Toon posts:

Mainb., proc. en fan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

ik ben een beginneling die graag zijn pc zelf eens wil upgraden en nu ben ik op de volgende combi gekomen.

Een MSI K7T Pro2a moederbord met een Thunderbird 1 of 1,1. Maar hoe zit het met de fan? Kan ik gewoon zo'n standaard fan kopen of moet ik ergens op letten? En hoe zit het met pasta?

Misschien een domme vraag voor jullie, maar is het erg "moeilijk" om zelf een fan op een proc. te bouwen? Ik ben nogal bang dat ie beschadigd.

Bedankt voor de hulp

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 10:24
Isse nie moeilijk hoor!

En standaard koeler is genoeg als je niet gaat overclocken

Mzzl

www.kuiphuis.nl

Verwijderd

Een koeler is een eitje om erop te zetten. Gewoon ene kant eronder haken en dan ook de andere kant naar beneden duwen totdat ook die om het haakje heenschiet en hij zit.

Als je een athlon koeler wilt hebben moet je wel ff goed kijken of hij wel voor een socket A is.

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
De MSI KT7Pro2a werd door Anandtech beoordeelt als zeer stabiel, en is sinds een paar dagen de eerste keus geworden voor hun buyers guide

Voor de Athlon moet je gewoon maar kijken wat je er voor over hebt. Ik heb zelf sinds een week een T-bird 1Ghz. Het prijsverschil met de 1.1 is me net te groot. Zoveel is die 100mhz extra niet waard.

Voor een cooler, als je niet over gaat klokken, is de Coolermaster DP5-6H51 een prima keus volgens de review op ons eigen tweakers.net, en volgens mij is ie ook goed:) (ik heb hem dus, Fl35,- voor betaald op de PC-dump dagen)

Mijn T-bird 1Ghz wordt zo'n 30°C idle en 51°C met koe er op (100% belast dus). Dit doet ie met de standaard koelprut die er onder zit. Met goede kwaliteit koelpasta kan je er nog wel een paar graden afhalen denk ik, zodat ie net onder de 50° blijft bij volle belasting. En dat zijn prima waarden voor een T-bird :)

Bij het platsen van de cooler moet je even oppassen. Het gaat er om dat ie niet tijdens het monteren op de rand van de core drukt.
- Clip aan 1 kant vastmaken
- koeler voorzichtig recht op de processor kantelen (nu oefent de clip nog geen druk uit)
- met 1 hand de koeler op de kern drukken, in het midden, zodat ie niet kan schuiven
- met andere hand clip plaatsen aan de andere kant (kost veel kracht, kan het beste met een schroevendraaier de clip naar beneden drukken)
- en dan zit ie :)

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, das nog eens een perfecte reactie!! Thanks voor je hulp!!