' nu op de zijkant OP het plaatwerk, in plaats van alleen tegen de dunne rand van de doorsnede.

Niet optimaal, beetje beunhaasmethode, maar beter dan zo maar proberen gaten te stoppen met plamuur! :)

Liever dus een duurzame methode kiezen!

Verwijderd

voordat je verder gaat kijken om de auto te laten spuiten zou ik maar eens goed naar de rest van de auto kijken.vooral bodemplaten,wielkassen,dorpels en draagbalken.zou zonde zijn als je veel werk en geld in die auto steekt en dan afgekeurd wordt.
ik las regelmatig aan auto's(heb eigen c02 installatie) en mijn ervaring is dat het niet bij 1 gaatje blijft.
ook zijn roestgaten die klein lijken te zijn na onderzoek behoorlijk groot.
zo heb ik eens een gaatje moeten lassen van zo'n 5cm bij 1 cm.na onderzoek bleek dus dat ik een hele nieuwe dorpel erin moest zetten.van voor tot achteren rot.

die "slecht gelakte stuk" is roest die onder de lak door is gegaan en dat moet er helemaal uit.en bij een deurstijl kan wel eens wat problemen gaan geven.ook moet met lassen de hemel er zowiezo uit.anders fikt de auto uit.plamuur zou ik niet gebruiken.met de tijd gaat het los zitten en dan komt er water onder en dan..ja dat kan je zelf invullen.

• RoBBS
Heb nu iemand gevonden met een ruimte om te spuiten en die wil mij wel heplen Firebird72 Hulde!!
En aangezien de auto gestript moet worden om te spuiten (ivm andere kleur) zal ik ook tijd hebben om de auto te controleren op roest

I said I'd be back...

Pagina: 1