Universele Afstandsbediening in Kameleon 6 in 1 klasse

Pagina: 1
Acties:
  • 553 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-07 23:49

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
Na wat zoekwerk toch maar een topic geopend.
Op het moment heb ik drie afstandsbedieningen gevonden die mij wel interessant lijken.

Kameleon 6in1 Remote control

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/u/2207.jpg

Bekende afstandsbediening, veel over te vinden en ervaringen over het algemeen erg positief.
Enige minpuntje wat ik kan vinden is het batterij gebruik.

review

Sunwave SRC-9310 universal 16-in-1 afstandbediening

Afbeeldingslocatie: http://www.ziezotec.com/images/42304.jpe

specs

Weinig gebruikerservaringen over te vinden, maar lijkt me een mooi apparaatje gezien de specs.

Sunwave SRC-3810 universal 16-in-1 afstandbediening

Afbeeldingslocatie: http://www.ziezotec.com/images/42308.jpe

specs

Weinig gebruikerservaringen over te vinden, maar lijkt me een mooi apparaatje gezien de specs.

Sunwave SRC-9200 universal 8-in-1 afstandbediening

Afbeeldingslocatie: http://www.ziezotec.com/images/42300.jpe

specs

De prijzen liggen allemaal rond dezelfde koers. De kameleon net iets duurder en de 9200 net iets goedkoper.

Graag jullie ervaringen/aanvullingen (andere ab's?)

Eisen:
Moeten kunnen "leren".. en vrijwel alles ondersteunen

[ Voor 9% gewijzigd door PnD op 02-09-2004 13:20 ]

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:02
Je wilt dus een opsommingslijst van alle universele afstandsbedieningen?

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• Rolandus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-07 13:43
Ik heb die Kameleon 6 in 1

echt een top ding. geen spijt !!!
ook geen slechte ervaring met de batterijen !!

grtz.

"A lecture on time travel will be held yesterday"

Verwijderd

.

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:40 ]

Verwijderd

Nou mijn ervaringen met een PDA als ab zijn niet erg goed. Het werkt alleen als je op 2 meter of minder van het apparaat zit. De ir sensor van een PDA is absoluut niet sterk genoeg.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-08 08:57

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik heb toch ook liever een AB met echte toetsen. Anders moet je steeds op het schermpje kijken en kan je niet blind heen en weer schakelen tussen al je hifi units :)

Dan zou ik dus voor de combi lcd/[meeste toetsen] gaan: Sunwave 9310 ofzo.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:30
Nee, als je zoiets wilt dan moet je *wel* de nieuwste PDA hebben, eentje met wireless ethernet, en via het netwerk communiceren met je HTPC die al IR input/output heeft om de rest van de apparatuur te controleren.

Schijnt goed te werken.

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
Iemand enige ervaring met de sunwave remotes?

Verwijderd

Als de TS als vereiste heeft dat je vrijwel elk apparaat wilt kunnen bedienen dan is van de genoemde AB's alleen de URC-8060 Kameleon geschikt. M.b.v. de UEI database, AFC programmering, patroon herkenning bij het leren, IRDA emulatie, en last but not least: ingebouwde modem & updateservice kan hij niet alleen apparaten welke zich keurig aan de normale IR-specs houden bedienen, maar ook de beruchte uitzonderingen hierop.

Mocht geld geen rol spelen dat is eventueel één der high-end modellen uit de Philips Pronto range een alternatief. Sinds Philips een aantal jaren geleden een licentiecontract bij UEI tekende (UEI is 's werelds grootste producent van universele afstandsbedieningen en o.a. het moederbedrijf van One For All) is het aantal apparaten dat de betere Philips AB's kunnen bedienen sterk verbeterd.

Mocht je geen exotische apparatuur thuis hebben staan en er eventueel mee kunnen leven dat als je in de komende jaren een nieuwe satelliet ontvanger of ander type STB of DVB aanschaft, je deze niet kunt bedienen, dan zijn de andere (LCD) touchscreens een alternatief.

De Kameleon URC-8060 daartegen biedt van de op dit moment te koop zijnde universele AB's de beste comptabiliteit en zelf prefereer ik ook het bedieningscomfort dat diens voelbare feedback van een 'Digital Ink Touchscreen' biedt t.o.v. een LCD touchscreen. Wel hadden sommige maandachtochtendexemplaren uit de allereerste revisie van deze Kameleon soms een defect waardoor het batterijverbruik 4x hoger werd, maar wie het pech had zo'n exemplaar gekocht te hebben kon de een email sturen of even (gratis) bellen met de One For All support en de AB werd omgeruild voor een model uit een latere revisie. Dit verklaart dus de tegenstrijdige berichten over het batterijverbruik.

