Toon posts:

Realtek RTL8139/810x

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na de search te hebben gebruikt bleef ik toch nog met een onopgelost probleem zitten. Het volgende:
Een PC (Packard Bell) met een Realtek RTL8139/810x NIC is aangesloten op een AP van Senao type NL-2611CB3+D. Nu brand het LAN ledje van het access point en van het de kaart in de PC niet. In Windows XP home staat er dat geen verbinding is.
De netwerkkabel is gewoon goed, dit heb ik met een laptop ff getest. Ik snap niet waarom het niet werkt. Ik heb er zelfs al een andere realtek kaart in gehad. Met dezelfde chip maar het wil niet werken.

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-02 12:23
werkt je NIC wel met een andere host dan dat AP aan het eind van de kabel ?
ander PCI slot geprobeerd ?

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Heb je wel een goede kabel in gebruik? Tussen 2 computers hoort een crosskabel, tussen een computer en een hub/switch/router hoort een patch/standaard kabel. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:35

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 23:32:
Na de search te hebben gebruikt bleef ik toch nog met een onopgelost probleem zitten. Het volgende:
Een PC (Packard Bell) met een Realtek RTL8139/810x NIC is aangesloten op een AP van Senao type NL-2611CB3+D. Nu brand het LAN ledje van het access point en van het de kaart in de PC niet. In Windows XP home staat er dat geen verbinding is.
De netwerkkabel is gewoon goed, dit heb ik met een laptop ff getest. Ik snap niet waarom het niet werkt. Ik heb er zelfs al een andere realtek kaart in gehad. Met dezelfde chip maar het wil niet werken.
In dit topic staan een paar ervaringen van iemand die zegt dat de RTL8139 zeer brakke kaartjes zijn... Je zegt ook dat je een andere kaart met dezelfde chip hebt geprobeerd, maar die werkte ook niet...
Probeer maar eens een andere chip/merk :)

Verwijderd

AzzKickah schreef op 01 september 2004 @ 23:54:
[...]

In dit topic staan een paar ervaringen van iemand die zegt dat de RTL8139 zeer brakke kaartjes zijn...
offtopic:
naja, ze gaan gewoon wat vaker stuk. staat tegenover dat ze maar 2-3 euro kosten. ik ben als pjoeterbouwer maar wat blij dat ze bestaan

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:35

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 23:56:
[...]

offtopic:
naja, ze gaan gewoon wat vaker stuk. staat tegenover dat ze maar 2-3 euro kosten. ik ben als pjoeterbouwer maar wat blij dat ze bestaan
Nog steeds wel reden genoeg voor hem om een andere chip te proberen, toch? :)

Verwijderd

ik ga even gokken :

volgens mij wordt accespoint aanzien als hub.
om twee hubs met elkaar te verbinden doe je dat met een crosscable (die is trouwens bij je access point bijgeleverd volgens de manual.)

om je pc met een hub(en dus je access point) te verbinden heb je een straight-cable nodig.

om twee pc's met elkaar te verbinden heb je dus een cross nodig.
dat bij jouw dus z-wel werkt

zoals arikkert al vertelde dus ...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2004 00:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik de PC aansluit op een kabelmodem werkt het wel. Maar met de access point niet. Het lijkt een beetje of het realtek kaartje niet op 10Mbit wil. (de ethernet aansluiting op de AP is 10mbit)
Wat de cross kabel betreft. Met bijvoorbeeld een laptop (3com) werkt de verbinding met het AP wel
Op zich is een ander merk kaartje (3com) zeker het proberen waard.

• arikkert
Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 09:14:
Wanneer ik de PC aansluit op een kabelmodem werkt het wel.
kabel + nic + pcislot is dus goed
Wat de cross kabel betreft. Met bijvoorbeeld een laptop (3com) werkt de verbinding met het AP wel
je moet dus die kabel gebruiken, ik neem aan straigt.

lijkt idd iets met autonegotiate mis te gaan. kun je de eth kaart niet hard instellen op halfduplex 10Mbit/sec ?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-05 12:43

TrailBlazer

Karnemelk FTW

dat kan in ieder geval met een tooltje van de realtek site rset8139.exe afaik

Verwijderd

Topicstarter
--MeAngry-- schreef op 01 september 2004 @ 23:51:
Heb je wel een goede kabel in gebruik? Tussen 2 computers hoort een crosskabel, tussen een computer en een hub/switch/router hoort een patch/standaard kabel. :)
Het was toch een crosslink kabel ertussen :*)
Een vreemd kaartje die realtek. Hij kan dus niet zelf omswitchen tussen straight en cross.

Allemaal bedankt voor de hulp! :)

• arikkert
Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 20:21:
[...]

Het was toch een crosslink kabel ertussen :*)
Een vreemd kaartje die realtek. Hij kan dus niet zelf omswitchen tussen straight en cross.

Allemaal bedankt voor de hulp! :)
zucht, dat kon die 3-com dus wel.
ik wist niet eens dat dat al een feature was voor nic's
Pagina: 1