DHCP-adapter foutmelding !

Pagina: 1
Acties:

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:46

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
Ik heb nu zo een 2 maanden internet. Soms valt spontaan de verbinding weg en als ik dan naar winipcfg ga dan zie ik het volgende ip adres : 164.254.x.x en subnet : 255.255.255.255. Na een middag stoeien vandaag werkte niets. NU heb ik per ongeluk de bios instellingen op default gezet en ineens krijg ik weer een ipadres toegewezen en kan ik weer op internet. Hoe kan dit ?

Verwijderd

Dat adres wat je noemt is volgens mij ook zo'n private ip-range wat MS gebruikt als ze geen IP kunnen geven..
Voor de rest weet ik zo geen antwoord

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 09:22

mutsje

Certified Prutser

ik neem aan dat je met win98/me zit te kloten. als je provider je geen ip meer geeft is het een optie om zelf een vast ip erin te rammen. heb ik bij sonera toen ook gedaan. let wel dat je het laatste octet 253 of 252 neemt en niet echt lager dan 250 gaat zitten anders zit je weer andere mensen dwars.

greatings
mutsje

Verwijderd

Op donderdag 28 december 2000 15:30 schreef Deleon het volgende:
Dat adres wat je noemt is volgens mij ook zo'n private ip-range wat MS gebruikt als ze geen IP kunnen geven..
Voor de rest weet ik zo geen antwoord
Volgens mij is det 169.254.*.*

HR

Verwijderd

Die 169.254.*.* zou ook kunnen :)

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
Op donderdag 28 december 2000 16:00 schreef Deleon het volgende:
Die 169.254.*.* zou ook kunnen :)
Klopt, moet idd 169.254.x.x zijn.
Maar wel vreemd dat je na het herstellen van je bios instellingen weer een adres krijgt. Misschien heeft het te maken met een irq probleem. Maar ja, hij doet het in ieder geval weer :)

HEeeeeeeel goed NIeuw Jaar !!! :7

• dreambofh
  • Laatst online: 21-07 20:08
Stonden je IRQ instellingen van je PCI kaart op een conflict???

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
Nee, in het apparaat-beheer stond dat ze geen conflict hadden. Alleen het grappige is dat wanneer ik die ip 169.x.x.x. krijg en ik gebruik winipcfg om alles vrij te geven lukt dat niet. ZOdra ik andere apparaten met hetzelfde irq uitzet of verwijder kan ik hem wel vrijgeven en krijg ik ipv 169.x.x.x. 0.0.0.0.
Pagina: 1