Aangezien ik uit de startpost opmaak dat prijs wel een rol speelt, vallen de betere modellen uit de Philips Pronto range af. Het ligt dus voor de hand om de URC-8060 Kameleon aan te bevelen en als de TS per sé meteen een AB wil kopen of er ééntje erg voordelig op de kop kan tikken zal ik hem er zeker niet van weerhouden.

Mocht hij nog een klein beetje geduld kunnen opbrengen, kijk hier eens:

http://www.oneforallkameleon.com/kameleon.htm

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2004 23:32 ]

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:34
@ Meneer E:

Mooi verhaal......Ik heb op de site gekeken en ben redelijk gecharmeerd van de URC-8210. Heb gegoogeld en gezocht, maar kan in Nl. geen verkoper hiervan vinden.....Is er een importeur o.i.d. van deze dingen?

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
Woei die 8206/8210 van de 2nd generation is ook netjes :D
Kan ook gen importeur vinden helaas :(

Verwijderd

Ik heb via E-bay een nieuwe Kameleon 8 (URC 9960) gekocht. Bevalt erg goed, is betaalbaar en ziet er strak uit :)

Upgrade gaat gewoon via de NL helpdesk; geen probleem mee gehad.

Verwijderd

De URC-9960 is de (goedkopere) US variant van de URC-8060. Hoewel hij als 8 devices AB geklassificeert is, is hij een duidelijk minder modern dan zijn Europese tegenhanger, zo heeft de US-versie maar de helft van het programmeergeheugen en tevens is de geheugen-ROM geoptimaliseerd voor de Noord Amerikaanse markt. Het Europese model daartegen is (verrassing) voor de Europese markt geoptimaliseerd en dat verklaart meteen waarom hij een veel moderner hardwareplatform als basis heeft. Omdat met name op het gebied van TV, Satelliet/kabel/DVB-T vele Europese landen wel hun eigen merken, standaarden, fabrikanten, normen hebben is de modelvariatie hier vele malen groter, vandaar. Tevens beschikt het Europees model over 'Dual LED' waar het US model een single LED heeft.

Wat de nieuwe generatie Kameleons betreft, ik heb begrepen dat de nieuwe '6' deze maand richting de winkels gaat, de '10' daartegen pas aan het eind van het jaar op de markt gaat komen. Overigens is de kans zeer klein dat je ze op korte termijn in NL kunt komen. Ik weet nog dat toen de URC-8060 op de markt kwam dat vrijwel alle exemplaren van de eerste productiemaanden door de grote winkelketens in Duitsland en de UK opgekocht werden.

Van de verzenders verwacht ik dat dalepackdirect de eerste is welke de nieuwe modellen kan leveren. Dalepak ltd is namelijke de distributeur van One For All in de UK.

• MasterMaceMichu
Meneer_E, wederom bedankt voor de info.....site is gebookmarked en wordt in de gaten gehouden!

• MasterMaceMichu
Even een kick:

Ik heb gemaild met de verantwoordelijke Sales Representative voor Europa en hij heeft aangegeven dat de URC 8210 pas in December/Januari in Nederland verkrijgbaar zal zijn, ze zijn echter nog op zoek naar een distributeur hiervoor....In Duitsland schijnt hij bij de MM te koop te zijn.......Wie woont er dicht bij de grens en wil dit checken????? ;)

• Hurricane
  • Laatst online: 01-08 09:24

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

(jarig!)
Waar staat MM voor? Media Markt? Misschien dat ik binnenkort nog even Duitsland inrij. Moet toch nog even kijken hoe hard mijn "nieuwe" auto wil.

[ Voor 20% gewijzigd door Hurricane op 12-10-2004 12:31 ]

• MasterMaceMichu
MM is Media Markt ja......

Verwijderd

Communicator schreef op 12 oktober 2004 @ 12:09:
Even een kick:

Ik heb gemaild met de verantwoordelijke Sales Representative voor Europa en hij heeft aangegeven dat de URC 8210 pas in December/Januari in Nederland verkrijgbaar zal zijn, ze zijn echter nog op zoek naar een distributeur hiervoor....In Duitsland schijnt hij bij de MM te koop te zijn.......Wie woont er dicht bij de grens en wil dit checken????? ;)
Nope. In Duitsland is deze maand net de verkoop van de nieuwe Kameleon 6 en -3 gestart en nog bijzonder moeilijk verkrijgbaar. De -1 en -4 zullen wel binnenkort verschijnen, maar de Kameleon 10 zal ook in Duitsland niet eerder dan rond de jaarwisseling verschijnen.

