Software voor indeling foto's

Pagina: 1
Acties:

• Fudgem
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-08-2024

Fudgem

Fudge the system!

Topicstarter
Ik zoek software waarmee ik mijn foto's automatisch op datum kan indelen, dus dat het programma de foto's van de digicam haalt en voor elke dag (of week of maand) mappen aanmaakt en de files daarin zet en dat ik de titel een standaard titel kan geven (bijv: foto 001 etc.) Ik weet dat winxp dit kan, maar mijn minolta g400 word door winxp als usb mass storage device gezien ipv als camera (hoort ook zo volgens het boekje) en ik zie dus een removable disk in "My Computer" staan... (kan ik die auto-indeling dus niet mee)

Ik kon het in Irfanviwe of Photoshop/imageready niet vinden, weet iemand of zo'n stukje software bestaat?

[ Voor 8% gewijzigd door Fudgem op 02-09-2004 04:41 ]

AMD Atlon 64 X2 3800 - Asrock ALIVENF4G-DVI - 2GB PC6400 DDR2 - Seagate Barracuda 320 GB SataII HD - Geforce GT520 1GB

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:13
ACDSee kan dit.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:38

breinonline

Are you afraid to be known?

Een ander geschikt programma is wellicht Photoshop Album.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• GdeKeijzer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2025

GdeKeijzer

Asjemenou?

Niet omdat het moet, maar omdat het kan....

• Fudgem

Fudgem

Fudge the system!

Topicstarter
ik heb ACDSee gedownload, maar kan deze functie er niet in vinden, weet iemand waar die zit?

AMD Atlon 64 X2 3800 - Asrock ALIVENF4G-DVI - 2GB PC6400 DDR2 - Seagate Barracuda 320 GB SataII HD - Geforce GT520 1GB

• jvvv
  • Laatst online: 04-11-2025
Zapp Brannigan schreef op 02 september 2004 @ 20:35:
ik heb ACDSee gedownload, maar kan deze functie er niet in vinden, weet iemand waar die zit?
ACDsee is een héél goed brokje software. Enige probleem, het is snel maar zwaar voor je pc. Er zit wel heus een goede help functie in.

Verwijderd

JC gebruikt PhotoShop Album van Adobe.. Voor ALLE foto-behandelingen/opslag/distributie/afdrukken etc. Noem maar op. Een erg handig programmaatje.

Verwijderd

XnView is ook wel handig. Kun je alle bestanden aan de hand van je EXIF gegevens benamen. Ook reeksen natuurlijk. Soort ACDSee, maar dan lichter voor je PC (is mijn idee).

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 14:38:
XnView is ook wel handig. Kun je alle bestanden aan de hand van je EFIX gegevens benamen. Ook reeksen natuurlijk. Soort ACDSee, maar dan lichter voor je PC (is mijn idee).
Exif :*

Is Picasa geen goede voor jou? Laatst iemand anders ook al aangeraden.

Moet het programma van niveau 'Tweaker' zijn, of van niveau 'n00b Windows gebruiker (lees: je pa ofzo)' ?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Fudgem

Fudgem

Fudge the system!

Topicstarter
iedereen bedankt, maar ik heb al iest gevonden: cam2pc, heel erg relaxt en freeware! en het is tussen het niveau tweaker en mijn pa in ;)

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hmmz, als ik bij "Acquire" kies om de fotos van mn digitaal fototoestel/geheugenkaartje te halen dan kan ik maar 1 destination-directory kiezen. Echter de software die ik bij mn cam kreeg (canon Zoom-browser) kan wel dirs per dag aanmaken. Heb ff in help van ACDSee gekeken, maar kan de optie niet vinden ?!
Pagina: 1