Toon posts:

probleem/uitbreiden ntfs w2k

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik windows ging installeren via de boot cd rom van win2000pro sp4 heeft hij 1 ntfs partitie gemaakt van 80 GB. Na de installatie ik partiotion magic pro 7 opgestart via de diskettes want ik wil er een paar schijven bij.
Dus eerst re-size van die 80 gb om ruimte te maken. Nu staat er onderin "this partition crosses the 1024 cilinder boundary and may not be bootable".....he?
dat snap ik nie. win2000 heeft zelf zo'n grote partitie aangemaakt en nu kan het niet.......wat moet ik hier nu mee?

2e vraagje
wat is verstandiger? een extended partitie aanmaken naast de c schijf en daar 4 ntfs partities inzetten voor uitbreiding OF gewoon 4 losse partities in de lege ruimte aanmaken?
wat is beter?

erg bedankt alvast

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kan je ons eerst vertellen wat je zelf al gevonden hebt op dit gebied? :)

Zeker in Windows Operating Systems zijn er (ook recentelijk nog) behoorlijk wat topics geweest die precies hierover gingen, verder denk ik dat je met keywords als '1024 cylinder bootable' (om maar een voorbeeld te nemen) wel heel wat kan vinden als je zelf even aan de slag gaat :)

Verwijderd

Topicstarter
excuses

oke bij w2k geen probleem die 1024 overschrijding heb ik gevonden , maar wat er nou beter is bij mijn vraag 2 kan ik niet vinden.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Wellicht is het ook handig te vermelden waarnaar je allemaal gezocht hebt? ;)

[search=zoekterm] geeft je een mooie url :)

Verwijderd

Topicstarter
gooi dr maar een slot op hoor.
Vind deze reacties een beetje te ver en hoogst lomp gaan hoor.
Ik zie ook een post "als ik een nieuwe processor wil moet ik dan ook een ander moederbord"? en daar wordt dan wel normaal antwoord op gegeven en is zeker te weten na een piep klein beetje speurwerk iets op gevonden. ik zelf vind dat een lompe vraag. En nee, ik kan nog steeds geen post vinden waarin staat of ik naast mn 1e ntfs partitie, 3 losse kan bijvoegen van ntfs of moet ik naast de 1e partitie eerst een extended aanmaken en dan 3x ntfs maken. Wat zijn de verschillen. Beetje begrijpend lezen helpt misschien......kan nog steeds hier niks over vinden, suggestie? . Ik weet zelf aardig wat af van partities maken enz, heb ook gekeken in de manual van part magic 8, maar ECHT helemaal niks. Dus ja misschien op internet?.................laat maar hoor......mzzl

• thegve
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-05 23:53
lol, alleen om die ene opmerking van elevator? wat g33t zegt is gewoon een verzoek om meer informatie hoor.... nou ja, ga ik me verder ook niet druk om maken.

Verwijderd

Topicstarter
thegve schreef op 02 september 2004 @ 16:01:
lol, alleen om die ene opmerking van elevator? wat g33t zegt is gewoon een verzoek om meer informatie hoor.... nou ja, ga ik me verder ook niet druk om maken.
snap wel dat het goed bedoeld is maar zo stroef heb ik hier nog nooit gezien voor zon klein vraagje. Heb er genoeg aandacht aan besteed wat in faq staat. terwijl het voor iemand hiero misschien een heel makkelijk iets is en er zo antwoord op kan geven en dan is het klaar.........allemaal goed bedoeld oke enzo, maar op deze manier hoeft het niet

• thegve
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-05 23:53
Op je 2e vraag wil ik iig wel even antwoord geven, het is handiger om daarvoor even een extended aan te maken en daar dan 3 partities in te zetten. Meer als (3 of 4) primairy word niet ondersteund door...... weet niet meer door wie, belangrijk iets iig.
Als je dit antwoord vaag zou vinden :P, dan kun je met wat steekwoorden het complete verhaal hierover vast wel vinden.

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:42
Met alle respect, maar als jij met Partition Magic 8 in de open ruimte op je hdd klikt met je rechtermuisknop en kiest voor Create, dan wordt het allemaal voor je gedaan.
Dan hoef je zelf niet na te denken over een extended of iets.

Maar even wat uitleg dan:

Een primaire partitie is de eerste partitie op een harde schijf. Als jij nog een partitie erbij wilt moet je inderdaad eerst een extended partitie aanmaken en daarin kan je dan een FAT, NTFS of weet ik veel wat voor partitie in maken.

[edit]
ok, je hoeft niet perse gelijk een extended aan te maken, maar het is wel zo duidelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door MuddyMagical op 02-09-2004 16:14 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je wordt enkel gewezen op een paar regeltjes die al heel lang op GoT gelden hoor, je moet er geen groot drama van maken :)

De reden waarom we vragen wat je zelf al gezocht hebt is omdat het indelen van je disken eigenlijk voor iedereen anders is en dat ook een beetje 'persoonlijke voorkeur' is, het zou dan ook geen kwaad kunnen als je vertelde waarom je twijflde tussen de ene en de andere optie :)

Als je meer dan 4 partities wilt hebben, en je gebruikt normale disken (dus geen dynamic disks) dan moet je wel naar een extended partitie toe, een extended partitie daarintegen is (door z'n opzet) theoretisch gezien iets gemakkelijk corrupt omdat het over een groter gedeelte van je disk verspreid staat.

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt heb het net gelijk gedaan, maar nu is mn cdrom D en dan de rest van de harde schijf opvolgend. Moet ik dan maar mee leven, zal even kijken of win2k letters kan veranderen.
bedankt

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:42
ff een truukje aanleren: Als je partitie's aanmaakt kan je het beste even in de apparaatbeheer je cd-rom uitschakelen. Dan staan de drive letters gelijk goed.

Nu moet je toch je cd-rom uitschakelen en dan doormiddel van 'Drivemapper' je drive letters aanpassen
Pagina: 1