• The Chemist470
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-07 21:04
Bij Conrad is op dit moment de Kameleon 6in1 versie 2(URC 8206) te koop. Ook is de lader te koop

• TdV
  • Laatst online: 19:08

TdV

Ik krijg morgen mijn 6in1 urc8206 ook binnen van pick2pay.

Verwijderd

De 8210 staat ook bij pick2pay op de site voor 119 euro; geen idee over de levertijd.

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Ik heb zelf de Pronto neo (SBCRU930 )van Philips al meer dan een jaar, en deze bevalt mij echt prima.
Veel software en ondersteunt werkelijk echt alles

Ik zou deze ook eens opnemen in je lijstje ....

Afbeeldingslocatie: http://www.elektronicaonline.nl/Afstandbedieningen_bestanden/UnivABPhil/SBCRU930.jpg

Verwijderd

Eh, 'alles' bedienen? :P

Als er iets is wat bij de gebruikers van de Pronto Neo serie voor veel frustratie zorgde, dan was het wel de matige leerprestaties (en juist op dit punt blinken de grote broers zo uit) en de kleine hoeveelheid setup-codes voor apparaten welke je helemaal niet kunt leren.

Als je even de handleiding van deze Philips download, dan zie je op pagina 33 de reden waarom deze load zo'n slechte indruk maakt:

Ontworpen door UEI Technology (he, dat klinkt veel belovend), ..., UEI 1999.

Juist ja, een uitgeklede UEI code-ROM uit 1999. Zo heeft de Philips slechts één DVD code voorgeprogrammeerd en wel een Toshiba codesysteem welke ook door de allereerste Philips en Marantz DVD's gebruikt werden (de latere en huidige Philips DVD's werken dus niet met deze code).

Download je de handleiding van de nieuwe Kameleon 6, dan heb je bijna vijf bladzijden vol met DVD-codes voor de meest uiteen lopende merken en kun je ook nog eens per modem de ontbrekende en later de toekomstige codes downloaden.

Niets tegen de Philips Pronto serie, integendeel, maar als je voor een Pronto gaat, dan adviseer ik om i.p.v. een Pronto NEO voor één van de duurdere maar ook betere 'grote broers' te kiezen.

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

gelukkig heeft ieder zijn eigen smaak, maar ik heb juist vanwege de neo gekozen vanwege de "hard" buttons voor het zappen en vooral volume.(vergeet ook niet dat zijn broers 4 x zo duur zijn).

Ik heb de meest exotische apparaten en kan ze allemaal bedienen met dit ding.

gelukkig is er nix voorgeprogrameerd want dat gebruik ik toch niet ,ik ontwerp mijn eigen layouts wel (en voor de neo zijn er honderden graphics en features te vinden omdat het een heel veel gebruikte ab is(kijk maar is op www.remotecentral.com).

Ook (maar dat is persoonlijk) heb ik al mijn originele afstandbedieningen nog dus heb ik al die codes niet nodig (leren doet hij prima, ook met B&O etc nooit een probleem mee gehad).

Ik zou het zonde vinden als de TS deze niet in zijn overwegingen mee zou nemen.
(let wel ook de neo is niet zo zuinig met batterijen).

Verwijderd

Ik weet natuurlijk niet welke apparaten jij exotisch vind (geef eens een lijstje met merk & modelnummer, eens kijken van welke ik uit mijn hoofd de juiste setup-code weet), maar goed, probeer maar eens de volgende apparaten met je Pronto Neo foutloos te bedienen:

1) Een versterker of receiver uit de Sony Visiontouch serie, hieronder staan een aantal modellen:

STR-DA90ESG
STR-DE805G
STR-DE815G
STR-DE905G STR-DE1015G
STR-D760Z
STR-G1ES
STR-G3
STR-GA9ESG
TA-VE800G
TA-VE810G

Opmerking: ook de Sony universele AB's kunnen deze niet bedienen.

2) Pace DITV 1000, 2000 & 4000 series met IRDA remote

3) Thule Audio apperatuur (RC-5 protocol op 38 KHz i.p.v. 36 KHz & toggle-bit) en repeterende functies.

