upgrade. Gamemachine

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• Stacey
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09-2024
hallo, Ik wil graag gamen op deze machine. nu:

- Amd Athlon-PECM 900 MHz
- 256 MB pc133 SDRAM
- GeForce 2 MX/MX400 32 MB
- MSI socket A K7T VIA V8363(A) Apollo KT133(A)
- 20 GB hdd
- Iiyama A705MT

Hier wil ik aan upgraden:

- AMD Athlon XP 2600+ 333MHz
- Asus MB A7V600-X KT600 AMD
- DDRAM 512Mb PC3200 400MHz
- Asus V9520 MT FX5200 128Mb
- misschien nog een grotere Hdd (tweedehands?).

Ik heb al gezocht in de search en op google maar zie door de bomen het bos niet meer, er is zoveel!!! En misschien zijn er onder jullie die hier al zo veel ervaring mee hebben dat je het mij in no time kan zeggen. Is dit verstandig of zeggen jullie doe het anders..? of doe het niet!! ik wil geen merken oorlog. :r

dank u...

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:44

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Misschien ligt het aan mij:
kan je niet beter een geheel nieuw systeem kopen. Het zal weinig schelen denk ik, maar als jij van zo'n trage bak -> hele snelle bak gaat, moet je echt veel doen om die kosten te waarborgen.

Dus ik zou voor een geheel nieuw systeem gaan. Kost dus 'iets' meer, en dan heb je een tweede computer.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
nou, het ligt aan hoeveel je uit wil geven,
en trouwens zou ik geen geforce fx 5200 halen maar op andere onderdelen besparen zodat je een redelijk kaartje kunt halen ( aTi 9600 xt als je weinig geld hebt of een 9800 pro 256 bits als je rond de 200 euro wilt uitgeven )

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:03

Zerora

Ik Henk 'm!

Aangezien je alles zo'n beetje gaat vervangen lijkt mij het het idd beter om een nieuwe pc te kopen.
Dan weet verder ook zeker dat de configuratie klopt. (Dat wil niet zeggen dat deze niet klopt hoor.)

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Stacey
Ik kan voor 300 euro aan die spullen komen. en een nieuwe bak, hoezo? Als ik dit erin gooi heb ik toch een nieuwe? of moet ik de voeding ook upgraden? 300 watt heb ik nu volgens mij...

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
Stacey schreef op 01 september 2004 @ 23:02:
hallo, Ik wil graag gamen op deze machine. nu:

- Amd Athlon-PECM 900 MHz
- 256 MB pc133 SDRAM
- GeForce 2 MX/MX400 32 MB
- MSI socket A K7T VIA V8363(A) Apollo KT133(A)
- 20 GB hdd
- Iiyama A705MT

Hier wil ik aan upgraden:

- AMD Athlon XP 2600+ 333MHz
- Asus MB A7V600-X KT600 AMD
- DDRAM 512Mb PC3200 400MHz
- Asus V9520 MT FX5200 128Mb
- misschien nog een grotere Hdd (tweedehands?).

Ik heb al gezocht in de search en op google maar zie door de bomen het bos niet meer, er is zoveel!!! En misschien zijn er onder jullie die hier al zo veel ervaring mee hebben dat je het mij in no time kan zeggen. Is dit verstandig of zeggen jullie doe het anders..? of doe het niet!! ik wil geen merken oorlog. :r

dank u...
Ik zou voor de 2800+ gaan (barton core, meer cach minder clockspeed, maar is toch sneller)
Maar je kan alles los van elkaar bekijken, dan zie je door de bos de bepaalde bomen welweer.
Je zoekt op 2800+ reviews, en van je kaartje, allemaal appart.
Je krijgt zo best een goed beeld wat snel is en wat niet.

http://graphics.tomshardware.com/graphic/20031229/index.html
(een tip om mee te beginnen :D)

[edit]
maar mijn echte tip:
spaar door en koop een amd64 en een Geforce 6800, dan kan je veel langer vooruit (straks ook met de nieuwe sockets van amd)

[ Voor 6% gewijzigd door ixl85 op 01-09-2004 23:11 ]

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
outerspace heeft gelijk
in jouw geval zou ik gaan voor een compleet nieuw systeem (of iig nieuwe systeemkast, boxen/monitor/muis/toetsenbord is meestal nog wel te doen). Ook omdat je oude voeding dit systeem nooit kan trekken.

