[98 SE] Welke manier van installeren is de handigste?*

Pagina: 1
Acties:

• Struis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-05 10:11

Struis

Tis wat he.....

Topicstarter
Gister zou ik bij kennissen een nieuwe installatie van win98se uitvoeren dus ik erheen met bootflop en win 98se cdrom.
Nou is die pc nogal heel oud en booten van cdrom is geen optie in de bios.
Vervolgens de bootflop erin gedaan opstarten met cd-rom ondersteuning kan hij vervolgens geen cd-rom speler vinden.
Nu heb ik die schijf eruit gehaald en was ik dus van plan op mijn eigen pc de schijf te formatten en vervolgens de instal dir erop te zetten en dan de installatie doen.
Maar het is ook nog dat hun een trage internet verbinding hebben dus even updates downen is er niet bij.
Nu heb ik 2 opties bedacht: :)
1: Schijf leeg gooien, install dir erop, alle updates thuis downloaden en die ook bij op zetten en vervolgens daar nieuwe installatie doen vanaf c:\
2: Schijf in mijn eigen pc doen daar win98se installeren updates downloaden en vervolgens terug stoppen in die andere pc want kan me herinneren dat een 98se installatie van pc verwisseld kan worden zonder dat hij crasht met opstarten.

Enne voor 98se is geen SP toch ?
Welke keuze is beter?

Verwijderd

http://v4.windowsupdate.m...efault.asp?corporate=true kun je btw alle updates downen en op cd branden

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2004 12:35 ]

• Reptile209
  • Laatst online: 00:46

Reptile209

- gers -

Als je nou niet alleen de schijf, maar meteen de hele PC meeneemt (de kast iig) naar jouw huis is het nog makkelijker: installeer je meteen alle hardware (+ eventuele updates). Dat scheelt een hoop geklooi en je vergeet niet zo snel een update te downloaden vantevoren.

Zo scherp als een voetbal!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Optie 1 is beter imho, aangezien je 98 een beetje volstampt met chipset drivers e.d. als je hem eerst zelf installeert. Zodra je de schijf verwisseld, vraagt hij toch weer om de CD-rom om de chipset drivers van de andere pc (die hij niet heeft), te installeren :)

Verder een titeledit zodat het wat specifieker is:

[Win98SE]Nieuwe installatie ==> [98 SE] Welke manier van installeren is de handigste?

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Optie 1.
Hij start misschien wel door maar het gaat _ongeloofelijk_ brak worden als je zo ff die install in een andere computer schuift. Dan mis je echt veel performance en je hebt een grotere kans op problemen in de toekomst. Misschien met hardware profielen gaan werken, maar ik zou gewoon voor optie 1 gaan.
Waarom niet,...

Win98SE heeft geen SP's.

[ Voor 56% gewijzigd door DeMoN op 02-09-2004 12:38 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Struis

Struis

Tis wat he.....

Topicstarter
Reptile209 schreef op 02 september 2004 @ 12:34:
Als je nou niet alleen de schijf, maar meteen de hele PC meeneemt (de kast iig) naar jouw huis is het nog makkelijker: installeer je meteen alle hardware (+ eventuele updates). Dat scheelt een hoop geklooi en je vergeet niet zo snel een update te downloaden vantevoren.
Heb je ook gelijk in maar ik woon net ff te ver vanze vandaan om die pc mee te nemen in de trein.

Verwijderd

Struis schreef op 02 september 2004 @ 12:32:
Nou is die pc nogal heel oud
3 jaar ?, 4 jaar ?, 10 jaar ?

• DeMoN
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Struis schreef op 02 september 2004 @ 12:37:
[...]

Heb je ook gelijk in maar ik woon net ff te ver vanze vandaan om die pc mee te nemen in de trein.
Jij bent degene die die PC maakt. Als die mensen een beetje nadenken is het eigenlijk helemaal niet zo gek als jij gewoon zou voorstellen dat ze die PC bij jou neer droppen.
Anders zouden ze toch ook de PC bij de compuboer moeten afleveren.
Tevens heb je dan alles bij de hand en gaat het een stuk makkelijker omdat je geen last hebt van mensen die weinig van computers weten en zenuwachtig over je schouder meekijken :Y)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Je wilt dus eigen de gehele 98SE installatie + updates thuis op de HDD zetten en vervolgens in hun computer gooien waarna de installatie daadwerkelijk wordt uitgevoerd? Ik weet niet of er voor 98 ook Unattended Setup mogelijkheden zijn; maar inderdaad de installatie directory kopieren en de updates er los naast gaat zeker werken :) De updates kun je trouwens van de Corporate WindowsUpdate site halen; maar ik neem aan dat je daarvan op de hoogte bent :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Struis

Struis

Tis wat he.....

