Toon posts:

[WinXP Pro] Sorteren start menu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Volgende vraag: Ik weet dat er een optie is om het snelmenu te sorteren (rechtermuisknop ergens in programma's en dan 'sorteren op naam', maar ik wil dit automatiseren. Namelijk elke keer na het installeren van een nieuw pakket is het start menu weer een rommeltje. In het register kan je een aanpassing doorvoeren door in CURRENT_USER-->Software-->Microsoft-->Windows-->Current Version-->Explorer-->MenuOrder en dan de sleutels Order weggooien.

Dit werkt alleen eenmalig :(

Weet iemand hoe dit automatisch te realiseren is. In Windows 95 had je dit gezeur namelijk niet. In TweakUI kan je niets regelen, en in de GPO van XP kan ik het ook niet terug vinden

Verwijderd

Je moet in de map programma's: D:\Documents and Settings\Pim ten Brinke\Menu Start\Programma's

in die map moet je rechtermuisknop en dan pictogram schikken op, automatisch schikken

Verwijderd

Topicstarter
nop dat kan dus niet.. en op meerdere posts gekeken op got, en vind daar meerdere malen dat die register key (die ik dus al lang heb verwijderd) de oplossing moet bieden.. Dat doet die dus maar 1malig :(

ik wil gewoon via een register modificatie of een leuk freeware tooltje dat mijn start menu contant (of anders na een herstart) georganiseerd is op alfabed |:(

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Maak gewoon een .regkey die bij het opstarten of gescheduled geimporteerd wordt en de map in kwestie weggooid in het register? Dat lijkt mij de meest eenvoudige oplossing :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Even voor de duidelijkheid... dit:
http://www.theeldergeek.com/sort_menus_alphabetically.htm

Heb je dus bijv. al gedaan en dat is eenmalig? :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-04 16:19
En als je die eenmalige registry-key nou eens bij iedere keer opstarten automatisch aan laat passen?

Dus hetzelfde als Spider.007

[ Voor 14% gewijzigd door Bart© op 02-09-2004 12:50 . Reden: zelfde antwoord als Spider.007 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik zal het gelijk even testen want dit is een ander verhaal als die keys simpelweg weggooien! maar bedankt iig!
Pagina: 1