Toon posts:

[XP] Volgorde bij kopieren van een serie files (welke eerst)

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleempje.
Ik heb een flashtrax opslagmedium voor mijn digi foto's (http://www.smartdisk.com/).

Nu kan je via de USB poort er bestanden van de pc op kopieren, alleen is het probleem dat de flashtrax de bestanden in de mapjes sorteert op volgorde van creatiedatum.
Geen probleem zou je zeggen, maar nu is het geval dat als ik vanuit XP een hoop bestanden kopieer, zeg 001.jpg tot 300.jpg, hij begint met kopieren bij 165.jpg tot 300, en dan pas 001 tot 164. En dus begint de diashow op de Flashtrax bij 165, en niet bij 001.jpg.
(Vraag me niet waarom hij niet op filename sorteert, de helpdesk is er mee bezig en staat ook voor een raadsel).

Anyway, is er een manier zodat XP begint bij 001.jpg als ik die lijst met bestanden kopieer naar mijn opslagmedium?

Alvast bedankt!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:43

samo

yo/wassup

misschien in verkenner, sorteren op naam, de 1ste selecteren, shift indrukken en dan de laatste...

[/gokmodus]

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

Topicstarter
samo-arne schreef op 01 september 2004 @ 22:36:
misschien in verkenner, sorteren op naam, de 1ste selecteren, shift indrukken en dan de laatste...

[/gokmodus]
Nee, in xp staat alles goed gesorteerd.

Ik selecteer ook de eerste file (001.jpg) bij het kopieren.
Als ik kijk wat ie aan het kopieren is --> bezig met kopieren van 165.jpg.....

Op de flashtrax zie ik die dus ook het eerst verschijnen, wat dus problemen geeft bij het afdraaien op TV/flashtrax. Volgorde f*cked up.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat - probeer hier aub ook zelf op te letten :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 01 september 2004 @ 23:36:
Klein
e titel edit zodat het OS in je topic titel staat - probeer hier aub ook zelf op te letten :)
ok vergeten, sorry :)

on-topic: niemand weet hoe je XP bestanden precies op de juiste volgorde laat kopieren?

ik zal nog eens een defrag erover heen gooien, kijken of dat helpt

Verwijderd

Norton Commander / Windows Commander / Total Commander kopieert in exact dezelfde volgorde als waarop je Window-pane is gesorteerd (en ik meen Acsee ook) :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2004 18:13 ]

Verwijderd

Probeer de bestanden eens te kopiëren met Total Commander.

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-05 16:52
Dit 'probleem' ben ik al vaker tegengekomen, is niet alleen in XP, maar bij elke verkenner vanaf Win95 naar ik heb gemerkt... :X

beetje vaag waarom de verkenner dat doet,
ik heb er ook nog nooit echt een logische volgorde of reden voor gevonden

kun je laten weten of jouw Flashtrax het wel goed binnenkrijgt als je kopieert met een van bovengenoemde programma's?

Leeg - Sinds 20180907

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:28
eerst de laatste selecteren, dan shiftn indrukken en dan de eerste selecteren
Pagina: 1