daar komt bij dat je ipv een Asus A7V600-X misschien beter een Asus A7N8X-E Deluxe / A7N8X-X kunt kopen (persoonlijk vind ik Nvidia chipsets beter als VIA chipsets)

Daar bovenop komt nog een keer dat een FX5200 absoluut geen gamers kaart is, kijk eens naar een FX 5900XT/Radeon 9800 oid.

edit:
sinds SyS-je beetje verliefd is moet'ie sneller leren typen

[ Voor 7% gewijzigd door SyS_ErroR op 01-09-2004 23:12 ]

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:15

Just_I

What did you just say?

Gewoon even een paar reviews langs gaan welke kaart het best voor jou is en welke binnen je budget past. Ik zou gewoon een nieuw systeem kopen/samenstellen als het kan binnen je budget.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• ixl85
SyS_ErroR schreef op 01 september 2004 @ 23:10:
Daar bovenop komt nog een keer dat een FX5200 absoluut geen gamers kaart is, kijk eens naar een FX 5900XT/Radeon 9800 oid.

edit:
sinds SyS-je beetje verliefd is moet'ie sneller leren typen
Juist een Club3d 5900XT is maar 170 euro!!!
ik heb bij tomshardware eens bekeken hoe snel hij is, en dat is best lekker voor 170 euro
(heb hem net besteld voor een systeem dat ik voor iemand ga bouwen.)
TS:specs hebben? voor 750 ben je klaar met monitor :)

• Stacey
jah oke, niet echt iemand die mijn upgrade ziet zitten. maar als ik voeding, moederbord, cpu, geheugen, hdd en vidkaartje vervang heb ik toch al een nieuwe bak? hoeveel kan ik vangen voor die oude troep die er nu inzit? pfff gekkenhuis. tis ook veel te laat voor iem die al 33 uur wakker is...

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Dan moet je slapen en morgen nog een keer kijken. Wat jij aan buget hebt en wat je wilt zal je hier niet door iemand goedgekeurt krijgen. Maar dat is gewoon omdat je buget niet toerijkend is :)

In tegenstelling tot je oude bak en wat je nu voorsteld zou ik het zeker doen. Ik bedoel dan heb je wel ineens een beestje die vooruit schiet. En laat die gekke mensen hier maar en koop gewoon wat jij leuk vind wat goed werkt. Dan is alles goed.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• ixl85
disjfa schreef op 01 september 2004 @ 23:21:
Dan moet je slapen en morgen nog een keer kijken. Wat jij aan buget hebt en wat je wilt zal je hier niet door iemand goedgekeurt krijgen. Maar dat is gewoon omdat je buget niet toerijkend is :)
Nee dat is niet waar, het is een leuke upgrade, maar TS noemt het een Gamemachine.
nouja als je een game machine wilt, moet je na mijn mening doorsparen, dan kan je ook nogeens veel langer vooruit.

• CRAM
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01-2025
ehm....300e is vrij krapjes

AMD XP 2800 (via ebay)
Dane Elec 2x512mb ddr400/pc3200
Asus A7N8X-E Deluxe
Ati 9600pro

kost ongeveer 50e meer maar dan kun je weer goed gamen

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

ixl85 schreef op 01 september 2004 @ 23:24:
[...]
Nee dat is niet waar, het is een leuke upgrade, maar TS noemt het een Gamemachine.
nouja als je een game machine wilt, moet je na mijn mening doorsparen, dan kan je ook nogeens veel langer vooruit.
Ik liep idd net naar de wc en bedacht mij dat erin te editen in mijn vorige post idd :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Dit hoort in: "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" deel 7

Maar sowieso mag je wel eerst zelf wat vooronderzoek plegen door reviews etc te lezen, daar word je heus ook wijzer van :)
Ik heb al gezocht in de search en op google maar zie door de bomen het bos niet meer, er is zoveel!!! En misschien zijn er onder jullie die hier al zo veel ervaring mee hebben dat je het mij in no time kan zeggen. Is dit verstandig of zeggen jullie doe het anders..? of doe het niet!! ik wil geen merken oorlog.
Dat is geen excuus om niet zelf de moeite te nemen om keuzes te maken :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.