Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wat kost internationaal met GSM bellen naar GSM in NL?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search functie al gebruikt, maar er is geen eenduidig antwoord te vinden.

Het probleem doet zich als volgt en laat zich dmv een simpel voorbeeldje uitleggen. Ik zit in Spanje met mijn GSM. Hiermee bel ik naar de Nederlandse GSM van Mr. X in Nederland. Nu werd mij laatst verteld dat Mr. X extra betaalt omdat hij een internationaal telefoongesprek op zijn GSM ontvangt. Dit klinkt mij echter niet logisch. Indien Mr. X mij vanuit Nederland in Spanje op m'n GSM belt, betaal ik de kosten van de grens naar Spanje. Dit zou zijn omdat Mr. X niet op de hoogte zou kunnen zijn van mijn verblijf in Spanje en daardoor niet op extra hoge kosten gejaagd zou kunnen worden. Maar indien ik Mr. X dus op z'n GSM bel vanuit Spanje, dan zou hij ineens wel extra kosten moeten gaan betalen? Dat lijkt mij een vreemde situatie, want als ik Mr. X niet van op de hoogte stel dat ik hem vanuit Spanje bel, wordt hij achteraf alsnog geconfronteerd met hoge kosten. Dat lijkt mij toch niet geheel de bedoeling van het GSM systeem. Overigens wordt er volgens mij geen kosten in rekening gebracht indien ik vanuit Spanje met mijn GSM naar een Nederlands vastelijn bel. 8)7

Heeft iemand enig idee hoe dit nou precies in elkaar zit? :?

• Jaapio_B
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:07
Het is heel simpel:

Als je vanuit het buitenland naar nederland belt (naar vast of mobiel) dan betaal je zelf alle kosten. Wat deze kosten zijn kun je bij je provider opzoeken.

Aan alles komt een eind.

Verwijderd

je hebt dus wel gelijk als jij met je GSM vanuit spanje naar mr. X belt betaal jij tot aan de grens van de NL en vanaf de grens van de NL tot aan Mr. X betaalt mr.X

je hebt dus wel gelijk als jij met je GSM vanuit NLnaar mr. X belt in spanje betaal jij tot aan de grens van de spanje en vanaf de grens van de spanje tot aan Mr. X betaalt mr.X :?

diegene die belt betaalt het de grootste afstand zeg maar

het klinkt zeer onlogisch maar is dus wel het geval zelfde geld ook voor vaste lijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt voor jullie snelle reacties, ik zie dus dat onder jullie ook onduidelijkheid bestaat, zo zegt Jaapio_B hetzelfde als wat ik dacht. Daarentegen zegt The-Devil weer wat vrienden beweren. Ik vind het heel onlogisch dat als ik vanuit het buitenland bel dat de persoon in NL dan de kosten van de grens naar zijn mobiel betaalt! Ik bel hem toch? Waarom zou hij dan extra kosten moeten maken? Vreemde gang van zaken...

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-11 10:22

samo

yo/wassup

Wat?!?
Als de ontvanger in NL zit betaalt deze toch niks extra's?
Als ik bel vanuit BE met een Belgisch telnr naar Nederland, dan betaalt de nederlander toch ook niks extra's. Als ik dan mn Nederlandse sim in mn tst doe, en bel dezelfde nederlander, betaal ik toch gewoon 2x zoveel.
Bas als de ontvanger in het buitenland zit betaalt hij/zij de overige kosten grens/landvanverblijf....

toch :s

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

Het hangt er allemaal vanaf of Mr X. en jij een abonnement van een provider in Nederland of Spanje hebben. Of een combinatie :) Maar ik ga er vanuit dat jij en Mr. X een abonnement hebben van een Nederlandse provider. Bovendien ga ik er vanuit dat Mr X. in Nederland is.

Wanneer jij belt naar Mr X. betaal jij alle kosten. En het maakt dan niet uit of je belt vanuit Spanje of vanuit Nederland.