4) T+A electronica welke qua IR timing slechts afwijkingen van maximaal 1% toestaat en een EOC in het IR signaal nodig heeft voor een goede werking.

5) Apparaten welke XMP 1.4 of andere 'zware' protocollen gebruiken.

Er zijn nog veel meer voorbeelden te vinden van moeilijk of zelfs geheel niet te bedienen apparaten, zelf ben ik bij het ontwerp van veel (universele) afstandsbedieningen betrokken en ik wil wel verklappen dat er het komende jaar met name qua DVB's menig model op de markt zal verschijnen welke veel bezitters van universele afstandsbedieningen tot wanhoop zal drijven. Om welke merken en welke modellen dat precies gaat, wil ik voor mij houden, ik denk niet dat mijn opdrachtgevers blij zijn als hun OEM toeleveranciers & ontwerpers voortijdig gaan verklappen wat zij het komende jaar op de markt willen gaan brengen. Maar wie nu een universele AB koopt, die doet er goed aan doet een model te nemen welke toekomstvast is qua setup-mogelijkheden.

Ter indicatie, mijn naar huidige maatstaven gedateerde One For All URC-7560 uit 1999 kan alle bovengenoemde probleemgevallen aansturen, zelfs de Pace welke i.p.v. infrarood een 2-weg high speed IRDA protocol gebruikt of de Sony Visiontouch serie welke niet eens door Sony's eigen universele afstandsbedieningen bedient kunnen worden. Overigens is de Pronto Neo natuurlijk niet echt slecht, t.o.v. de door de TS genoemde Sunwave remotes lijkt het mij zonder meer een betere keus, maar qua compabiliteit is hij gewoon niet vergelijkbaar met mijn 5 jaar oude klassieker. En de huidige generatie Pronto's & Kameleons zijn, met uitzondering van de Amerikaanse URC-9960, qua instelmogelijkheden juist weer een stap verder.

Dat je voor de NEO hebt gekozen omdat deze naast een LCD-scherm ook hard-buttons heeft, daar kan ik mij zonder meer in vinden, persoonlijk vind ik LCD-touchscreens een verschrikking in gebruik. Maar dat is een kwestie van smaak, anderen vinden het wel OK.

Verwijderd

Als ik op dit moment een nieuwe remote zou moeten kopen, denk ik dat ik voor de Marantz RC1400 zou gaan.
Da's ook een combinatie van véél hardkeys en een LCD voor softkeys voor de speciale functies.
Ik heb zelf de RC2000 MkII van Marantz, de voorloper van de 1400, maar veel zwaarder en robuuster.
Destijds overgekocht van iemand voor slechts €50, beste koop dat ik ooit gedaan heb, zou ik echt niet kunnen missen.
Ik moet zelf ook niet van touchscreen toestanden hebben, zoals eerder gezegd heb je daar absoluut geen feel mee en kan je ook niet blind gaan zappen of zo, of nummers intoetsen. (zappen zou nog net gaan)

RC1400 -------- RC2000 MkII
Afbeeldingslocatie: http://www.nebyhifi.no/marantz_img/rc1400_sm.gif Afbeeldingslocatie: http://www.vision.com.mk/pages/products/audio/marantz/marantz_studio/Marantz%20Studio_files/e_rc2000mkiipro_med.gif

Verwijderd

Jur schreef op 28 oktober 2004 @ 18:40:
Ik heb zelf de Pronto neo (SBCRU930 )van Philips al meer dan een jaar, en deze bevalt mij echt prima.
Veel software en ondersteunt werkelijk echt alles

Ik zou deze ook eens opnemen in je lijstje ....

[afbeelding]
Toen ik klein was hadden wij ook zo'n 1, hij was toen net nieuw.... Mijn vader had hem toen van de hand gedaan. Ik wil er nu misschien weer 1 kopen maar ik heb een vraag: Wat voor battarijen gaan erin en hoe lang doe je ermee??

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Ik weet niet hoe klein je was..... maar zo lang zijn ze nog niet op de markt.

Er gaan 3 penlights in en deze gaan ongeveer 2 maanden mee(hangt er natuurlijk wel vanaf hoe vaak je hem gebruikt, bij mij is dat elke dag vrij veel ).

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

die RC1400 ziet er goed uit. Ik heb heel lang op het punt gestaan om voor een Kameleon te gaan, want hoe je het ook wendt of keert: het is gewoon een ganz geil apparaatje. Echt een hele mooie gadget met hoog geek en pats gehalte.

