[XP] Geinstalleerde drivers overzetten naar andere PC? *

Pagina: 1
Acties:
  • 980 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-05 11:28
ik bedoel dat je bijvoorbeeld een nieuwe geluidskaart hebt die klik je in PC1 dan detect windows het installeert enz.

maar in PC2 wil die geluidskaart niet gedetect worden, kan ik dan die drivers van windows kopieeren van PC1 naar PC2? het zijn dus niet de drivers maar al die geinstalleerde bestandjes...

is dat mogelijk? :/

[ Voor 4% gewijzigd door YoshiBignose op 02-09-2004 10:38 ]

Facts don't care about your feelings

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-04 11:26
Je kan je huidige geinstalleerde drivers opslaan met Driverguide Toolkit
Tis wel share/trialware..

Systeem Specs

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:25

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Natuurlijk moet dat kunnen.

Je gaat zoeken naar je geluidskaart @ www.driverguide.com
Daar download je die drivers, en zet ze gewoon op de 2e pc.

/edit: Niet alle hardware word automatisch gedetecteerd door windows ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Outerspace op 02-09-2004 10:47 ]

Wauw, een sig!

• YoshiBignose
thnx drunkfux, ff testen :*)

outerspace, ik denk dat je mijn vraag niet helemaal begrijpt. ik bedoel dat je drivers van de ene HD naar andere HD kan kopieeren niet nieuwe drivers installeren (die werken namelijk niet bij mij :) )

[ Voor 38% gewijzigd door YoshiBignose op 02-09-2004 10:59 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Herkent de pc de kaart wel e.g. heb je een geel vraagteken in apparaatbeheer? Dan zou je rechtermuisklik update driver moeten kunnen doen :)

Welke besturingssystemen gebruikt je? dit is erg relevant, omdat de drivers per OS meestal verschillen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel even aan om deze te verduidelijken :)

Drivers kopieeren van 1 pc naar een ander > Reeds geinstalleerde drivers overzetten naar andere PC? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• thegve
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 09:06
winnt\system32\drivers.
Map kopieren en bij het installeren van nieuwe apparaten selecteren dat je het allemaal zelf wel beter weet. Dan druk je op "diskette" en selecteer je de map.
Ik bedoel NIET dat je deze op je nieuwe pc in je windows map moet pleuren, gewoon aparte map van houden.

Verwijderd

thegve schreef op 02 september 2004 @ 11:06:
winnt\system32\drivers.
Map kopieren en bij het installeren van nieuwe apparaten selecteren dat je het allemaal zelf wel beter weet. Dan druk je op "diskette" en selecteer je de map.
Ik bedoel NIET dat je deze op je nieuwe pc in je windows map moet pleuren, gewoon aparte map van houden.
hmmm, ik vind niet die bestanden zoals .inf in deze map onder XP.

• thegve
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 09:06
Een hele search later (kon je dat zelf niet even doen). Alle .inf bestanden staan in de map inf onder windows.

Dit alles is ATM wel even gebaseerd op nt4, aangezien ik nu op mn werk zit. Maar ik neem aan dat de meeste dingen niet al te schokkend veranderd zijn.

[ Voor 42% gewijzigd door thegve op 02-09-2004 11:13 ]

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

My Drivers 3.11

of

WinDriver Expert 1.90

[ Voor 38% gewijzigd door Neobahamuth op 02-09-2004 11:20 ]

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• YoshiBignose
het zit nu zo:

ik stop HD1 (met de gedetecte drivers) in mijn pc en 5.1 werkt.
ik stop HD2 (zonder gedetecte drivers) in mijn pc en alleen 2 speakers werken.

ik gebruik mydrive en backup de drivers van HD1.
maar hoe krijg ik ze dan in godsnaam op HD2...hij backupt wat bestandjes waaronder een .inf bestand. ik heb de oude drivers ongedaan gemaakt maar als ik dan nieuwe hardware toevoegen ofzo wil doen dan scant ie meteen en installeert ie drivers (maar dat zijn dus de drivers die alleen met 2 speakers werken).

net alsof hij nu alleen maar die kent en die nieuwe niet...ik heb ook update geprobeerd maar dan blijfen alsnog 2 speakers het doen.

hmmm...

• YoshiBignose
ook als ik die drivers gebruik die ik met MyDriver ofzo heb gekopieerd dan zegt ie niet digitaal ondertekend en de naam is anders dan van die gedecteerde, dus de goeie...

ik wordt gek |:(

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Waarschijnlijk heeft Windows na de eerste installatie de drivers opgeslagen en gebruikt hij deze cache nu telkens als je de andere drivers eigenlijk wilt installeren. Verder zijn drivers eigenlijk geen SA; dus zet ik deze van SA naar WOS toe :) Welk OS maak je precies gebruik van? Dan plaats ik dat even in je topictitel.

SA > WOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• YoshiBignose
ja over dat cache denk ik dat je gelijk hebt...kheb Windows XP Proffesional...

zou ik dan eerst windows opnieuw moeten installeren?

ok ik ga nu dit doen:

formateer pc.
installeer windows en onboard soundcard (geluidskaart nog niet in pci doe ik).

nu is dus alles zoals het vroeger was.

ik stop dan de nieuwe geluidskaart erin en DAN HOORT IE automatisch iets te installeren net als ie vorige keer deed.

op hoop van zegen O-)

hmmmmzzzz hij autodetect hem dus niet, hij zegt multimedia controller en voor de rest niks. hij detect de creative spelport wel en installeert ie ook, maar de geluidskaart niet... WAT IIS DIIITT |:(

[ Voor 67% gewijzigd door elevator op 03-09-2004 15:23 ]

Pagina: 1