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 12:38:
[...]

3 jaar ?, 4 jaar ?, 10 jaar ?
Ik zou niet durfen zeggen maar tussen de 4 en 10 :) denk ik.
DeMoN schreef op 02 september 2004 @ 12:39:
[...]

Jij bent degene die die PC maakt. Als die mensen een beetje nadenken is het eigenlijk helemaal niet zo gek als jij gewoon zou voorstellen dat ze die PC bij jou neer droppen.
Anders zouden ze toch ook de PC bij de compuboer moeten afleveren.
Tevens heb je dan alles bij de hand en gaat het een stuk makkelijker omdat je geen last hebt van mensen die weinig van computers weten en zenuwachtig over je schouder meekijken :Y)
Heb je gelijk in meestal doe ik ook wel zo maarja het was ff niet anders op het moment.
Spider.007 schreef op 02 september 2004 @ 12:39:
Je wilt dus eigen de gehele 98SE installatie + updates thuis op de HDD zetten en vervolgens in hun computer gooien waarna de installatie daadwerkelijk wordt uitgevoerd? Ik weet niet of er voor 98 ook Unattended Setup mogelijkheden zijn; maar inderdaad de installatie directory kopieren en de updates er los naast gaat zeker werken :) De updates kun je trouwens van de Corporate WindowsUpdate site halen; maar ik neem aan dat je daarvan op de hoogte bent :)
Ik had dit gevonden op website van ms:
http://www.microsoft.com/windows98/downloads/corporate.asp
Maar volgens mij zijn dat alleen de engelse en de ned kan ik niet echt vinden.
Iemand ?

[ Voor 7% gewijzigd door Struis op 02-09-2004 12:58 ]

• Hmail
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-05 18:27

Hmail

Doet ook maar wat.

Misschien heb je hier wat aan?
RupS in "URL voor handmatige windows updates"
Dan is het dus zo: je gaat naar de nederlandse update-pagina van microsoft, en dan plak je die tekst erachter.

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.

Verwijderd

Hmail schreef op 02 september 2004 @ 13:19:
Misschien heb je hier wat aan?
RupS in "URL voor handmatige windows updates"
Dan is het dus zo: je gaat naar de nederlandse update-pagina van microsoft, en dan plak je die tekst erachter.
zie ook de eerste reply in dit topic. krijg je een pull down box waar je de taal kan kiezen geloof ik.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
In zulk soort hopeloze gevallen moet je de PC maar gewoon in zn geheel mee naar huis nemen/laten brengen. HD even overzetten in je eigen PC en formatten + install dir erop zetten en dan even op je eigen breedbandinternet aansluiten om updates en andere troep (virusscanners/adaware/drivers!!) erop te zetten.

Ik heb er persoonlijk een hekel aan om bij iemand anders zulk soort dingen te doen als je niet je eigen 'tools' voorhanden hebt. Dan zit je je alleen maar te ergeren dat je dit en dat niet mee had genomen en daardoor weer heel omslachtig te werk moet gaan.. :z ;) (bijv. drivers allemaal handmatig moeten downloaden @ 56K omdat die persoon de driver cd'tjes al lang kwijt is).

Maar als dat allemaal teveel moeite is zou ik ook voor optie 1 gaan. Inventariseer dan van te voren ook even de belangrijkste hardware van die pc (videokaart, geluidskaart, modem, evt. via 4in1), zodat je de drivers alvast even downloadt. Bespaart weer een heel gezoek naar driver cd'tjes die toch altijd kwijt zijn.

• 3dfx
  • Niet online
Struis schreef op 02 september 2004 @ 12:32:
Enne voor 98se is geen SP toch ?
Geen officiele, maar kwam deze tegen op de FP:
meuktracker: Microsoft Windows 98SE SP 1.6
Helaas alleen voor engelstalige versie van 98SE

• Struis

Struis

Tis wat he.....

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 13:57:
[...]

zie ook de eerste reply in dit topic. krijg je een pull down box waar je de taal kan kiezen geloof ik.
Heelaas word ik gewoon doorgelinkt naar de standaard windows update pagina
Pagina: 1