Toch, zoals hier al terecht wordt gezegd, is het grootste bezwaar dat er geen knoppen opzitten. Voor de gevorderde zapper ( :7 ) is dat toch wel irritant, omdat je bij een goede remote lekker op gevoel kan zappen zonder naar de knoppen te hoeven kijken. Moet eigenlijk nog steeds een goede alles in 1 remote hebben, want mijn Pioneer remote is kaduuk (nouja een aantal toetsen zijn lam, met name de volumeknoppen) en dat is vrij irritant.

Vraagje voor diegene met de Marants: hoe is het 'bereik' ? Als doekje voor het bloeden heb ik momenteel een elcheapo universal remote van de blokker, en die kan gelukkig die lamme toetsen vervangen, alleen de maximale afstand is rontuit belabberd te noemen. Het is niet dat ik een ubergrote kamer heb, maar blijkbaar te groot om vanuit achter mn kamer (als ik in bed lig) dat ding te laten reageren.

* LuNaTiC gaat ff op zoek naar een goedkoop adresje voor die remote, ziet er wel goed uit.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Verwijderd

Eh, dat is nou net de reden van de invoering van de Kameleon technologie: i.t.t. LCD schermen heb je daar wel het gevoel dat je op knoppen drukt terwijl het toch mogelijk is om flexibiliteit aan te brengen qua scherm. Het is niet helemaal het beste van van de twee werelden, maar toch een zeer goed compromis: 70% van het drukcomfort van een klassieke AB en 70% van de flexibiliteit van een LCD scherm. En een enquete onder bezitters van de 'oude' Kameleon URC-8060 leerde dat de meeste gebruikers hem juist niet als gadget, maar vooral als een praktisch gebruiksvoorwerp zagen. Mensen die hem nog niet in gebruik hebben zagen het wel als een gadget. Kennelijk moet je eerst een dergelijke AB een poosje in gebruik hebben voordat je beseft hoe groot de meerwaarde van het gebruiksgemak nou werkelijk is.

Bij de nieuwe generatie is een nieuw type scherm gebruikt welke de flexibiliteit & functionaliteit nog verder verbeterd, maar het is nog even afwachten hoe goed het drukcomfort is. Overigens heb ik enige tijd geleden met dank aan een vriendelijke productmanager van One For All enige prototypes van de nieuwe generatie vast mogen houden en de eerste indruk was vrij goed, maar voordat ik de definitieve productiemodellen zelf langere tijd heb kunnen uitproberen, vel ik geen oordeel. Bovendien gaat mijn interesse vooral uit naar de Kameleon 10 en deze was toen nog niet beschikbaar.

Die bovengenoemde Marantz RC-1400 is wellicht een alternatief. Een blik in de handleiding van de RC-1400 verraad dat qua code-ROM een recente UEI / One For All load gebruikt is. Wel zijn er een paar verschillen: waar de Marantz bepaalde codes zijn weggelaten omdat er ook nog codes voor de Amerikaanse markt in moesten, zitten er bij de One For All alleen de codes in welke voor Europa relevant zijn. Maar neemt niet weg dat het een goede en recente code-ROM is.

En voor de mensen die zich afvragen, waarom een goede code ROM nou zou belangrijk is als je nog alle originele afstandsbedieningen hebt en wilt leren. Er zijn een aantal IR-protocollen welke dusdanig afwijken dat het leren niet foutloos lukt. De meer geavanceerde universele afstandsbedieningen gebruiken daarom patroonherkenning. Zij analyseren het geleerde signaal en vergelijken dat vervolgens met de voorgeprogrammeerde protocollen. Zo kun je eventuele fouten opsporen en corrigeren. Een globale omschrijving van hoe dat gaat is beschreven in dit patent:

(vul ik later nog in, de site van de US Patent Office is op dit moment niet vooruit te branden)

Wat ik echter tot mijn schrik mis is een mogelijkheid om nieuwe protocollen te upgraden. Van de 5 in mijn vorige post beschreven 'probleemgevallen' kan mijn 5 jaar oude One For All URC-7560 allemaal bedienen, maar alleen omdat ik er via de modem de benodigde protocollen kan downloaden. Zonder deze upgrade mogelijkheid waren probleem No. 1) & 2) geheel niet en No. 3), 4) en 5) op zijn best beperkt bedienbaar. Mocht de Marantz geen upgrade-optie voor ontbrekende en toekomstige protocollen hebben, dan valt hij voor mij af.

