Toon posts:

[XP-SP1][Codecs] Geen hoofdgeluid, wel achtergrond geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiemiddag!

Tijdens het downloaden heb ik een aantal films gedownload waar ik wel achtergrond geluid in had, maar geen "hoofd" stemmen. Eerst dacht ik nog dat ik corrupte bestanden had, maar nu kreeg ik een DVD van een vriend die bij het afspelen op mn DVD speler in mn pc hetzelfde had, terwijl hij het in mijn huistuin en keuken DVD spelerwel goed deed.

Nu heb ik natuurlijk bij Divx de nieuwste Codecbundel gedowload, maar ook dat wil niet helpen... zelfs het opnieuw installeren van alle "speler" programmas zoals media player, en het installeren van een AC3 filter wil niet helpen...

Ook heb ik al dmv Gspot gekeken wat hij er allemaal van zei, en 9 van de 10 keer zegt hij dat alles prima in orde is en dat de flie playable moet zijn... de enige foutmelding die hij heeft gegeven is een Video codec error bij "4CC-Xvid" Maar bij andere bestanden met dezelfde problemen is deze weer ok..

Herkent iemand dit of weten jullie misschien hoe of wat ik moet doen om die stemmen wel te horen???

Alvast bedankt!

• weazle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 06:04
Enige wat ik hierbij kan bedenken is dat je een 5.1 geluidskaart hebt maar geen 5.1 speakerset. Dus mis je de centerspeaker waardoor de stemmen komen.
Dan zou je je geluidskaart op stereo moeten instellen

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:44
Wil je nog even vertellen welk besturings syteem je gebruikt? Ik verander je topic titel even zodat hij iets beter te lezen is. Verder denk ik dat het in je codec's zit, daarom een schopje naar Software Algemeen. :)

Verwijderd

Topicstarter
leon1e schreef op 02 september 2004 @ 12:13:
Wil je nog even vertellen welk besturings syteem je gebruikt? Ik verander je topic titel even zodat hij iets beter te lezen is. Verder denk ik dat het in je codec's zit, daarom een schopje naar Software Algemeen. :)
Oeps sorry!, ik gebruik Windows XP SV1.

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-08 16:44
Als je ac3filter geïnstalleerd hebt, stel daar dan op het eerste tabblad de "output" in op "2/0 stereo".

Hoor je dan wel al het geluid?

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
titeledit zodat het OS in de titel staat :)

Verwijderd

Topicstarter
Als je ac3filter geïnstalleerd hebt, stel daar dan op het eerste tabblad de "output" in op "2/0 stereo".

Hoor je dan wel al het geluid?

Geen veranderingen (hij stond trouwens al op 2 stereo).

Ik heb zojuist ook een 4CC Xvid codec gedownload en bij G spot geeft hij nu altijd aan dat alles in orde is qua codecs... alleen nog steeds geen geluid :S

Ik probeer nu mn geluidskaart op Stereo te zetten, het is alleen een build-in ding dus ben nog ff aan het zoeken hoe precies aangezien hij op geluid in het config scherm al op 2 speakers voor bureaublad staat....

oeps, nu ik die codec geinstalleerd heb krijg ik in 50% van alle Avi,s alleen maar strepen in beeld! ff uninstallen maar dan. Wat me trouwens wel opvalt is dat alle bestanden die dit probleem heeft XVID in zn naam heeft staan....

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2004 12:57 ]

• Mr_Blobby
Open de film eens m.b.v. "mplayer2.exe" (via start -> run) en kijk eens welke filters dan actief zijn via properties -> tabblad advanced (of het nederlandse equivalent).

ps. een goed filter voor het afspelen van divx/xvid is ffdshow. Je hebt dan geen grote codec packs nodig die toch alleen maar corrupties veroorzaken (zoals je hebt gemerkt).

Verwijderd

Topicstarter
Mr_Blobby schreef op 02 september 2004 @ 13:04:
Open de film eens m.b.v. "mplayer2.exe" (via start -> run) en kijk eens welke filters dan actief zijn via properties -> tabblad advanced (of het nederlandse equivalent).

ps. een goed filter voor het afspelen van divx/xvid is ffdshow. Je hebt dan geen grote codec packs nodig die toch alleen maar corrupties veroorzaken (zoals je hebt gemerkt).
Bij mplayer2 zijn er vier actief: AC3filter, Default directsoundDevice, Video Renderen & XVid MPEG-4 video Decoder

Ik heb trouwens ook FFDshow geinstalleerd maar euhm....dat gaat geloof ik iets boven mijn verstand :S

• Mr_Blobby
Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 13:12:
[...]

Bij mplayer2 zijn er vier actief: AC3filter, Default directsoundDevice, Video Renderen & XVid MPEG-4 video Decoder

Ik heb trouwens ook FFDshow geinstalleerd maar euhm....dat gaat geloof ik iets boven mijn verstand :S
Als je tijdens het afspelen van de film via datzelfde "Advanced" tabblad AC3Filter geselecteerd heb, klik dan eens op de knop "Properties".
Welke verticale volumebalken zie je dan bewegen bij "Levels" (input en output)?

Hoewel ffdshow heel veel opties heeft, hoef je alleen maar via het configuratiescherm van ffdshow bij Codecs "libavcodec" te selecteren achter "format" om ffdshow het afspelen te laten afhandelen van de desbetreffende codec.

Verwijderd

Topicstarter
Mr_Blobby schreef op 02 september 2004 @ 13:27:
[...]

Als je tijdens het afspelen van de film via datzelfde "Advanced" tabblad AC3Filter geselecteerd heb, klik dan eens op de knop "Properties".
Welke verticale volumebalken zie je dan bewegen bij "Levels" (input en output)?

Hoewel ffdshow heel veel opties heeft, hoef je alleen maar via het configuratiescherm van ffdshow bij Codecs "libavcodec" te selecteren achter "format" om ffdshow het afspelen te laten afhandelen van de desbetreffende codec.
Ik heb nu alles op Libavcodec geselecteerd, maar helaas geen effect :(

Bij het afspelen heeft hij trouwens bij AC3 filter bij zowel in als output verschillende bewegend verticale balken; L, C & R bij input en allen L & R bij output.
Pagina: 1