Toon posts:

Poort 80,110 & 25 niet bereikbaar als ICS Client

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai,

ik heb de volgende opstelling

- Een router die via chello (kabel) verbinding heeft met het internet (DHCP)
- een pc die via die router verbinding heeft met het internet en het lokale netwerk (werkgroep)
- Via ICS een laptop die verbinding heeft via die pc, met het internet en het lokale netwerk.

Nu het probleem, ik kan met de laptop gewoon internetten en het lokale netwerk op. Echter, ik kan er géén email mee ontvangen of verzenden. Met de chello quick-fix en poortscans wordt er ook beweerd dat de poorten 25, 80 en 110 geblocked worden (in die zin dat ze niet bereikbaar zijn).

Dan controlleer je toch de instellingen in Outlook? Niets mis mee, gewoon standaard instellingen!

Dan zet je toch de firewall uit op de ICS hosting pc? Nee, de connectie zijn daar gebridged en de firewall is daar dan niet in te stellen. Verder geven de poortscans en quick-fix op de hosting pc wél weer dat de poorten gewoon bereikbaar zijn.

Ik heb verder ook nog Norton System Works draaien, zonder Personal Firewall. Zou dit er mee te maken kunnen hebben?

Op de Router worden de overige poorten inderdaad gewoon geblokkeerd (en/of geforwarded), maar zoals te verwachten, blijkbaar niet de standaard poorten. (zie ook hosting pc)

Iemand enig idee of tips??? Ik snap er niets van.

Verwijderd

Topicstarter
Staat dit misschien in het verkeerde subforum???

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:41

lier

MikroTik nerd

Het lijkt erop dat de info die je geeft een beetje in tegenspraak is:

Jij mag niet naar poort 80, maar je kan wel gewoon browsen...?

Probeer eens een telnet sessie te openen mbv:

Start, cmd, "telnet smtp.chello.nl 25"

Wat gebeurt er dan ?

Wat is je foutmelding eigenlijk ?

[ Voor 3% gewijzigd door lier op 02-09-2004 13:37 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
SA -> NT :)

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op 02 september 2004 @ 12:03:
Het lijkt erop dat de info die je geeft een beetje in tegenspraak is:

Jij mag niet naar poort 80, maar je kan wel gewoon browsen...?
Ja dat is inderdaad vreemd. Echter, volgens www.grc.com is de status van die poort "Stealth". (Ik gebruik overigens ook geen proxy)
Probeer eens een telnet sessie te openen mbv:

Start, cmd, "telnet smtp.chello.nl 25"

Wat gebeurt er dan ?
"Could not open connection to the host, on port 25: Connection Failed"

Evenzo voor mail.chello.nl 110
Wat is je foutmelding eignelijk ?
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/d.bieleveld/outlook.jpg

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 15:16:
[...]

Ja dat is inderdaad vreemd. Echter, volgens www.grc.com is de status van die poort "Stealth". (Ik gebruik overigens ook geen proxy)
en wat is dan je probleem? (aka dit is niet boeiend)
"Could not open connection to the host, on port 25: Connection Failed"
Evenzo voor mail.chello.nl 110

[afbeelding]
ummm 2 van de 4 taken gaan wel goed... welke dan? kan je zowieso pop.arnhem.chello.nl wel resolven of pingen?

• lier
  • Laatst online: 21:41

lier

MikroTik nerd

Dit lijkt inderdaad meer op een DNS probleem en niet op een poort probleem.
Dat poort 80 op stealth staat, heeft niets te maken met het wel of niet kunnen browsen !

Poorten heeft alles te maken met het aanbieden van iets (als jij een webserver hebt draaien, moet poort 80 voor de buitenkant bereikbaar zijn).

Doe eens een ping op pop2.arnhem.chello.nl (zoals iis5_rulez al zei...)

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 15:52:
[...]

en wat is dan je probleem? (aka dit is niet boeiend)
Dat was een antwoord op de constatering dat het vreemd zou zijn dat poort 80 niet bereikt kan worden. En als ik wel kan browsen, lijkt me dat die poort bij de isp wel open staat :)
ummm 2 van de 4 taken gaan wel goed... welke dan? kan je zowieso pop.arnhem.chello.nl wel resolven of pingen?
oeps

De twee genoemde taken, het verzenden én het ontvangen op beide accounts gaan fout. Alleen mijn hotmail doet verzenden en ontvangen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2004 20:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ping gedaan, krijg gewoon packets terug.

tracert is ook succesvol, met 7 hops tot aan mail.chello.nl.

Verwijderd

Topicstarter
subtiele kick geeft...

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Dat mag niet binnen 24 uur. Verder is je probleem ook weleens vaker voorbij gekomen. Kon je wat nuttigs vinden met de search en dat dan ook geprobeerd had?

• JakeNL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05 11:00
Zelf heb ik deze problemen ook gehad en gemeld.
Bij mij trad het op na installeren van SP-2 (En versie)
Uninstallen van SP-2 was de enige optie. Pas geleden heb ik SP-2 geslipstreamed geinstalleerd om m'n schoongeveegde pc :*) en nu werkt het zonder problemen.

Verwijderd

Topicstarter
SSH schreef op 02 september 2004 @ 20:05:
[...]

Dat mag niet binnen 24 uur. Verder is je probleem ook weleens vaker voorbij gekomen. Kon je wat nuttigs vinden met de search en dat dan ook geprobeerd had?
Ah zo. Ik zit er nogal mee omhoog, vandaar het ongeduld.

Nja, de search wel doorgeploeterd, maar dat gaat meer over dat netwerkjes niet gezien worden, dns of domein problemen. Als je een tip/link voor me hebt, graag. Dan kan deze weer op slot hè.

Nee, alles werkt perfect, ik kan alle werkgroepen zien, kan http'en, ftp'en, remote desktoppen, wat je wilt. Netdiagnostics geeft ook geen foutmeldingen of opmerkingen. Alleen, de poorten voor het mailen blijven ontoegankelijk.

Ohja, ik gebruik Windows XP SP1.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2004 22:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
laatste schop...
Pagina: 1