Toon posts:

ondertiteling van gebrande dvd loopt niet synchroon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sind kort een DVD brander en nu wil ik al mijn divx films branden op dvd, met ondertiteling.

Nu lukt dit wel, door middel van de programma's srt2ssa en Virtualdub.

Alleen nu heb ik een probleem, als ik met het programma Virtualdub op preview klik dan krijg ik de film te zien met ondertiteling, alles loopt hier dan gelijk.

Maar als ik op "Opslaan als AVI" klik, dan loopt het geluid, spraak en ondertiteling niet meer gelijk.
Hoe kan dit??

Ik heb ook al gekeken, maar de snelheid (fps) van de film en het .srt bestand zijn gelijk.

Weet iemand hoe ik dit kan gaan oplossen???

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:35

Outerspace

Admin General Chat
Vraag: die dvd, wil je die kijken op je pc of in een stand-alone dvd speler :?
Want met bsplayer op je pc, kan je tijdens het kijken de ondertiteling versnellen, bij mij werkte het wel :)

[ Voor 8% gewijzigd door Outerspace op 02-09-2004 11:23 ]

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
ik wil de dvd branden en op mijn dvdspeler kijken.

als ik m gewoon kijk met mediaplayer of andere player dan loopt alles gelijk

• thegve
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-05 23:53
probeer eens andere software om te branden.

Verwijderd

Topicstarter
het probleem zit hem niet in het branden, maar in het converteren van divx naar dvd.
dat branden werkt wel, want bij een nederlands gesproken film werkte die perfect

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 12:17

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Het kan zijn dat de divx die je omzet, NTSC is, die op een hogere fps draait (29,97 fps) ipv PAL (25 fps) (pin me niet vast op die getallen :9 ). Het kan zijn dat ie daarom niet synchroon loopt. Het probleem ligt dan bij de standalone dvd speler omdat die geen NTSC kan spelen, en het dus op een PAL fps afspeelt. Ofzoiets dergelijks. PC's echter, kunnen NTSC meestal wel gewoon afspelen, want de codecs zorgen volgens mij wel voor de conversie, alleen veel dvd spelers (vooral duurdere) kunnen dit niet. :/
Ik had de mazzel dat mijn el-cheapo dvd speler óok some-how NTSC goed afspeelt.. 8) Omzetten van NTSC -> PAL is een erg ingewikkeld en bovendien tijdrovend klusje (als je van kwaliteit houdt).. ;)

De door mij gebruikte guide voor het omzetten: staat hier. Er is namelijk ook een mogelijkheid om de subtitles bij het beeld in te zetten, zodat ze zowieso synchroon lopen (de dvd speler vind ook geen subtitles meer op de dvd).
Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 11:29:
het probleem zit hem niet in het branden, maar in het converteren van divx naar dvd.
dat branden werkt wel, want bij een nederlands gesproken film werkte die perfect
Daar had je natuurlijk ook geen ondertiteling bij, die niet-synchroon kon lopen ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Cloud op 02-09-2004 11:38 . Reden: meer info ! ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Pagina: 1