Wanneer Mr X. jou belt betaalt hij de kosten tot de Nederlandse grens en jij betaalt de kosten van de Nederlandse grens tot Spanje. Mr X. kan immers niet weten dat jij in Spanje zit :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2004 22:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
@GoedLulFactor

Ja je hebt de situatie goed omschreven. Het vreemde is echter dat ik er bijna 100% zeker van ben dat ik inderdaad de volle 100% moet betalen als ik vanuit Spanje (met m'n NL GSM) naar Mr. X in NL (met NL GSM) bel. Meedere vrienden van me hebben onlangs met iemand vanuit het buitenland gebeld en op hun rekening staan buitenlandse kosten, zonder in het buitenland geweest te zijn! Volgens mij gaan de providers niet helemaal goed met de regeltjes om! (Of communiceren onduidelijk naar de klant toe)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2004 22:59 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 22:58:
@GoedLulFactor

Ja je hebt de situatie goed omschreven. Het vreemde is echter dat ik er bijna 100% zeker van ben dat ik inderdaad de volle 100% moet betalen als ik vanuit Spanje (met m'n NL GSM) naar Mr. X in NL (met NL GSM) bel. Meedere vrienden van me hebben onlangs met iemand vanuit het buitenland gebeld en op hun rekening staan buitenlandse kosten, zonder in het buitenland geweest te zijn! Volgens mij gaan de providers niet helemaal goed met de regeltjes om! (Of communiceren onduidelijk naar de klant toe)
Dat zou wel heel vreemd zijn... ik ken geen provider waarbij je moet betalen als je in Nederland wordt gebeld. Er is maar 1 manier om een eind te maken aan alle onduidelijkheden en dat is door je provider te bellen :) Ik zit niet met dit probleem, jij kennelijk wel dus jij mag bellen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 23:01:
[...]
Er is maar 1 manier om een eind te maken aan alle onduidelijkheden en dat is door je provider te bellen :) Ik zit niet met dit probleem, jij kennelijk wel dus jij mag bellen ;)
Dat ga ik morgen even doen, ik houd jullie op de hoogte!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:44

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Mjah, als KS medewerker van een mobiele telefonie aanbieder zal ik deze kosten structuur even uitleggen :)

Jij : Spanje -> Belt naar : Nederland
Jij betaalt voor het voeren van een gesprek vanuit het buitenland naar een nummer in Nederland (oftewel, voor het bellen vanuit Spanje). De persoon die jij in Nederland belt, betaalt niets :)

Jij: Nederland -> Belt naar : Spanje (een nederlands mobiel nummer wat daar op vakantie is
Jij betaalt tot de grens. Ontvanger in Spanje betaalt de kosten voor het ontvangen van een gesprek in het buitenland. De reden: jij kunt niet weten dat iemand anders in het buitenland is.

Bovenstaande geldt enkel als je een abonnement of prepaid kaart hebt van een Nederlandse provider!

:) duidelijkheid :P en t scheelt weer een telefoontje :P

[ Voor 9% gewijzigd door _Mystikal_ op 02-09-2004 00:25 ]

• guidooo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-08 18:15

guidooo

Amd-64 ownage

Het lijkt me dat wat boven mij staat , het meest duidelijk is.
Echter als jij in spanje zit met je nederlandse foon en je belt naar Mr.X op zijn nederlandse foon en die zit ook in het buitenland (ff shoppen in london ofzo) hoe zit het dan?

edit:
@_Mystikal_ Zoiets vermoedde ik al, maar thnx erg helder nu.

[ Voor 15% gewijzigd door guidooo op 02-09-2004 00:56 ]

Waar wil je zitten in het hiernamaals?............Rokers of niet-rokers

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:44

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

guidooo schreef op 02 september 2004 @ 00:39:
Het lijkt me dat wat boven mij staat , het meest duidelijk is.
Echter als jij in spanje zit met je nederlandse foon en je belt naar Mr.X op zijn nederlandse foon en die zit ook in het buitenland (ff shoppen in london ofzo) hoe zit het dan?
ook dat is heel simpel :)

Jij belt dan naar een nederlands nummer, dus naar nederland. In de centrale in Nederland wordt je automatisch doorgestuurd naar het nummer in het buitenland. In dit geval betaal jij: de kosten voor het bellen naar Nederland
In dit geval betaalt Mr.X de kosten voor het ontvangen van een gesprek wanneer hij zich in het buitenland bevindt. In weze een combinatie van de 2 gevallen die ik al eerder heb genoemd.
Pagina: 1