[Draadloosnetwerk] Gevonden

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• Mr GAmba
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05-2021

Mr GAmba

Ondertitel unavailable

Topicstarter
Ik was gister bezig met de computer hier opnieuw te installeren, en was bezig met de drivers van mijn netwerkkaart.
Toen deze geinstalleerd waren, gaf windows opeens aan dat er een draadlozenetwerkverbinding gevonden was. Dus ik start voor de gein IE op en jahoor ik kon gewoon verbinding maken zonder dat het via mijn kabelnetwerk ging.
Maar helaas na 5 min was de verbinding weer weg. Hierna heb ik Netstumbler geinstalleerd, om het kijken of ik nog iets meer te weten kon komen. Dit lukte niet.

Dus vandaag startte ik Netstumbler weer op en zag dat er een actief AP in de buurt is, op deze kan ik helaas niet inloggen omdat windows deze niet kan vinden.

Nu is mijn vraag, is er een manier om erachter te komen waar deze AP zich bevind??, ik zou het namelijk cool vinden om een buurt netwerk t bouwen. Alleen wonen er rondom mijn nogal veel mensen en is het signaal heel zwak, dus overal aanbellen zal niet veel zin hebben.

Signature unavailable

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-05 22:02

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik denk niet dat de eigenaar(s) van dat netwerk het leuk zullen vinden als jij daar gebruik van gaat maken...

Mijn muziekcollectie op Discogs

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:23
Dat weet ik wel zeker 8)7

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:49

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Je zou een richtantenne kunnen maken, en dan gewoon kijken wanneer het signaal het sterkst is. In die richting moet je het dus zoeken. :z

* PD2JK met the_shadow

[ Voor 12% gewijzigd door PD2JK op 02-09-2004 10:19 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:34

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Ik zou als ik jou was dat netwerk gewoon lekker met rust laten. Als het mijn netwerk was (dan had je er in de eerste plaats niet bij gekund, maar dat is een ander punt) en jij kwam me vertellen dat je via mijn verbinding hebt zitten internetten, dan had je op z'n minst een schop onder je kont van me gekregen. Het is geen inbreken, maar wat je doet is niet helemaal netjes (om het zwak te zeggen).

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:16

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Tja .. als jij een open AP vind, zou je aan de hand van SSID, of eventuele share ofzo moeten gaan gokken waar deze zich bevind.
Het is niet dat een AP GPS coordinaten ofzo uitzend 8)7

Dit heeft weinig met NT te maken, en zit in de grijze/illegale hoek; hier doen wij niet aan mee.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.