Nederlandstalige scansoftware gezocht *

Pagina: 1
Acties:

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:52
Ik ben een PC van een ouwe man wat aan het opruimen. Hij had diverse problemen.

Een van die problemen was met de scanner. Er zit een engelstalig programma bij en je raad het al. Deze man kan geen engels. Verder als yes en no komt hij niet.

Nu is mijn vraag, weet iemand een goed Nederlands talig scan programma te vinden. Als het even kan nog gratis ook. Het programma moet zo zimpel mogelijk zijn, geen toeters en bellen. Dat snapt die man toch niet.

Ik heb zelf geen scanner, nooit gehad ook, dus absoluut geen ervaringen met dit soort software en ook geen mogelijkheid om diverse pakketten uit te proberen.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:51

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Website van de fabrikant al geprobeerd?? Of de leverancier?

Mijn muziekcollectie op Discogs

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Welke software staat verder nog geinstalleerd op deze pc ?
OS, applicaties, enz...

Standaard zit in het Office pakket fotoedittor (of zoiets) waarmee direct gescand kan worden.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Black Hawk
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-05 15:09
Staat er XP op? Daar zit al standaard-scansoftware in.

edit: net te laat ......:'(

[ Voor 23% gewijzigd door Black Hawk op 02-09-2004 09:56 ]

Wie nooit tijd heeft, kan er niet mee omgaan.

• thegve
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-05 23:53
Werkt hij met windows 2000 of 9x dan? In Windows XP NL(waar ik op gok, was wel aardig geweest om te vertellen) zit het gewoon ingebouwd. Als je die wizard wat makkelijker toegankelijk maakt met een snelkoppeling ofzow dan doet die het ook prima.
edit:
LOL, 4 dubbel postje :p. Gaat ook zo snel.

[ Voor 10% gewijzigd door thegve op 02-09-2004 09:57 ]

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Zit er een standaard scanner in XP!? Nooit geweten :) Ik import altijd nog vanuit fotosoep.. En mijn lieve ex-vriendinnetje (komt nog wel iets verder dan 'yes' en 'no', maar 'acquire', 'dither' en dpi's enzo zeggen haar niets) wil binnenkort ook dat ik XP op haar machine knal..

Maarruh, waar kan ik die software vinden in XP?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

axis schreef op 02 september 2004 @ 09:59:
Zit er een standaard scanner in XP!? Nooit geweten :) Maarruh, waar kan ik die software vinden in XP?
Printers en faxes ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2004 10:04 ]

• TLer
Nyarlathotep schreef op 02 september 2004 @ 09:54:
Website van de fabrikant al geprobeerd?? Of de leverancier?
Ja, het is zo'n Aldi ding. Was het nu een HP dan was het geen probleem. Heb dus helaas niets kunnen vinden.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Afbeeldingen uit een scanner of digitale camera laden
Sluit de camera of scanner aan op de computer.
Als de camera Plug en Play is, wordt de wizard Scanner en camera gestart.
-of-

Als de camera niet Plug en Play is of als u een scanner gebruikt, klikt u met de rechtermuisknop op de camera of scanner waaruit u afbeeldingen wilt laden en klikt u op de gewenste optie voor het apparaat.

Voer de instructies op het scherm uit.
Opmerkingen

U opent het onderdeel Scanners en camera's als volgt: klik op Start, klik op Configuratiescherm en dubbelklik op Scanners en camera's.
Als u direct vanuit de camera wilt werken, klikt u op de eerste pagina van de wizard Scanner en camera op ervaren gebruikers.
Om afbeeldingen te kunnen laden, moet u de scanner of camera eerst installeren, inschakelen en aansluiten op de computer.
Als u een voorbeeld van een geladen afbeelding wilt bekijken, dubbelklikt u erop om het te openen in Windows -viewer voor afbeeldingen en faxen.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• thegve
Sorry, weet ik zo niet. Werk op het moment op een mooie NT4 bak.... :D :D :D Ze lopen hier op't werk beetje achter. Maar is iets met Deze Computer en klik daar maar es wat in het rond. Of nog beter, druk op de scanknop op je scanner, en kies daar voor de wizard, moet je natuurlijk wel een scanknop hebben op je scanner.

• TLer
Het is iid XP. Wist niet dat daar standaard scanner software aanwezig in is.

Zal er eens na kijken

Thanks

• thegve
TLer schreef op 02 september 2004 @ 10:03:
[...]

Ja, het is zo'n Aldi ding. Was het nu een HP dan was het geen probleem. Heb dus helaas niets kunnen vinden.
Software via http://www.medion.co.uk te vinden. (ja, wel even .co.uk, andere sites werken niet of met boel errors, ze hebben volgens mij wel alle talen daar).

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas even je topictitel aan zodat deze je probleem beschrijft :)

Scan software > Nederlandstalige scansoftware gezocht *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

TLer schreef op 02 september 2004 @ 10:03:
[...]

medion neem ik aan? die leveren meestal wel software in 20 talen bij. bij mijn medion scanner zat ook nederlands.

dus vraag es of hij de cd nog heeft als de windows wizard niet werkt.

• TLer
Ik ben er pas maandag. Kan het dan pas uitproberen (zelf geen scanner).

iig bedankt!

• TLer
Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 10:12:
[...]

medion neem ik aan? die leveren meestal wel software in 20 talen bij. bij mijn medion scanner zat ook nederlands.

dus vraag es of hij de cd nog heeft als de windows wizard niet werkt.
Dat was dus het probleem. Alles had hij bonnentjes, de doos, het plastic maar geen CD's. Daarnaast is het ding in Duitsland gehaald (was weer 100 euro goedkoper) dus ik weet niet of er dan ook andere talen bij zitten.
Pagina: 1