Toon posts:

probleem met msi 9800 pro 128 MB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een paar dagen op zoek naar de oplossing voor het probleem dat een vriend van mij heeft met zijn radeon 9800 Pro (hij heeft die kaart van mij gekocht, vandaar).

Het probleem: bij het spelen van doom 3 en RTCW:ET loopt het spel na een uurtje (soms sneller, soms duurt het wat langer) spelen vast. Van artifacts heb ik nog geen klachten gehoord.

Wat ik al geprobeerd heb (en in deze volgorde):
- kaart in mijn PC gestoken, geen problemen gehad (is PC van 2 à 3 jaar oud)
- extra case fan in de buurt van de kaart gehangen
- catalyst 4.8 geïnstalleerd
- catalyst 4.9 beta geïnstalleerd, kreeg foutmelding BSOD tijdens boot (page_fault_in_nonpaged_area)
- nieuwste drivers van msi geïnstalleerd
- onderclockt tot 370 mHz
- met powerstrip agp op 4x gezet
- fast write uitgeschakeld

probleem blijft...

Wat ik nog wil proberen:
- vcore opvoeren naar 1.6 volt. Het gaat om recent asus mobo (P4P800). Moet dit in de bios of kan dit via soft? Moet ik een gemodde bios flashen want op het eerste zich kan ik dit niet wijzigen in de bios.
- cat 4.9 beta opnieuw installeren. Ik kan mij namelijk niet herinneren dat ik eerst de vorige driver verwijderd had...
- Bij de Vgart of vguard (of hoe heet dat ding bij ATI) waar je de agp snelheid zou moeten kunnen instellen,zie ik dat agp uitgeschakeld is (grijs). Ik kan 4x en 8x testen maar na de reboot staat die opnieuw op uit. Fast write staat eveneens grijs. Ik weet dat hij onlangs zij PC opnieuw heeft geïnstalleerd maar ik weet niet of hij zo slim is geweest om agp drivers te installeren. Zou dit het probleem kunnen zijn?

Andere sugesties zijn meer dan welkom...

Alvast bedankt

Nog even de specs, voor zover ik ze uit mijn hoofd weet:
asus P4P800SE (FSB 800, 865 PE)
P4 3.0 Prescott
160 GB maxtor SATA
512 MB dual channel geheugen DDR400
voeding 350 watt
Chyang Fun case

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2004 23:22 ]

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:04

Deathchant

Don't intend. Do!

vriend van mij heeft een Sapphire R9800PRO en bij heem hangt doom3 veel sneller vast. hij moet om de 2 minuten saven nu om wat verder te kunnen komen.......
er schijnen drivers te zijn die speciaal zijn om doom3 goed te laten lopen.......
als iemand wat weet, hoor ik dat graag

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• kikibu
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-06 14:33
Omega's al geprobeerd? Bij installen kan je daar namelijk tussen twee OpenGL drivers kiezen, aangezien het hier lijkt om OpenGL te gaan.

Al geprobeerd gewoon om de kast open te zetten en een grote kamerventilator er tegenaan te laten blazen? Kan namelijk goed zijn dat het aan de koeling ligt, misschien te weinig/veel koelpasta?

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:47
Deathchant schreef op 02 september 2004 @ 15:16:
vriend van mij heeft een Sapphire R9800PRO en bij heem hangt doom3 veel sneller vast. hij moet om de 2 minuten saven nu om wat verder te kunnen komen.......
er schijnen drivers te zijn die speciaal zijn om doom3 goed te laten lopen.......
Ik heb ook een Sapphire 9800 pro en heb met DIII last van dat de schaduwen van de characters niet goed worden weergegeven. De ene helft van een mannetje is dan gewoon goed, en dan in het midden een harde overgang naar de donkere kant (schaduwkant van het mannetje)

Die drivers had ik idd ook van gehoord en had ze destijds geinstalleerd om te proberen of dat mijn probleem zou oplossen.......helaas ;(

Volgens mij had ik die destijds gewoon van de site van ATi?

=edit=
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=842
Windows 2000/XP

ATi just released an early version of CATALYST 4.9 to users interested in increasing performance of Doom 3.

PLEASE READ ALL OF THIS BEFORE YOU PROCEED:

The BETA display drivers found here are offered AS IS, without warranty of any kind, and have NOT been completely qualified by ATI. Usage of these drivers are without support of any kind, and you use them at your own risk.

ATI does NOT recommend installing these drivers in systems used for mission critical operations or where productivity of any kind is a concern.

Unless you are very comfortable with installing and un-installing drivers, we DO NOT recommend that you use the drivers provided here. These BETA Drivers are NOT SUPPORTED by ATI Customer Care or any other ATI department.

There is no word on performance just yet, however rumors promise nice performance bumps. If you like to learn more about these drivers then please visit our ATi drivers forum section.

This is a full release including drives, control panel and WDM capture drivers

If you decide to install this set then remember, this is a BETA version; you use it at your own risk. Don't go complaining to ATI if it does not suit your needs and wishes.

** Update - on the Europe and American download mirrors you'll find our [guru3d.com] repacked versions. I was able to slice another 4 MB off the drivers by repacking/compressing them. Now they are 18 MB, this should safe you some time if you have a slower connection.
Het proberen waard :)

[ Voor 49% gewijzigd door vosss op 02-09-2004 16:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Deathchant schreef op 02 september 2004 @ 15:16:
Kast open gezet heb ik al gedaan (mét grote ventilator). Ik betwijfel eigenlijk dat het een warmte probleem is want ik heb de kaart ook al in mijn PC ingebouwd, en ik heb nooit van iets last gehad.

De drivers waar je van spreekt zijn de 4.9 beta's maar dan wilde de PC niet meer booten...

Vanavond haal ik de hele PC naar hier en dan kan ik alles nog een keer rustig proberen...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2004 11:20 ]

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

als hij al aangeeft dat de agp .x niet goed is (grijs) zou ik het dus eerst zoeken bij zijn drivers van het moederbord.
kijk dan ook gelijk wat dxdiag.exe zegt over je videokaart en met name de tests ervan.
ik heb ook wel eens gehad dat ze grijs waren en directx9 en drivers van mobo opnieuw installeren verhielp dit.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
De Intel chipset drivers waren inderdaad niet geïnstalleerd. Hoewel ik nu agp 4x en FW off kan instellen, is het probleem nog niet opgelost.

Ik heb ook de laatste omega drivers gedownd maar ook geen effect.

Het eerste spel dat hij speelde (BF:V) liep gelijk na enige minuten vast. Als ik mij nog goed herinner, is dit ook een openGL spel.

Nu ik voor de eerste keer zelf gezien heb wat er gebeurd, moet ik er nog wel iets bij vertellen. Ipv een BSOD met mini dump, bevriest het beeld even en wordt het scherm daarna gewoon blauw (zonder tekst). Die mini dump gebeurt eerder uitzonderlijk.

Ik ga dx nog een keer opnieuw installeren...
Pagina: 1