P.S.

Infrarood bereik: De Kameleons gebruiken net als mijn oude URC-7560 een dubbele IR-Transmitter. Eén zend het IR-signaal zeer breed uit zodat je niet hoeft tot richten op apparaten welke dicht bij je zijn, de 2e transmitters stuurt een smalle en daardoor extra sterke bundel uit voor apparaten op grote afstand. Bij mijn vorige woning had ik witte (en dus weerkaatsende) wanden en kon ik vanuit mijn studeerkamer via twee wanden mijn versterker & CD speler in de woonkamer bedienen... >:)

Helaas lukt dit niet in mjjn huidige woning (de wanden staan helaas niet in de juiste hoek) maar ik hoop straks met de K10 welke over een IR/RF /IR transmitter/converter beschikt, niet alleen mijn audio-apparatuur vanuit een andere kamer te bedienen, maar tevens mijn audio-apparatuur in de kast te doen en dwars door de kastdeur heen te bedienen.

Is mijn vriendin ook blij dat mijn audio-apparatuur uit zicht is. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2004 16:11 ]

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
http://www.inkoopacties.net/ia/2qn5p6hd/1

Hoop dat het niet als spam beschouwd word, maar dit mag de got-ers niet voorbij gaan :D

Verwijderd

Hij is trouwens ook als inkoopactie op inkoopacties.net gewoon een tip

te laat

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2004 01:00 ]

Verwijderd

Jur schreef op 30 oktober 2004 @ 12:05:
Ik weet niet hoe klein je was..... maar zo lang zijn ze nog niet op de markt.

Er gaan 3 penlights in en deze gaan ongeveer 2 maanden mee(hangt er natuurlijk wel vanaf hoe vaak je hem gebruikt, bij mij is dat elke dag vrij veel ).
Paar jaar geleden was ut :P kzat net in de eerste of 2de klas hij was toen nog iets van 500 gulden geloof ik!

Verwijderd

wat kost zon grapje nouw zon afstandsbediening en waar kun je die dingen kopen :P

• TdV
  • Laatst online: 19:08

TdV

Ik heb de 8206 nu een weekje en nu begint de bovenste lak/verflaag af te bladderen aan de onderzijde op de plaats waar je de AB vasthoud, waarschijnlijk door het "zweet" van je handen. Vandaag maar eens even support bellen of dit normaal is (ik vind iig. van niet). Enerzijds boeit het niet echt maar het duid niet echt op kwaliteit vind ik, voor bijna 200 gulden mag je wel wat meer verwachten.

• Jasper Janssen
  • Laatst online: 13:30
Hoe voelen die kameleon dingen nu? Een beetje ala folie-toetsenbord? En het "customisen" per apparaat bestaat er toch alleen uit dat van de aanwezige knoppen allen diegene verlicht worden die voor het apparaat bestaan, maar niet dat er op een bepaalde plek ook verschillende dingen kunnen staan?

Gaat dat laatste eigenlijk ook op voor de niet-grafisch-lcd-touchscreen-remotes (er zijn er een heel aantal die iig op de foto's lijken te zijn uitgerust met een gewoon vormpjes-lcd, ipv een fully custom grafisch lcd zoals de betere prontos)? Of hebben die een (beperkte) keuzemiogelijkheid waar een bepaalde toets voor kan staan?

Verwijderd

TdV schreef op 04 november 2004 @ 08:56:
Ik heb de 8206 nu een weekje en nu begint de bovenste lak/verflaag af te bladderen aan de onderzijde op de plaats waar je de AB vasthoud, waarschijnlijk door het "zweet" van je handen. Vandaag maar eens even support bellen of dit normaal is (ik vind iig. van niet). Enerzijds boeit het niet echt maar het duid niet echt op kwaliteit vind ik, voor bijna 200 gulden mag je wel wat meer verwachten.
Gewoon even omruilen via de support, je bent niet de enige met dit probleem. Ik hoorde van één van de ontwerpers deze AB dat een aantal URC-8206 modellen uit de eerste serie door een fout bij het vervoer in een vrachtvliegtuig aan extreme kou (pakweg -50°) blootgesteld te zijn. En hoewel een moderne coating tegen veel zaken bestand is (zuur, vloeistoffen), daar houden ze kennelijk niet van.

Slecht nieuws voor tweakers welke deze AB met vloeibare stikstof willen gaan koelen.. :)
Pagina: 1