Toon posts:

Van .mp3 naar .ogg

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Is er een (gratis) progje dat dit kan doen?? Voor Windows XP OS.

Ik heb een leuke .ogg player voor mijn phone, maar nog ERG weinig oggfiles.

Ik heb al 2 progjes die CD naar .ogg kunnen omzetten. Maar ik wil graag mijn mp3's naar ogg kunnen omzetten.

Weet iemand er 1 te vinden (waar ik hem kan downloaden)???

Verwijderd

http://www.dbpoweramp.com/dmc.htm
Daarna even de ogg codec van dezelfde site downloaden en installen.

Verwijderd

Hmm, tis niet echt aan te raden. Zowel mp3 als ogg verwijderen gedeeltes van de muziek die we niet (goed) kunnen horen. Maar ze verwijderen beide verschillende gedeeltes, en dan samen te veel: gedeeltes die je wel kunt horen.

Je kunt toch beter van cd / wav naar ogg doen. Of de mp3 zelf moet al van lage kwaliteit zijn, dan zal het nog wel meevallen.

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-08 14:42
Je had ook wel even de search kunnen gebruiken, want met de zoekterm 'mp3 naar ogg' krijg ik 374 resultaten. Ook Google had je hier een stuk verder geholpen.

Verwijderd

maar het is voor op zn telefoon, ik betwijfel of je t verschil dan wel kan horen :)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

mp3 naar ogg omzetten? Dat is 1 van de redenen waardoor mensen gaan denken dat de kwaliteit van ogg klote is. Oorzaak, mensen zetten lossy compressed audio over naar een ander lossy compressed formaat.

Je gaat toch ook geen foto van 2048*1536 resizen naar 40*30 en dan weer upsamplen naar 2048*1536 en stellig beweren dat de kwaliteit weer terug is en je de ultieme compressietechniek hebt gevonden :?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Het punt lijkt me duidelijk. Het is niet verstandig om te doen; maar als je het echt wil zijn er met Google meer dan genoeg programma's te vinden :) Kan de TopicStarter in het vervolg zelf even zijn topictitel door Google halen? :)

[google=mp3 ogg convert]
[search=mp3 ogg converteren]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.