Toon posts:

problemen met i-net na nieuwe installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo!
Ik heb thuis een adsl netwerkje liggen, werkte allemaal perfect totdat ik gisteravond besloot mijn pc opnieuw te installeren.
Ik heb 2 computers, ik noem ze ff pc-boven en pc-beneden. Ze hebben allebij verbinding met een HUB. Deze heeft heeft weer verbinding met me ADSL modem.

Ik heb na de installatie exact dezelfde netwerkinstellingen gebruikt, maar als ik op pc-beneden ga internetten is het super traag, of het werkt gewoon niet..
Zolang pc-beneden uitstaat werkt pc-boven gewoon goed. Het ligt dus aan pc beneden.
Ik zie ook collisions op de HUB verschijnen als ik met pc-beneden het net op wil..
Ben toen maar beetje met instellingen van me netwerk gaan klooien, ik heb zelfs me pc weer opnieuw geinstalleerd, maar niks heeft geholpen :(..
De kabels lijken me ook ok, omdat ik daar niet aan gezeten heb...

Kan iemand me helpen?

Verwijderd

Het lijkt er op dat de beide pc hetzelfde ip adres gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 12:52:
Het lijkt er op dat de beide pc hetzelfde ip adres gebruiken.
Nope.. dacht ik in eerste instantie ook, maar is niet het geval...

• Passievrucht
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:28

Passievrucht

swarma

hmmz ik had gisteravond ook zo'n probleem. Ik heb sinds kort een andere hub gekregen van iemand (3com 24poorts) zodra ik de 3e pc erop hangt krijgt de 3e pc geen ip enz geen signaal naar de netwerkkaart me andere 2 pctjes werken dan wel gewoon door nog. Ik pak me andere hub weer en dan doet die het perfect.

Steam id is passievrucht \\ Xbox Live GT: Meneer Passievrucht

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:29

Reptile209

- gers -

Welke OS-versies? Nieuwe netwerkdrivers geprobeerd? Als je alleen pc-beneden aan hebt, wat gebeurt er dan?

Zo scherp als een voetbal!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Bij veel collisions:

controleer je packet loss
zet de netwerkkaart op half duplex !

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Reptile209 schreef op 02 september 2004 @ 13:36:
Welke OS-versies? Nieuwe netwerkdrivers geprobeerd? Als je alleen pc-beneden aan hebt, wat gebeurt er dan?
pc-boven: windows millenium
pc-beneden: windows XP

Als ik alleen pc-beneden aanheb werkt niet i-net bijna tot niet.. dit in tegen stelling tot als ik alleen pc-boven aanheb..

Ik heb geen nieuwe/andere drivers.. heb 2 netwerkkaarten erin.. beide geprobeerd.. same problem.. 1 in de bios uitgeschakeld(zijn onboard kaartjes), maar niks helpt :(

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Zet op die XP-bak bij je netwerkeigenschappen (LAN-verbinding) de QoS-pakketplanner eens uit. Als dat niet werkt, probeer eens zonder firewall (als die aan staat, check wederom ook je LAN-verbinding onder Geavanceerd).

Verwijderd

Topicstarter
Qos pakketplanner heb ik uit..
Alleen TCP/IP heb ik aangevinkt.. Firewall staat ook uit..
Kan het niet aan die hub liggen ? Lijkt me vreemd opzich, want alles heeft gewoon goed gewerkt...

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Regel 1:
Controleer TOCH de kabel. (sleep b.v. pc benenden eens naar de kabelaansluiting van pc boven)

Verder reizen meteen de volgende vragen. (geeft wel niet direct een oplossingen, maar dan kunnen wij verder meedenken, altijd handig als je hier een topic start 8) ).

-is het een hub of een switch? (en noem meteen het merk maar)
-Waarom opnieuw geinstalleerd? Verse install of over de vorige install (in het laaste geval blijft spyware e.t.c. mogelijk gewoon actief.)
-Is hij ook traag in safe mode met netwerk? Je zou ook eens knoppix kunnen proberen. Dan weet je of het de software of de hardware is.

Wat zijn je instellingen van je netwerk dan. (En ik neem aan dat in je modem een ingebouwde firewall zit, anders kun je niet met 2 pc's op internet)

[ Voor 1% gewijzigd door leuk_he op 02-09-2004 15:29 . Reden: spelfaut ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Het zou ook nog aan verschillende MTU-instellingen (maximale pakketgrootte op het netwerk) kunnen liggen. Probeer op die ME-bak deze patch eens, dan staat 'ie hetzelfde ingesteld als XP standaard.
Wissel voor de gein eens de kabeltjes van beide PC's op de hub om, als het dan nog een probleem is, denk ik niet dat het in de hub zit. Kan je evt een andere hub proberen?

offtopic:
Dat eeuwige argument: ja, maar het werkte eerst wel en nu niet meer... nu heb je een andere situatie gecreeerd, apparaten *kunnen* kapot gaan, kabels kunnen los zitten, drivers kunnen instabiel werken, etc...
If it works: don't fix it! :+ Sorry, mijn frustratie en hij gaat niet helemaal op voor jouw situatie. Maar je snapt mijn punt wel hoop ik ;)

^^ met leuk_he eens is! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Reptile209 op 02-09-2004 14:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
als ik em direct aan de modem koppel heb ik ook het probleem.. dus hub zal het niet zijn..

Het is een verse install geweest..

Ik kan die patch wel installen, maar op win me werkt ie goed?
Zou wel vreemd zijn als het toch de kabel is.. denk dat er softwarematig toch iets niet ok is..

• RTBravo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-02 20:46

RTBravo

Verkopen jullie ook jojn?

Anders ga je boven achter de PC van je pa zitten en dan internetten? ;)

Nee ff serieus, misschien is het wel een virus oid? Heb gehoord dat BloodHound virus ook allemaal van dit soort ellende op kan leveren. Heb je wel al een virusscanner geïnstalleerd?

[ Voor 57% gewijzigd door RTBravo op 03-09-2004 19:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben erachter!
Het was 1 of ander vaag virus:S

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2004 22:29 ]

• RTBravo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-02 20:46

RTBravo

Verkopen jullie ook jojn?

Ah ok, dan had ik dus gelijk! Altijd netjes eerst een virusscanner installeren als je net Windows erop gezet hebt he? Welk virus was het nou? En wat stond er net over een stekker in de NIC in het stopcontact ofsow? Hoe wil je dat voor elkaar krijgen?!?!
Pagina: 1