fetchmail + maildrop zonder mta

Pagina: 1
Acties:

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Tot een paar dagen geleden had ik de volgende mailsetup: fetchmail -> exim -> pycmail (mda)
Daar wil ik nu het volgende van maken: fetchmail -> maildrop
Mijn maildrop filters werken in manual mode, en als ik als gewone gebruiker met de hand mijn mail check gaat alles goed:
code:
1
fetchmail -d0 -v -m "maildrop <path_naar_.mailfilter>"

Op deze manier wordt maildrop dus in de manual mode gebruikt. Omdat ik voor meerdere gebruikers pop3 accounts leeg haal heb ik normaal gesproken fetchmail systeembreed draaien en zijn alle accounts gedefinieerd in /etc/fetchmailconf. Omdat in combinatie met maildrop te kunnen doen moet ik maildrop in delivery mode gebruiken, maar dat is mij nog niet gelukt. Heeft iemand een hint.

Ik heb inmiddels aan mijn /etc/fetchmailrc de volgende optie toegevoegd:
code:
1
mda "maildrop -d <username>"

Ik krijg nu in /var/log/mail.err de volgende foutmelding:
code:
1
Sep  1 23:38:56 server fetchmail[18127]: MDA returned nonzero status 19200

Volgende poging. Ik su nu naar user 'fetchmail' (de eigenaar van /etc/fetchmailrc) en run fetchmail met de hand:
code:
1
fetchmail -d0 -v -f /etc/fetchmailrc

in /etc/fetchmailrc staat de bovengenoemde mda optie.
Het blijkt dat exitcode 19200 betekent dat user 'fetchmail' mijn filterfile niet kan lezen, en dat klopt van die moet permissies 600 hebben. Hoe los ik dit op?

[ Voor 37% gewijzigd door Sir Isaac op 02-09-2004 00:06 ]

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 15:00
chmod 600 <filter bestand naam> als user fetchmail
let er ook op dat de file ook geowned wordt door de user fetchmail
chown <username>:<groupname> <filter bestand naam>
en controleren of hij de juiste rechten heeft kun je met ls -All

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Tja, dat werkt misschien wel, maar het is in ieder geval niet elegant als je eigen filterfile technisch gezien niet van jezelf is. Dan heb je root rechten nodig om je filters te bewerken. Ik ga er vanuit dat er gewoon een goede manier is om dit te doen, het is mij alleen nog niet gelukt.