Zyxel 650H-31 met ZyAir B-120 wireless: vergeet het maar?

Pagina: 1
Acties:

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-03 23:19
Ik heb dus de Zyxel 650H-31 met ZyNOS F/W Version: V3.40(IS.2) | 6/16/2003 waar ik een B-120 kaartje heb gestoken. De ledjes op het B-120 kaartje lichten wel op als ik hem er in steek, maar het WLAN lampje gaat niet branden, ook niet met een andere actieve WLAN adapter in de buurt.

Versie 3.50 van de firmware vereist dat ik het upload via een console verbinding, iets wat ik niet op kan zetten volgens mij, maar versie 3.50 is volgens mij wel weer vereist om het aan de praat te krijgen.

Is er nog een manier om het werkend te krijgen, heeft iemand het werkend gekregen of heeft iemand het geprobeerd en me aanraden er maar gewoon een routertje tussen te flatsen en die maar te gebruiken want het gaat toch niet werken?

Laat het alsjeblieft iets ontzettend stoms zijn wat ik over het hoofd heb gezien :(

iOS developer

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Ik denk dat niet veel mensen jouw combinatie hebben en je probleem is veel te vraag omschreven. Iets werkend krijgen, wat dan? Wil je van de DHCP een IP? Kan je dat IP niet static invullen? (etc)

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Wat lukt er niet aan de consoleverbinding?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Volgens mij kun je alleen van firmware IS.2 naar IS.3 door middel van de updater executable die erbij geleverd zit.

Heb je de Readme goed doorgelezen?

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• BikkelZ
SSH schreef op 02 september 2004 @ 00:54:
Ik denk dat niet veel mensen jouw combinatie hebben en je probleem is veel te vraag omschreven. Iets werkend krijgen, wat dan? Wil je van de DHCP een IP? Kan je dat IP niet static invullen? (etc)
Volgens de handleiding zou nadat de B-120 geplaatst is en de router herstart het WLAN lampje moeten branden, de lampjes op de B-120 en er zou een extra optie in de webconfig moeten verschijnen. Alleen de B-120 lampjes branden, verder gebeurt er niets op de router of in de webconfig schermen.
Niesje schreef op 02 september 2004 @ 09:55:
Wat lukt er niet aan de consoleverbinding?
Ik heb het kabeltje niet, en het gaat ook redelijk wat tijd kosten om al die cryptische commando's door te gaan worstelen. Verder twijfel ik ook of het uberhaupt zin heeft, omdat er nergens aan de zijkant van de router te zien is of hij geschikt is voor de B-120 (noch de 100 of 101).

iOS developer

• BikkelZ
mindcrash schreef op 02 september 2004 @ 10:39:
Volgens mij kun je alleen van firmware IS.2 naar IS.3 door middel van de updater executable die erbij geleverd zit.

Heb je de Readme goed doorgelezen?
Ik moet naar IS.5. Eerder had ik al IS.4 maar ik heb het hele ding gereset naar standaard omdat het eerder maar niet lukte met die .bin file.....

De .pdf file die bij de rom files zat had het er over dat het niet via de webconfig zou kunnen en ook niet via FTP, maar alleen via console. Verder staat er niet zo heel veel info in die met prachtig Engrish gelardeerde .pdf.

[ Voor 22% gewijzigd door BikkelZ op 02-09-2004 10:44 ]

iOS developer

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:27

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

De eerdere modellen ondersteunden alleen de toen verkrijgbare kaartjes (dus de B-100 en de B-101).... Omdat op een gegeven moment duidelijk werd dat de B-100 eruit zou gaan en opgevolgt zou worden door de B-120, moesten de vanaf dat moment te leveren P650H's ook geschikt gemaakt worden voor diezelfde B-120...

Oudere modellen P650H werken dus niet met de B-120...

Ook is er een serie B-120's op de markt geweest waar een foutje inzat. Die moesten dan ook allemaal terug...

Dus of jouw P650H is te oud om met die B-120 te werken of die B-120 is niet goed.

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4, HP Z1 G1i.

• Nyko
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:15
Heb je wel in de configuratie van de 650 de wlan geactiveerd?
Deze staat namelijk standaart uit.

linkje naar zyxel support

Life is a bitch, then you die.

Verwijderd

ik raad je aan even de importeur te mailen met de serienummers van de 650 en de B-120, het is voor hen waarschijnlijk een koud kunstje om op te zoeken of deze twee apparaten met elkaar werken.

gebruik support@zyxel.nl

tevens behoort er voor zover mijn geheugen mij niet in de steek laat bij de 650 gewoon een console kabel te zitten.

• BikkelZ
Stormtrooper schreef op 02 september 2004 @ 10:45:
De eerdere modellen ondersteunden alleen de toen verkrijgbare kaartjes (dus de B-100 en de B-101).... Omdat op een gegeven moment duidelijk werd dat de B-100 eruit zou gaan en opgevolgt zou worden door de B-120, moesten de vanaf dat moment te leveren P650H's ook geschikt gemaakt worden voor diezelfde B-120...

Oudere modellen P650H werken dus niet met de B-120...

Ook is er een serie B-120's op de markt geweest waar een foutje inzat. Die moesten dan ook allemaal terug...

Dus of jouw P650H is te oud om met die B-120 te werken of die B-120 is niet goed.
Dit is inderdaad een beetje de kern van het verhaal, ik kan wel uren gaan lopen prutsen om die router naar het laatste OS te updaten, allerlei opties aan en uit te zetten en speciale terminalkabels te kopen om hem zover te krijgen, maar als het nooit gaat lukken dan bespaar ik me liever de moeite. Er staat namelijk niet op de zijkant dat hij geschikt is voor de B-120!

Dan kan ik beter een 100 of 101 kopen/ruilen (wordt lastig!) of quick'n'dirty de 120 omruilen voor een WiFi hubje. Het meest elegante is natuurlijk met een PC Card in de router, maar ja als dat niet gaat.....
Phantom_90 schreef op 02 september 2004 @ 10:47:

Ga ik inderdaad even doen. Ik ga ook nog even de leverancier bellen of ik hem kan ruilen voor een hubje of 101 of een 100.

iOS developer

• BikkelZ
Phantom_90 schreef op 02 september 2004 @ 10:47:

Ehhhh nee. Zou nog een optie zijn!

iOS developer

Pagina: 1