Ik ben al een paar dagen op zoek naar de oplossing voor het probleem dat een vriend van mij heeft met zijn radeon 9800 Pro (hij heeft die kaart van mij gekocht, vandaar).
Het probleem: bij het spelen van doom 3 en RTCW:ET loopt het spel na een uurtje (soms sneller, soms duurt het wat langer) spelen vast. Van artifacts heb ik nog geen klachten gehoord.
Wat ik al geprobeerd heb (en in deze volgorde):
- kaart in mijn PC gestoken, geen problemen gehad (is PC van 2 à 3 jaar oud)
- extra case fan in de buurt van de kaart gehangen
- catalyst 4.8 geïnstalleerd
- catalyst 4.9 beta geïnstalleerd, kreeg foutmelding BSOD tijdens boot (page_fault_in_nonpaged_area)
- nieuwste drivers van msi geïnstalleerd
- onderclockt tot 370 mHz
- met powerstrip agp op 4x gezet
- fast write uitgeschakeld
probleem blijft...
Wat ik nog wil proberen:
- vcore opvoeren naar 1.6 volt. Het gaat om recent asus mobo (P4P800). Moet dit in de bios of kan dit via soft? Moet ik een gemodde bios flashen want op het eerste zich kan ik dit niet wijzigen in de bios.
- cat 4.9 beta opnieuw installeren. Ik kan mij namelijk niet herinneren dat ik eerst de vorige driver verwijderd had...
- Bij de Vgart of vguard (of hoe heet dat ding bij ATI) waar je de agp snelheid zou moeten kunnen instellen,zie ik dat agp uitgeschakeld is (grijs). Ik kan 4x en 8x testen maar na de reboot staat die opnieuw op uit. Fast write staat eveneens grijs. Ik weet dat hij onlangs zij PC opnieuw heeft geïnstalleerd maar ik weet niet of hij zo slim is geweest om agp drivers te installeren. Zou dit het probleem kunnen zijn?
Andere sugesties zijn meer dan welkom...
Alvast bedankt
Nog even de specs, voor zover ik ze uit mijn hoofd weet:
asus P4P800SE (FSB 800, 865 PE)
P4 3.0 Prescott
160 GB maxtor SATA
512 MB dual channel geheugen DDR400
voeding 350 watt
Chyang Fun case
Het probleem: bij het spelen van doom 3 en RTCW:ET loopt het spel na een uurtje (soms sneller, soms duurt het wat langer) spelen vast. Van artifacts heb ik nog geen klachten gehoord.
Wat ik al geprobeerd heb (en in deze volgorde):
- kaart in mijn PC gestoken, geen problemen gehad (is PC van 2 à 3 jaar oud)
- extra case fan in de buurt van de kaart gehangen
- catalyst 4.8 geïnstalleerd
- catalyst 4.9 beta geïnstalleerd, kreeg foutmelding BSOD tijdens boot (page_fault_in_nonpaged_area)
- nieuwste drivers van msi geïnstalleerd
- onderclockt tot 370 mHz
- met powerstrip agp op 4x gezet
- fast write uitgeschakeld
probleem blijft...
Wat ik nog wil proberen:
- vcore opvoeren naar 1.6 volt. Het gaat om recent asus mobo (P4P800). Moet dit in de bios of kan dit via soft? Moet ik een gemodde bios flashen want op het eerste zich kan ik dit niet wijzigen in de bios.
- cat 4.9 beta opnieuw installeren. Ik kan mij namelijk niet herinneren dat ik eerst de vorige driver verwijderd had...
- Bij de Vgart of vguard (of hoe heet dat ding bij ATI) waar je de agp snelheid zou moeten kunnen instellen,zie ik dat agp uitgeschakeld is (grijs). Ik kan 4x en 8x testen maar na de reboot staat die opnieuw op uit. Fast write staat eveneens grijs. Ik weet dat hij onlangs zij PC opnieuw heeft geïnstalleerd maar ik weet niet of hij zo slim is geweest om agp drivers te installeren. Zou dit het probleem kunnen zijn?
Andere sugesties zijn meer dan welkom...
Alvast bedankt
Nog even de specs, voor zover ik ze uit mijn hoofd weet:
asus P4P800SE (FSB 800, 865 PE)
P4 3.0 Prescott
160 GB maxtor SATA
512 MB dual channel geheugen DDR400
voeding 350 watt
Chyang Fun case
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2004 23:22 ]