AMD Atlon 64 X2 3800 - Asrock ALIVENF4G-DVI - 2GB PC6400 DDR2 - Seagate Barracuda 320 GB SataII HD - Geforce GT520 1GB
Een li-ion heeft geen geheugen-effect zoals een NiCd na mijn weten..
't Enige waar je voor op moet passen is over-laden en te diep ontladen.
dus de hele nacht in de lader is geen goed idee?
AMD Atlon 64 X2 3800 - Asrock ALIVENF4G-DVI - 2GB PC6400 DDR2 - Seagate Barracuda 320 GB SataII HD - Geforce GT520 1GB
Verwijderd
De meeste laders gaan gewoon uit als de batterij vol is.
En zo nu en dan de batterij gewoon helemaal leegtrekken totdat de camera niet eens meer aangaat, is een goed idee. (Het stond in elk geval in de handleiding van mijn mobiel, die een Li-Ion accu heeft, en in de handleiding van mijn camera, die er ook een heeft...)
En zo nu en dan de batterij gewoon helemaal leegtrekken totdat de camera niet eens meer aangaat, is een goed idee. (Het stond in elk geval in de handleiding van mijn mobiel, die een Li-Ion accu heeft, en in de handleiding van mijn camera, die er ook een heeft...)
Tegenwoordige nicads zoals die eingelijk alleen maar verkoht worden de laatse jaren hebben GEEN geheugen effect.Osiris schreef op 02 september 2004 @ 01:21:
Een li-ion heeft geen geheugen-effect zoals een NiCd na mijn weten..
Enkel 1x per jaar compleet leggtrekken en opladen, is voldoende om geen geheugen effect te creeren.
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
Voor li-ion is het zelfs schadelijk om hem helemaal leeg te laten lopen. Ik heb eens gelezen dat je eens per half jaar ofzo je accu leeg moet laten lopen tot je cam ermee kapt, voor de rest is halverwege weer opladen geen probleem, itt NiCd batterijen
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Kleine rectificatie van voorgaande berichten: ALLE accu's hebben in meerdere of mindere mate last van het geheugeneffect. Handige marketingjongens willen ons natuurlijk anders doen geloven...
NiCd's lopen qua geheugeneffect voorop: deze accu's vertonen dit effect het ergste, al is de kwaliteit van de accu's de afgelopen jaren dramatisch verbeterd. NiMH en Li-Ion presteren op dit gebied het beste. Van Li-Ion wordt vaak beweerd dat deze accu's geen last hebben van het geheugeneffect. Dit is niet waar; er zijn zelfs NiMH accu's die beduidend beter presteren dan sommige Li-Ion's.
Over dit onderwerp heeft een aardig artikeltje gestaan in Elektuur een paar maanden geleden. De slotsom was dat NiMH en Li-Ion qua kwaliteit voorop lopen (waarbij ik een lichte voorkeur voor NiMH bespeurde); NiCd is gewoon niet meer van deze tijd voor de meeste consumer toepassingen in termen van capaciteit/gewichtverhouding, laadtijd en levensduur. Li-Ion heeft in de meeste toepassingen de voorkeur vanwege de zeer voordelige capaciteit/gewicht-verhouding en de mogelijkheid tot snel laden.
NiCd's lopen qua geheugeneffect voorop: deze accu's vertonen dit effect het ergste, al is de kwaliteit van de accu's de afgelopen jaren dramatisch verbeterd. NiMH en Li-Ion presteren op dit gebied het beste. Van Li-Ion wordt vaak beweerd dat deze accu's geen last hebben van het geheugeneffect. Dit is niet waar; er zijn zelfs NiMH accu's die beduidend beter presteren dan sommige Li-Ion's.
Over dit onderwerp heeft een aardig artikeltje gestaan in Elektuur een paar maanden geleden. De slotsom was dat NiMH en Li-Ion qua kwaliteit voorop lopen (waarbij ik een lichte voorkeur voor NiMH bespeurde); NiCd is gewoon niet meer van deze tijd voor de meeste consumer toepassingen in termen van capaciteit/gewichtverhouding, laadtijd en levensduur. Li-Ion heeft in de meeste toepassingen de voorkeur vanwege de zeer voordelige capaciteit/gewicht-verhouding en de mogelijkheid tot snel laden.
This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot
Pagina: 1