Festo PLC 101AF aansturen

Pagina: 1
Acties:

• Xqlusive
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05 13:13
Ik ben bezig met een stage opdracht, en ik moet dus een machine repareren die bestuurd wordt door de Festo PLC 101AF, de software die de PLC aanstuurd is kwijt, waardoor ik deze dus moet herschrijven, alleen heb ik geen datasheets of enige andere informatie om de PLC aan te sturen.....De plc is aangesloten via RS232 die weer uikomt in een connector met 32 pinnen. heeft misschien iemand nog een datasheet van deze PLC ?? Ik heb al op de site van Festo gekeken, en veel gegoogled, maar niks gevonden.

edit1:
Ik heb de connector net open gemaakt, er gaan maar 3 van de 32 lijnen van de pc naar de PLC, ik denk nu dus dat het via het I2C protocol gaat, kan iemand dit
bevestigen ?

edit2:
toch geen I2C.... ik heb de pinnetjes ff nagelopen, en het was geen I2C....
wat kan het wel zijn ?

Edit3:
ff op onderzoek geweest, en er achter gekomen dat het de meest simpele vorm van communicatie was.... pin2 (RxD) pin3(TxD) en pin5 (signaal massa). maar ik weet nog steeds niet welke commando's ik naar de PLC moet sturen, iemand ??

[ Voor 38% gewijzigd door Xqlusive op 03-09-2004 12:03 ]

• Xqlusive
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05 13:13
Is er helemaal niemand die iets van dit onderwerp af weet ??
ik heb nu al reeksen getallen verstuurd naar de PLC, maar hij reageert er niet op...wat zijn de startcondities, en het adres, en moeten er nog andere dingen geinitialiseerd worden ?